Пълно щастие няма, всичко е компромис.
Ако искаш здравина е за сметка на комфорта. Окачване , трансмисия.... Ако искаш удобства е за сметка на разхода.
Имаше едно мнение (много вярно), че Един килограм по трансмисията е равен на Шест килограма на купето(ставаше дума за спортните коли). Та от там на времето Скания беше призната за икономичен камион. Няма редуктор, кърдана е като солета, полуоските от захар..... Но ако я пазиш се отплаща с малък разход... но е капризна на здравина. Сега вече всички влекачи са на полуоски без редуктори, а Мерцедес е един от последните, който премахна редукторите от магистралните влекачи.
Според мен: "Най-добрият камион" трябва да се гледа от към изпълнението за условията, в които е предвиден да работи.
Не да се качиш на "мега" и да я забиеш в кариерата... или да вземеш влекач за тежки условия и да тръгнеш да пътуваш с него по света. Щото и в такива случаи имам опит. Единият Актрос МП1 2003год. Беше с къс( бавен диференциал или скорости) и имаше ПТО за компресор плюс хидравлика. Та самият камион беше създаден да се кара по национал с 75км/ч, нищо че беше с мегаспейс кабина и ретардер, но шасито беше късо. Харчеше като за световно ако го караш над 80км/ч но пък резервоара беше 350л.?!?! (после началника купи още един резервоар).
Другият пример е с Мерцедес "мега" качен на гуми 315/80 по кариерата счупи диференциал.Е не беше веднага, но е факт.
Мана(дедо ламби) беше по същият начин преправян от ""мега на стандартен..... в Ако не сложиш първа пълен- може да не тръгне. Е разхода беше малък....но амбреажа остана в Румъния.
Но в България, чорбаджиите разбират от камиони по-малко от шофьорите и не знаят какво купуват.За това после се казва: от това нищо не става. Тръгнал с двуосен влекач да вози извънгабаритно....Като качих един багер 38тона от Русе на 25тонна двуосна лодка (мега на ресьор) скобите на ресорите опряха в шасито на ремаркето гумите ги помпах по 9,5бара за да не бомбандират. И после цяла нощ 330 км до София... да не ви казвам как съм пускал Бяла като почна да бие само предницата в земята и не спира. Тогава смърдеше не само на феродо, а и на гуми.
Важна е самата изработка според клиента... всяка една фирма го предлага при покупката на нов влекач.
Трансмисия, кабина. двигател, и т.н. да са според условията в които ще работи. Тогава камиона е добър.
Подкрепям с две ръце.
![Share this topic on Facebook Share this topic on Facebook](http://www.driver-bg.eu/Themes/default/images/share/facebook.gif)
![Share this topic on Twitter Share this topic on Twitter](http://www.driver-bg.eu/Themes/default/images/share/twitter.gif)