• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Още един въпрос , който може да се нарече тъп !

Започната от O4ilatia, Неделя, 20 Ноември, 2011, 17:36:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca


ivopifeca


loshdancho

Зона 2 Motorbremze _както искате така си го превеждайте.
Снимката е от книжката(ръководство за експлоатация) на Мерцедес Актрос.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

От ги не врътна бре ,та ме караш да кривим Правецо ? ??? :( :( :( :(


loshdancho

Когато започвате да спорите , първо се информирайте.
Както съм писал за УСИЛЕНАТА моторна е важно да има повече тактове сгъстяване, когато буталото премине ГМТ изпускателният клапан се отваря  и въздуха излиза във всмукателният колектор. Ако остане  цилиндъра ще даде налягане (сила)  на натиск върху челото на буталото и  КПД ще бъде НУЛА, защото имаме сгъстяване и после разширение.
След като се изпуснат газовете при движението надолу  на буталото, газовете отново се засмукват и сгъстяват при движението нагоре( тогава изпускателният клапан е затворен отново).
По този начин имаме вече ТРИ  работни процеса за  намаляване на скоростта,
1. изпускане и сгъстяване във  изпускателният колектор.
2.На всеки оборот(4-такта -Два оборота) се  сгъстяват газовете  в  горивната камера и се изпускат в колектора.
При обикновената моторна спирачка, както казах сгъстяването  на въздух в цилиндъра не е работен процес, защото после има разширение.
Степените се получават когато се използва едната , после се включи усилната, а на max работят двете заедно.
Както съм показал в горната снимка работният диапазон е 1500-2300об./мин-1 но никой не  казва да я използвате на MAX.
Когато дно нещо работи на 100% е вероятно по-бързо да аварира.
Другата причина е , че нямате резерв от още спирателна сила Акко се наложи да свалите предавка надолу и нямате спирачки как ще стане това.
Ако  пускате на по-малки обороти и прецените ,че ви е необходима повече спирателна сила може много по-лесно да свалите1 или1/2 предавка и да отидете на 2300об./мин-1  без страх да  гръмнете мотора.
Когато се кара  винаги трябва да има резерв от мощност, сила и спирачки. Не се знае дали няма да ви потрябват.
 Друго нещо се сетих- малко от вас возят  големи товари за да ползват  на 100% моторната защото това е необходимо .
Няма смисъл, освен ако не искащ да намалиш с моторна вместо със спирачки да я ползваш на 100%.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

То тука само аз де си спорим или бъркам нещо?
С голем товар моторна ,ма колко да е моторна  си бичнете ниска предавка и не се косете,да моторната е плюс и то голям,както и ретардера,но колкото и да сте моторни и ретардерни спирачи,най-арно си се спира с доброто старо палещо се феродце,тъй че бутайте 3 бавна ,налегайте спирачките и ич да не ви е зор.

Щом има някакво греене и т.н. на моторна значи има зор и колкото по-големи са оборотите толкоз по-голям е зора,тва не технически обосновано ,но 2000 об/мин при дизелов мотор дали са на моторна или на газ са си височки и нищо добро не очаква двигателя при такава експлоатация ,та ако ще извънземен инженер да е казал,че няма ядове и всичко е ок ,та чак било и най-добре така.

Ако сакате няма да споря бацета,спорих с цел да се завихри нещо като нещо си,но па съм увапцал работата.

Едно че мъцнем да се знае по книги е едно ,но понекогиш у практиката е друго.


MB Actros

Тук мислим споделяме а не спорим.Греене при моторна няма поне на моя камион,чул съм че грее ретардер кога има. И всеки си кара как може,едни спират с двигател други с феродце всеки си има стил на каране едни изключват от скорост други не , и те така както има един лаф ( всеки се е.е жената как може). 

Бриги Магнито

Тъй де.

Под греене баце не разбирай,че бойлеро тръгва да свира както когато мааш на ретардер.

Аз понеже си немам жена ,па и не таковам,освен да вземем да се цаним да светим.


loshdancho

Ето ти доказателство за  шест цилиндров мотор :
Работата на нормална моторна  е равно при 2000об./мин-1 на  6000 работни цикъла на моторната (обикновена) един на 4такта е ефективен.
Усилената моторна  на мах при 1 000об./мин-1   работи 9000 цикъла на всеки 2 такта (оборот) имаш работен цикъл Плюс  затворената клапа (един ефективен на 2 оборота)
Кое ще натовари повече мотора?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Мен ли питаш,ако мен питаш дай усилената при 2000об/мин и че ти мъцнем  :D :D :D :D ;)
Дане сравнение се прави при еднакви моменти тук таме,ти са ми бъцаш различни степени и при различни обороти ,дай поне едното да им пасне нейде или оборотите или степените.


loshdancho

2000об/мин-1 обикновена моторна = 6000 работни цикъла за шест цилиндров мотор.
2000оборота делено на 2(един такт на два оборота ефективен)х6цилиндъра=6000цикъла

2000об.мин/-1 усилена моторна, към  6000 цикъла ефект от затворената клапа прибавяме и 12000 цилъкла от усилената моторна.
2000оборота (всеки оборот им по един ефективен цикъл) по 6 цилиндъра= 18000 цикъла ефективни.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Значи по-голям зор има на 2000 оборота ,а не при 1000 оборота усилената  ;) :D :D :D :D
Познах ли?
А и за нормалната ако и дадеш 1000 оборота сигур па ,че е така в сравнение с 2000,предполагам просто.
;)


loshdancho

Ето данни за моторната на VOLVO FH16
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

BigRig

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 05 Април, 2012, 20:12:44
Когато започвате да спорите , първо се информирайте.
Както съм писал за УСИЛЕНАТА моторна е важно да има повече тактове сгъстяване, когато буталото премине ГМТ изпускателният клапан се отваря  и въздуха излиза във всмукателният колектор. Ако остане  цилиндъра ще даде налягане (сила)  на натиск върху челото на буталото и  КПД ще бъде НУЛА, защото имаме сгъстяване и после разширение.
След като се изпуснат газовете при движението надолу  на буталото, газовете отново се засмукват и сгъстяват при движението нагоре( тогава изпускателният клапан е затворен отново).
По този начин имаме вече ТРИ  работни процеса за  намаляване на скоростта,
1. изпускане и сгъстяване във  изпускателният колектор.
2.На всеки оборот(4-такта -Два оборота) се  сгъстяват газовете  в  горивната камера и се изпускат в колектора.
При обикновената моторна спирачка, както казах сгъстяването  на въздух в цилиндъра не е работен процес, защото после има разширение.
Степените се получават когато се използва едната , после се включи усилната, а на max работят двете заедно.
Както съм показал в горната снимка работният диапазон е 1500-2300об./мин-1 но никой не  казва да я използвате на MAX.
Когато дно нещо работи на 100% е вероятно по-бързо да аварира.
Другата причина е , че нямате резерв от още спирателна сила Акко се наложи да свалите предавка надолу и нямате спирачки как ще стане това.
Ако  пускате на по-малки обороти и прецените ,че ви е необходима повече спирателна сила може много по-лесно да свалите1 или1/2 предавка и да отидете на 2300об./мин-1  без страх да  гръмнете мотора.
Когато се кара  винаги трябва да има резерв от мощност, сила и спирачки. Не се знае дали няма да ви потрябват.
 Друго нещо се сетих- малко от вас возят  големи товари за да ползват  на 100% моторната защото това е необходимо .
Няма смисъл, освен ако не искащ да намалиш с моторна вместо със спирачки да я ползваш на 100%.



Колега, извини ме но ще се намеся с коментар:)
Приниципа да действие не е този и вече го обясних по-напред.
За улеснение ще сложа един линк, да погледнете за по голяма яснота.
http://www.youtube.com/watch?v=RZwsmqPXYvs
Мощността на тази спирачка основно се определя от обема на цилиндъра. Колкото е по-голям , мощността се увеличава. Забравяте, че има и разпределителен вал, който отваря и смукателните и изпускателните клапани, независимо от това дали е задействана спирачката. Единствения "такт" който може да е полезен за целта е този на "сгъстяване". Разгледайте:)

loshdancho

Не  ми се спори след като съм казал същото . Погледни точно какво съм написал.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

BigRig

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 09 Април, 2012, 19:39:19
Не  ми се спори след като съм казал същото . Погледни точно какво съм написал.
Колега, аз не искам да споря ...просто изясняваме темата:) Радвам се , че успяхме. Хубав ден :)

BigRig