• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Със SMS вместо билет в градския транспорт на Пловдив

Започната от Trucker_Boy, Сряда, 21 Декември, 2011, 09:28:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



От 20 декември по две от линиите на градския транспорт в Пловдив ще може да се пътува с SMS вместо билет. Принципът е като при SMS паркирането, а цената на съобщението е равна на хартиения билет - 1 лв. Електронното таксуване стартира най-напред по линии с номера 4 и 15, обясниха от транспортната фирма Хебросбус, която въвежда новаторския начин за заплащане на пътуването.
Пилотния за страната проект се реализира съвместно с българо-чешката фирма Ерика-БГ. Засега са сключени договори с мобилните оператори Globul и Vivacom, предстои да бъде подписан контракт и с М-Тel.
Пътникът изпраща SMS на кратък номер 1772 с текст GTP (абревиатура на Градски транспорт - Пловдив), като се добавя и номерът на ползваната линия - 4 или 15. Това може да се направи, когато автобусът се приближава към спирката или след качването в него. Потвърждението от оператора се връща като SMS. Той съдържа текстово съобщение с уникален код. Това всъщност е електронният билет, който важи 45 минути, колкото е най-дългото възможно пътуване с автобус в Пловдив, обясняват от Хебробус. Кондукторът ще може да проверява валидността на електронния билет със специално устройство, след като пътникът му покаже съобщението. До края на 2012 г. с SMS би трябвало да може да се пътува във всички автобуси на Хебросбус, обясниха още от фирмата, която обслужва 11 линии в Пловдив.
  Източик : www.kamioni.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

VOLVO 480

Само 7 пътници пожелаха да платят с SMS-и билетчетата си по линиите №4 и №15 на "Хеброс бус" вчера, пише в. "Марица".
В 14 часа броят им беше толкова, но и в 17 часа той си остана същият. Сред избралите новия начин за таксуване четирима са сред пътуващите в №4, а трима - в №15.

Автобусите №4 дневно се ползват от около 4800 пловдивчани, уточниха от "Хеброс бус". Това означава, че вариантът с есемес-таксуването е бил харесан от доста под 1 процент от пътниците. Вчера обаче беше едва първият ден на експеримента и резултатът е очакван, смятат от "Хеброс бус".

От фирмата уточниха, че засега са подписали договори за обслужване с Виваком и Глобул, а този с Мобилтел е предстоящ. Предварителни проби с SMS-ите показал, че електронният вариант на билета пристигал в джиесемите до 25 секунди след изпращане на съобщението "GTP" плюс номера на автобусната линия на №1772.   ха-ха-ха ;D ;D ;D

VOLVO 480


admin

Аз по принцип не пътувам с градски транспорт. Обаче в Благоевград от поне 15 години схемата на таксуване е следната. Всеки автобус си има контрольор/ка, и същия/та таксува всеки пътник. Лесно и просто. И ефективно. Не знам дали е приложимо за всички градове, но може да се опита.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

#3
Изпитвам силни съмнения в успеха на тази система в подобен вид. В новината не става съвсем ясно, дали цената от 1.00 лева, включва и стойността на услугата "Short message service", спрямо тарифния план на ползвателя. За негативен пример в тази насока може да бъде посочен начина за електронно заплащане в зоните за платено паркиране в град София, където освен цената от 1.00 лева се заплаща и цената на услугата и реално тя става 1.18 лева.
Прекалено дългият текст, които трябва да бъде въведен, допълнително оказва необходимата тежест, затова да откаже евентуалните ентусиасти. Всъщност, какво пречи текстовото съобщение да се използва и за двете маршрутни линии и същински таксуването да не е за използвано превозно средство, а за времетраене?
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

#3
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!