• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Време за управление при "двойка?

Започната от godji, Неделя, 02 Януари, 2011, 19:12:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

godji

Привет ,колеги и честита нова година ! Утре ми се налага да пътувам тандем с един колега . Може ли едно жокерче за времето за управление и почивките когато камиона се управлява от двама шофьори  ???
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

admin

Благодаря. Честита Нова Година и на теб. Колкото човека попиташ за часовете за шофиране, толкова мнения ще получиш. Прикрепям основния регламент за работа, разгледай го и много неща ще ти станат ясни. Обаче ще се радвам, ако и останалите колеги дадат своето мнение по въпроса.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Franko Arezzo

Само Регламент-561,това го прочети,спазваш ли го,няма да имаш проблеми.

Niko60

Здравей,колега.Месец април 2008г има изменение на ргламент 561и в ЕС се кара според него.Работното време на 2шоф.е 21ч.като в каране не може да баде повече от 18ч.като между смяните се прави пауза от 15м.
Нико60

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Niko60

Не мога да дам линка,понеже не го знам.В Испания фирмите ни даваха разпечатки на регламента за работното ни време.Може би знаете,че И-я и Ф-я,са най-строги в това отношение и глобите са най-големи.В разпечатките,които получавахме,беше ясно,че това е френска поправка,нали те са иницияторите на регламента
Нико60

Димитър Гебшеменов

#6
Последните 8 месеца работих 2-ка. Работен ден 21 часа, време за каране 18 часа, пауза при смените - само технологичното време което отнема самото завъртане на шайбата или картата. На 7-ма шайба пауза-24 ч. Правени са ни контроли в Румъния, Унгария, Австрия, Белгия и Англия - нямаме проблеми. А, 45 часа в БГ не сме правили никога пауза по време на въртене на шайбите. Регламент 561 се намира лесно в Гугъл...
мразим когато се ебават с мен...ебават ли се с мен-значи се подиграват с моето семейство.....а подиграят ли се с него-не давам гаранции за това какво ще направя....успех на работодателите..........При самохвалците, както и при позлатеното оръжие, вътрешното не отговаря на външното.

SOLAR

#7
До 2009 г. работих във френска фирма. Там ни караха при смяна м/у първи и втори водач да правим пауза 15 мин. (това го няма в регламента, но е възможно да е прието във Франция). А след смяната на втори с първи е задължително 45 мин.
( справка ЧЛЕН 7 от РЕГЛАМЕНТА публикуван по-горе от admin)

През 2009 г. работих в датска фирма. Там ни казваха, че има изменение на РЕГЛАМЕНТА и паузи не се правят когато сме на двойка. Да обаче в германия глобиха колеги за неспазване ( след 4.30 часа каране, пауза 45 мин. или 15+30 мин.) около 1000 евро и се оказа, че липсва такова изменение.

В ЧЛЕН 8 е описана седмичната почивка, а тя важи както за един, така и за екип.

В ГЛАВА IV ИЗКЛЮЧЕНИЯ ЧЛЕН 11 е записано:
"Всяка страна може да увеличи времето за почивка... и да намали времето за каране..."
Не и обратното, както искат от фирмите.

Мой приятел работи в испанска фирма, там са ги карали да правят седмични паузи 36-45-36-45 часа, според техен "регламент". При контрол във Франция е глобен 110 евро, възстановени от фирмата. Всяка седмица 50-100 камиона карат с 10 ч. повече. 1-2 глобени, пак са на кяр.

"Око да види, ръка да пипне" - поговорка

До сега в GOOGLE, не съм видял никакво изменение по този въпрос. Ако някой намери нещо, да пусне линк. Но приказки.. "този казал", "тъй съм чул" - тцъ не вярвам. С глобите не се шегуват.
БЛАГОДАРЯ

п.п. За актуална тема на godji +1

admin

Значи в крайна сметка как точно трябва да се кара при двойка, защото всеки си тълкува нещата както ги възприема?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SOLAR

Според РЕГЛАМЕНТА:
първи  водач - 4.30 ч.
втори  водач - 4.30 ч.
пауза  0.45 ч.
първи  водач - 4.30 ч.
втори  водач - 4.30 ч.

нощна пауза 9 ч.
седмична пауза 45 ч. ( или 24 ч. +компенсация след това)
.................................
има продължение, но няма да я коментирам тук, тъй като някои недобросъвестни работодатели биха се възползвали, а не съм сигурен.
.................................
С горенаписаното не ангажирам ничие мнение. Надявам се, че и други ще вземат участие в тоз важен дебат.

admin

Дебатът наистина е важен. Аз също зная, че трябва след 2 пъти по 4.5 часа да се прави 45 минути пауза.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

godji

Наистина трябва да се направи пауза от 45 мин. след като кара втория водач, защото реално първия водач не е почивал по време на управление на втория , а е бил на разположение  ;) поне така чертае тахографа! и на двете шайби няма начертана почивка!
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

op

Колеги,интересувам се спазвайки всички закони как да извърша превоз с автобус от Б-я до Германия без да престоява автобуса по пътя.Благодаря!

admin

С трима водачи и място за спане в автобуса.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

op

...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?

op