• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Наредба за превоз на товари и пътници.

Започната от kxa, Събота, 01 Януари, 2011, 17:57:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

antoniyu

Цитат на: DeDo Vi - Сряда, 19 Октомври, 2011, 09:28:19
Цитат на: kxa - Събота, 01 Януари, 2011, 18:57:37
Благодаря , а нужно ли е по време на почивка картата да е в тахографа.
Става дума за нощно време , когато не се кара камиона.
Като нормалното му работно време е само през деня.
Може да извадиш картата за през паузата, в регламента даже се препоръчва ако камиона е на паркинг и шофьора не е в него по време на паузата (на хотел е, или си е в къщи) да си извади картата и да си я прибере в джобчето с цел предотвратяване на кражюба на картата.

После ще ти трябва писмо за почивка,за периода в които липсва картата от тахографа.Картата не трябва да се вади от водача,освен ако не е развалена,повредена картата,тогава може да се кара с бележки като се вписват данните и се прави диаграма отзад на гърба на бележката.
Лично аз не смятам някой компетентен орган да вземе на сериозно това обяснение,че някой може да е открадне,а и той ще влезе в камиона и ще търси карта или други видове карти(Шел,ДКВ,УТА,Дебитни,) лично мое мнение.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

antoniyu

цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

комбайнер

Дигиталния тахограф си пише всичко, независимо дали има в него карта. А при извадена карта е предвидено да се вписват данните за липсващото в нея време на ръка. Въпроса е какво време - друга работа, почивка или и двете подлежат на допълнително вписване?
Админ, не разбрах за държавите, ако не вадя картата, в коя разпечатка да ги пиша на ръка?

комбайнер


admin

Цитат на: комбайнер - Сряда, 19 Октомври, 2011, 21:36:43
Дигиталния тахограф си пише всичко, независимо дали има в него карта. А при извадена карта е предвидено да се вписват данните за липсващото в нея време на ръка. Въпроса е какво време - друга работа, почивка или и двете подлежат на допълнително вписване?
Админ, не разбрах за държавите, ако не вадя картата, в коя разпечатка да ги пиша на ръка?

Вероятно последната въведена държава трябва да запишеш. Едва ли е добра идея да извадиш картата, за да впишеш по този начин държавата, в която се намираш.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

DeDo Vi

Цитат на: antoniyu - Сряда, 19 Октомври, 2011, 15:05:16
Цитат на: DeDo Vi - Сряда, 19 Октомври, 2011, 09:28:19
Цитат на: kxa - Събота, 01 Януари, 2011, 18:57:37
Благодаря , а нужно ли е по време на почивка картата да е в тахографа.
Става дума за нощно време , когато не се кара камиона.
Като нормалното му работно време е само през деня.
Може да извадиш картата за през паузата, в регламента даже се препоръчва ако камиона е на паркинг и шофьора не е в него по време на паузата (на хотел е, или си е в къщи) да си извади картата и да си я прибере в джобчето с цел предотвратяване на кражюба на картата.

После ще ти трябва писмо за почивка,за периода в които липсва картата от тахографа.Картата не трябва да се вади от водача,освен ако не е развалена,повредена картата,тогава може да се кара с бележки като се вписват данните и се прави диаграма отзад на гърба на бележката.
Лично аз не смятам някой компетентен орган да вземе на сериозно това обяснение,че някой може да е открадне,а и той ще влезе в камиона и ще търси карта или други видове карти(Шел,ДКВ,УТА,Дебитни,) лично мое мнение.
Баце една седмица от жалкия ми живот отиде да уча всички простотии свързани с дигиталния тахограф и дигитални карти, даже имам тапия за лектор на тема дигитални тахографи и работа с тях. Един от първите камиони с дигитален тахограф които влезнаха в СоМат респективно България го подкарахме аз и ортака. Първата ми дигитална карта беше с три цифри и много нули отпред. Но след като си имаш мнение кой съм аз да те разубеждавам.
До сега не съм имал проблеми когато са ме проверявали. Задължително съм си вадил картата когато камиона ми е бил на паркинг, в гаража или в сервиз. Но има една подробност която трябва да въведеш в менюто на тахографа, когато оставяш камиона без карта. Въвеждаш ръчно в менюто "АУТСКОП". И немаш грижи. Ама ти след като си убеден че картата ти трябва да е вътре до пенсионирането ти. Там я дръж.

admin

Защо тогава през януари тази година ми дадоха служебна бележка от сервиза на ДАФ в уверение на това, че на 3-ти и 4-ти камиона е бил в сервиз и дигиталната ми карта е била извадена?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

комбайнер

Де-до, верваме ти. Я напиши една рецепта за готвенето с дигиталната карта, та да се кортулишеме!

DeDo Vi

#21
Цитат на: admin - Сряда, 19 Октомври, 2011, 22:22:03
Защо тогава през януари тази година ми дадоха служебна бележка от сервиза на ДАФ в уверение на това, че на 3-ти и 4-ти камиона е бил в сервиз и дигиталната ми карта е била извадена?
ОК, дали са ти. Но ако въведеш в менюто на тахографа необходимата опция, можеш да си извадиш картата докато колата е в сервиз, и не е нужно да ти издават бележка, нали когато вкараш камиона на канала, ти си изваждаш картата и ръчно въвеждаш в менюто на тахографа, опцията "OUTSCOPE". Но когато приключи ремонта и ти вкараш картата трябва пак да въведеш ръчно данни какво си правил докато картата ти е била извадена и всички данни се записват в тахографа и картата.................................... абе аре ми звънни да ти обясня, че станах машинописка. ГСМ 0887500326.

Цитат на: комбайнер - Сряда, 19 Октомври, 2011, 22:35:19
Де-до, верваме ти. Я напиши една рецепта за готвенето с дигиталната карта, та да се кортулишеме!
Ха Ха ха хахаха, нямаш грижа само кажи къде и кога. От мен Гозбите от теб пиячката. Па ако требва че я запалим тая дигитална карта баце.

Причина за редакция: Две поредни публикации!

комбайнер


DeDo Vi

#23
Цитат на: комбайнер - Сряда, 19 Октомври, 2011, 22:55:15
Ще и ударим фитила, то се види.
Колко ми е акъла, драсвам клечката. Но, майтапа на страна, на доста колеги съм помогнал да работят правилно с дигиталните карти и да нямат проблеми с властите. Разберете никога не казвам нещо което не съм проверил и изпитал от личен и горчив опит, и никога не отказвам помощ на колега. GSM-а ми е 0887500326 на никой няма да откажа помощ. Не е срамно да се пита, аз като не знам питам.

Причина за редакция: Неприлични думи!!!

bad_kras

Понеже е доста дългичка ето и новата наредба от Евросъюза за превоз на пътници и товари. Чете внимателно , има доста интересни неща които може да научите!

http://www.rta.government.bg/n_uredba/doc/

Изтегляте файла :  eseps.doc
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

dinko_68

#25
Цитат на: bad_kras - Четвъртък, 27 Октомври, 2011, 15:25:13
Понеже е доста дългичка ето и новата наредба от Евросъюза за превоз на пътници и товари. Чете внимателно , има доста интересни неща които може да научите!

http://www.rta.government.bg/n_uredba/doc/

Изтегляте файла :  eseps.doc
bad_kras,според мен тази наредба е доста по стара и има изменения в годините след това
ЦитатЕВРОПЕЙСКА СПОГОДБА за работата на екипажите на превозните средства, извършващи международни автомобилни превози

Ратифицирана със закон, приет от 37-о Народно събрание на Република България на 17 март 1995 г. - ДВ, бр. 28 от 1995 г.  В сила от 8 ноември 1995 г. Издадена от Министерството на транспорта, обн., ДВ, бр. 99 от 10.11.1995 г. Приложение - издадено от Държавната агенция за метрология и технически надзор,обн.,ДВ, бр. 4 от 14.01.2003 г.т. 9, р. 4, № 540
безпорно има много какво да се научи от нея но има и неща които са изменени и написаните в тази не са актуални като да речем това:
ЦитатВреме за почивка
   1.  За всеки период от 24 часа водачът разполага с време за всекидневна почивка най-малко от 11 последователни часа.  Това време може да бъде намалено до 1 минимум 9 последователни часа максимум 3 пъти седмично при условие, че като компенсация ще бъде отпусната съответната почивка в края на следващата седмица.

- тук има изменение влязло в сила след 11.04.2007 а именно,че това компенсиране за което става въпрос вече не се изисква,следващия цитат също не е актуален

ЦитатВ дните, когато почивката не е намалена съобразно ал. 1, тя може да бъде ползвана през два или три периода от време в течение на периода от 24 часа, като един от тези периоди трябва да бъде най-малко 8 последователни часа.  В този случай минималната продължителност на почивката достига 12 часа.
-тук това за тия 8часа също е отпаднало и минимума е 9 часа а след това по избор може да се продължи до нормалните 11часа а не 12
тук също има изменение:
Цитат2.  През всеки период от 30 часа, през който има най-малко двама водачи на борда на превозното средство, всеки от тях трябва да ползва всекидневна почивка най-малко 8 последователни часа.
- не 8 часа а 9часа
тук също компенсацията за която става въпрос вече не се изисква
Цитат3.  В течение на всяка седмица единият от периодите от време, посочени в ал. 1 и 2, достига до общо 45 последователни часа в качеството му на седмична почивка.  Този период на почивка може да бъде намален до 1 минимум от 36 последователни часа, ако се ползва в обичайното място на регистрация и престой на превозното средство или местопребиваването на водача, или до 1 минимум от 24 последователни часа, ако се ползва извън тези места.  Всяко намаление се компенсира от равностойно време за почивка, взето наведнъж преди края на третата седмица, следваща въпросната седмица.

Има и други още изменения на тази наредба и тази книжка в случая е по полезна:http://www.book.store.bg/p16382/novite-pravila-na-evropejskia-syiuz-za-trud-i-pochivki-na-shofiorite-stefan-petrov-sapundzhiev.html,аз лично я имам от повече от 3 години и си я бях закупил за 5 лв от един магазин за авточасти за камиони в София но смятам,че в книжарниците за специализирана литература ще я има,освен това има и по ново актуализирано издание от 2010 тук:http://www.pe-bg.com/?cid=3&pid=27058

Лека вечер на всички! :)


dinko_68

#25