• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Допълнително реле за консуматор по камиона

Започната от loshdancho, Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:24:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

За да се намали товара на контактите, избегне "искренето на контактите при вкючване и изключване в камиона се монтират- Товарни релета.
Как се разчита едно реле , как се връзва към инсталацията, къде се слагат предпазители(бушони), от къде се захранва и от къде се управлява.
 Сложил съм доста снимки от които може да се придобие някаква представа. Останалото ще се коментира.







ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

30-   + от предпазител
87-   Консуматор, нормално отворен контакт
87А- Консуматор, нормално затворен контакт
85-   Управляващ +
86-   Маса
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Цитат на: Mandor - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:27:4830-   + от предпазител
87-   Консуматор, нормално отворен контакт
87А- Консуматор, нормално затворен контакт
85-   Управляващ +
86-   Маса
Много икономично искаш да минеш. ;)
 Почваш от началото с разчитането , товар ,волтаж, ...........
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Бацко мрази релета не им разбира и кат видим реле гледам да бежим далеч.


Mandor

Щом настояваш:
COIL12VDC -намотка- Управляващо напрежение 12V, прав ток.
VDC- Комутирано (превключвано) напрежение (в случая 24V)
20/30А- Максимален товар през контактите ( 20 А за НЗК-87А и 30 А за НОК-87)
Цитат на: loshdancho - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:24:31
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

В бързината съм приложил снимки на релета с управлениена 12V и товар на  на 24V.
Което не е  голяма грешка но съществува вариант за объркване.
Как да се разчете релето.
20А/30А-
Цитат20/30А- Максимален товар през контактите ( 20 А за НЗК-87А и 30 А за НОК-87)
Тоест  релето има два режима на работа в случая.(има пето краче по средата 87а) и по него може  тече ток(товар от консуматор) когато на  управляващите(85, 86) няма затворена верига. Този ток е 20А при не затворена верига от контакти 85,86 (НЗК ) на клема 87а.
Това цялото описание горе   го няма когато релето е  без тази клема-87а.
30А-товар  може да поеме релето  на клема 87 от консуматор когато се пусне ток по краче(клема) 86,85 .
Котвата се издърпва от магнитното поле на намотката  и увеличава значително натиска  приложен върху контактите на котвата, Затова  искренето е по-малко и връзката е по-добра, от там и поемания товар-30А.
Клеми 85,86  са  управляващи , те не носят товар, на тях се връзва управляващото напрежение и масата на релето

 Клема 30 - Постоянен ток директно от веригата акумулатор -стартер -алтернатор- табло.
Когато се отвори таблото с бушоните и се завърти от обратната страна с буксите се  вижда един дебел ,червен, силов  кабел вързан за таблото с клема и гайка. От там се везма ток за захранване на товарните контакти на релето(30, 87).
Клема 30 се връзва с краче 30 на релето.

Предпазители (бушон) се слагат за сигурност  на клема 30 или 87(87а). добре е да са доста по слаби от  товара,който може да издържи релето за да е подсигури човек.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

За конкретното реле, с 20 А. ток на контактите се предвижда 16А предпазител- стандартен, с по-малък ток от релето. Слагането на 20А предпазител си е риск- може контакта да се окаже слабото място и да изгори. А 25А предпазител почти гарантира подобен изход.
Принципно предпазителите са стандартизирани в реда: 6-10-16-20-25-32-40-50-63 Ампера.
Има и по-мощни, но едва ли ще се сблъскате с тях.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

+1 ама по-късно Съжалявам, не можеш да промениш рейтинга преди да изчакаш 24 часа.
Да дбавя прекъсвач може да се монтира по цялата верига  на клеми 85,86 Даже съм иал случай с монтиран прекъсвач на масата на релето.  Тогава  се наблюдава реле с управляваща маса.
Може също клеми 85 или 86 да са през контакт и след тях да се върже прекъсвач и тогава с изключване на контакта веднага се изключва консуматора.
Вариантите за връзване на много  стига да се спази горното написано.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Цитат на: Mandor - Неделя, 19 Февруари, 2012, 16:58:43
Реле за голями токове:

Мисля,че такова има на стартера на актроса. Понеже  командното напрежение идва от компютъра (мобилаизер..дрън дрън)
а не от контактния ключ са счели, че е по просто да закарат релето до стартера а не тока до кабината.
Също ми се върти в главата ,че съм виждал такова реле вързано за да управлява подгревателната свещ но не помня марката на камиона .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

Точно така. Това е релето, което подава ток към стартера, и същевременно осигурява преместването на зъбното колело, зацепващо се с венеца на маховика. А там токовете са наистина голями.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.