• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Самосвалът Volvo FM – преди всичко Volvo

Започната от Trucker_Boy, Неделя, 18 Септември, 2011, 14:14:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



ИсториятаИсторията на FM започва с първото му поколение през 1998 г. – версии FM7, FM10 и FM12. Три години по-късно на пазара излиза второто поколение FM. През 2005 г. моделът отново е обновен. Еволюцията продължава с внедряване на 13-литровия двигател D13A и усъвършенстването на 9-литровия агрегат D9B. И единият, и другият агрегат вече покриват еконормите Евро-4 чрез внедряване на SCR система за обработка на отработилитете газове. От гамата на FM отпада 7-литровият двигател. Появява се възможността моделът да се поръчва с второто поколение на автоматизираната предавателна кутия I-shift.През 2007 г. е представен двигателят D13B, който покрива нормите Евро-4 чрез използване на системата EGR за рециркулация на отработените газове.През 2008 г. моделът е изцяло обновен. Освен промените във външния вид Volvo FM увеличава гамата на предлаганите двигатели с новия 11-литров агрегат, а диапазонът от мощности става много по-широк – 360 к.с., 400 к.с., 440 к.с., 460 к.с.

ДвигателятСиловата линия е това, с което шведският производител се гордее най-много при товарните си автомобили. Ресурсът на двигателите е много голям и при всички положения камионът – окачване и ходова част, ще се амортизира по-бързо от мотора. В България има самосвали Volvo FM, с пробег над 250 000 км и до този момент не са се налагали сериозни ремонти по двигателя, както и организирани от производителя сервизни кампании.Сроковете на обслужване зависят от условията на експлоатация. За всеки конкретен камион в зависимост от приложението му Volvo разработва VOSP (Volvo operational service plan), в който е фиксиран пробегът между обслужванията за първите 4 години. При само­свалите, които работят предимно в по-тежки експлоатационни условия, често се прибягва до обслужване след определени моточасове. Може да се каже, че самосвал, който 20 на сто от времето се ползва извън пътя, обикновено се обслужва на пробег от 30 000 км или на 400 моточаса. При всяко обслужване се сменят маслени и горивни филтри и се прави пълна проверка на автомобила.



Окачване и ходова частСпоред инж. Иво Георгиев повечето от експлоатираните в страната самосвали Volvo FM все още са с оригиналните спирачни накладки. Колесните спирачни механизми при модела са барабанни на всички колела. Това е нормално с оглед на сравнително по-ниските скорости на движение, при които работят самосвалите. Ресурсът на спирачните накладки се определя на над 200 000 км пробег. Инж. Георгиев допълни, че сервизът на Волво България е снабден със специално оборудване за монтаж на фрикционен материал към спирачните челюсти.
При автомобилите, експлоатирани у нас, независимо от пробега им, досега не са срещани сериозни проблеми с компонентите от кормилната уредба – биелети, кормилни щанги, шарнирни накрайници. Окачването на самосвалите е с параболични ресори.



Източник: www.kamioni.bg

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

bizzart

Някой ако пусне и за FH такава ценова листа ще съм му много благодарен.

bizzart