• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Светещи фарове - поне 5% по-малко жертви

Започната от Trucker_Boy, Събота, 29 Октомври, 2011, 21:20:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



На 1 ноември - във вторник, запалете фаровете! Призивът е на КАТ към всички шофьори. Защото пътните полицаи са убедени - с пуснати светлини на автомобилите убитите при катастрофи намаляват.

По-слабото движение на коли, трактори, мотори, велосипеди, каруци, пешеходци, по-ниските скорости и внимателното шофиране в мъгла по заледени пътища. Това са част от общоизвестните причини, поради които жертвите по шосетата намаляват през зимата. Но мнозина не знаят, че след въвеждането на задължителното каране с включени светлини от 1 ноември до 1 март, у нас са предотвратени стотици злополуки, пише в. ,,Труд".307 души загиват в България през студените месеци средногодишно за периода 1990-2010 г., сочи статистиката на КАТ. Тенденцията броят на убитите да намалява се засилва след 2006 г., когато в нашия Закон за движение по пътищата (ЗДвП) е записан текстът за задължително светещите фарове. Така от ноември 2006 г. до февруари 2011 г. средната стойност на убитите при катастрофи става 259, спрямо 274 за предишната петилетка (2001-2006 г.).Данните говорят сами - населението е с 5,5% за 5-те години и с 15,5 % за 20 години. Разликата е още по-значителна, като се има предвид и фактът, че от 1990 г. насам у нас автомобилите са се увеличили с 20%, а шофьорите - с 10 процента.

Ползите

Карането на светлини не само при мъгла, дъжд или сняг, а дори и в слънчев ден, дава допълнително време за реакция на шофьорите и пешеходците, тъй като автомобилите се виждат отдалече.Фаровете "улавят" светлоотражателните елементи на табели, пътни знаци, велосипеди, каруци и т. н., обясняват експертите. Затова и преди 4-5 години всеки български водач бе задължен да носи в багажника светлоотражателна жилетка и да я облича, ако му се наложи да спре за ремонт на пътя.В цяла Европа карането с включени фарове е препоръчително, а в над 20 държави - задължително през зимния сезон или през цялата година. Първата страна, която въвежда задължителните светлини, е Швеция през 1967 г. От няколко години в Европейския съюз се готви директива за целогодишно шофиране с пуснати фарове на територията на ЕС, като се отчита мнението на специалистите, че само от тази мярка годишно може да бъде спасен животът на над 2500 европейци.

Глобата - от 20 до 150 лв.

Ако шофьорът забрави да включи светлините на колата и бъде спрян от катаджиите, той може да получи 20 лв. глоба по общия текст за нарушение на закона. Може да се отърве само с фиш. Но ако пътните полицаи преценят, че заради невключите фарове е създадена опасност от катастрофа, тогава санкцията е много по-сериозна - от 20 до 150 лв. и се режат 5 точки от контролния талон. Задължително се пише акт, а размерът на сумата се определя от шефа на КАТ в областта, в която е регистриран водачът.
"Много хора вече свикнаха да шофират на фарове не само през зимата, затова и нарушенията на задължителната разпоредба за периода 1 ноември - 1 март са все по-малко", казват от "Пътна полиция".
Източник : www.fakti.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Бриги Магнито

Миналата година ме актуваха ,че не светим през дено ма беше ,,светлио,,сезон не че не ми светеха джаджите ,а просто бех изумил да ги включим та спират ме и ше ли ми пишат акт ич не ме навиха нещо и за тва след малко дискусия се оказа че мое да че твърдо ше ме актуват за по арно,викам им арно шом ви влече пишете ,писаха шо писаха ,но моя милост у таквиз моменти все си е затрил талона нейде та към акто добавиха,че съм без талонен.
Е некой,че се сети ли колко ми дойде решение кат финансов еквивалент?
Ви подскажем цифрите споменати горе са мноо над мойто решение.
Апропо оше не съм им го платил и дорде моем нема им го платим,държава де се издържа от глоби си е пропаднала държава.

Са да мъцнем и нещо от време оно,та едно време немаше такива закони и никой не светеше ,но пък имаше друго некой кой се е залетел по неква причина палеше фарове у сред ден и си летеше,но който и да ги видеше тез фарове знаеше ,шом свети значи фърчи.
Са ко стана сите светиме,че сме се виждали по арно и уж жертвите били по-малко Я не вервам,ма шом така са рекли така де е,че светим и я оти па ,че ме таковат органите на властта.

Екологично,икономично погледнато светещите фарове са си пълна тъпня ,таз причина също ме кара да светнем даже се замислям си цъкнем оше по неколко фара,не за мъгли разни ми нормални си да ме не шлевът па органите на властта.


Бриги Магнито



МИНКО ИЛЧЕВ

        Бях чел, '89/'90 година, че във Финландия и Швеция, след въвеждане на, целодневно използване на фарове, е ПТП са намалели от порядъка на 15-30%. Както казват, много хора: "Голяма глупост". В България, напълно е възможно да са около 20%. Какво влагаме, пресмятал съм за 9 часа, на камион/автобус, енергията за светене е около 300 милилитра нафта. Лампите, вероятно им се съкращава живота, но бях чел, че автомобилните лампи предимно се чупят, при разни манипулации и по-малко горят. Това, срещу 20-30%, а дори само 10%, да са, мисля си заслужава. Дори и този разход, може много да се намали, "дневните фарове" са с 2-3 пъти по-малка мощност, късите светлини светят в земята. Да не говорим, светодиодните са няколко Вата. Карам целодневно на фарове от '93 г. В началото, големи проблеми, КАТ-аджии, са спирали за това (честно не са ме глобявали). Обикновено най-силния, аргумент на мои познати беше: "Ми кой е като теб". Забелязвал съм, с много хора като е ставало на въпрос, че това е за по-голямата безопасност. Те са напълно съгласни, че е така, но не биха го правили без да е задължително. С една дума да не се "набиват на очи", като по различни.
        Ето част от страните които се сещам е задължително целодневно използване на фарове. Швеция, Финландия, Норвегия, Дания, Естония, Латвия, Литва, Унгария, Полша, Чехия, Словакия, Австрия, Македония, Словения, Италия, Румъния...
         
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

g_dandy

При липса на каквато и да е дисциплина и толерантност на пътя, и сини лампи да сложим на всички коли, жертвите ще си ги има! А тези статистики ги изготвят неясно къде и по какви критерии. Защо ли Франция няма задължително целодневно и целогодишно използване на светлините?!

Trucker_Boy

Цитат на: g_dandy - Неделя, 27 Ноември, 2011, 18:55:32
При липса на каквато и да е дисциплина и толерантност на пътя, и сини лампи да сложим на всички коли, жертвите ще си ги има! А тези статистики ги изготвят неясно къде и по какви критерии. Защо ли Франция няма задължително целодневно и целогодишно използване на светлините?!

Все от някъде трябва да се започне за да се надяваме на промяна от към дисциплина и толерантност.
Аз съм твърдо ЗА карането с включени светлини това, че се оскъпява поддръжката на автомобила с 10 лева на година не е нищо, защото се грижиш за своята безопасност.
Бъдете толерантни не забравяйте, че сте Европейци !
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: g_dandy - Неделя, 27 Ноември, 2011, 18:55:32
При липса на каквато и да е дисциплина и толерантност на пътя, и сини лампи да сложим на всички коли, жертвите ще си ги има! А тези статистики ги изготвят неясно къде и по какви критерии. Защо ли Франция няма задължително целодневно и целогодишно използване на светлините?!


      Прав си! Дал съм приблизителни сметки, какво влагаш, а това, че се забелязва по-лесно можеш ли да отречеш? Дори и да не гледаш в огледалото, светлината привлича вниманието, дори и да си разсеян. Лесно може да се различи, да кажем бавно движеща кола от паркирала. Например, светват фаровете, ще потегли. Не мисля да споря, както казах по-горе, много хора казват: "Голяма глупост". Ако за светлото (ясно) време има място за спор. То си мисля, че карането в сумрак или мъгла, е ПРЕСТЪПНО. Дори много, "шофьори", са на мнение, колкото по-късно ги включат - са по-добри. Подобно: "Аз съм шофьор - пиша неграмотно".
        За Франция, ПРЕКРАСНА ДЪРЖАВА, топли хора, хубави пътища (платените са по-хубави, имаш избор), хубава вода, либерална полиция, хубави французойки (особено от кръста нагоре). Италия е по-Южна държава, а са задължителни. Англия, тя е доста на Север, често вали, мъгли, те се оправдават, че са КОНСЕРВАТИВНИ.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

g_dandy

Моето мнение е, че използването на светлините е полезно, но не би трябвало да служи като претекст да бъдат глобявани шофьорите, и то със солени глоби! Случва се да забравиш и вече си олекнал с някаква сума. Може би ние пък трябва да почнем да наказваме по подобен начин политици и управници за лъжите и злоупотребата с доверието и търпението ни?!

МИНКО ИЛЧЕВ

        За мен, не е проблем имам навик от много отдавна. Мога да препоръчам, като се пали, с едната ръка, се държи ключа за запалването, другата ключа за фаровете. В момента който запали, включваш фаровете. Как предлагаш да стане? Полицаите да спират и много ти се моля... Глобата, обикновено е 20 лв фиш. Ако сравниш с някой глоби, 100-200-500-1'000 евро, понякога за много по-малко.
     Познавам много хора, които нарочно карат без фарове, не, че ги забравят. В понеделник, около Арад, Румъния, имаше мъгла, тръгнах да изпреварвам, понеже светеха фаровете насрещния ме видя и започна да присветва (той, ги пестеше, въпреки, че е задължително), та не стана беля. Като се разминахме, въпреки, че ни деляха две стъкла и говорих на български (каруцарски, в случая), ме разбра какво му говоря.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

На моята кола фаровете изгасват, докато работи стартера и след освобождаване на ключа, светват отново. И глобата за невключени фарове понякога се налага с акт, което считам за неправилно. Но явно изхождат от предположението, че като ти вземат талона, плащането на глобата е сигурно.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

godji

На моята дългите светват  на  30% веднага след запалване на двигателя ! Така не мога да ги забравя  ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !