• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Кажете за категория "B" или "C" е камионът по документи...

Започната от sept, Събота, 11 Август, 2012, 15:15:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Tihomir78

Колега стана ми интересен твоя казус и понеже нямам талон на товарен автомобил , погледнах талона на личната си кола.
F1: технически допустима максимална маса
F2: допустима максимална маса определена от компетентните органи
F3: допустима максимална маса на състав от превозни средства

Но при мен F1=F2= 1710кг

Според мен определящо за необходимата категория е F1 а в твоя случай това е 3500кг, по спомени в закона е казано че с кат.Б може да се управлява ППС с МАКСИМАЛНО ДОПУСТИМА МАСА 3500кг. 

Tihomir78


dimich87

Преди малко говорих с познат катаджия и ми каза че в талона си пише ясно с каква категория се управлява. В случая категорията е N2 което е за МПС за превоз на товари над 3,5т но не повече от 12т. Задълйително категория С и наличие на тахограф, За скоростоограничителя мисля че беше само за над 12т

dimich87


Jack77

Ще ме накарате да си изнамеря акт от преди 3 години и да го сканирам. N2 е за C категория като за него не се изисква тахограф, а само категория. Случката с акта ми е следната. Карах едно турбо дейли 3510 някога било бус, но след солидна ръждичка преправено на фургон и пререгистрирано като N2, един хубав ден ме спират на Дондуков, след което ми съставят акт на стойност 280 лева, от които 260, че тогава още нямах С и 20, че нямам право да карам по тази улица.

stoan

Преди три години имаше една наредба ,която казваше че щом управляваш камион до четири тона полезен товар в рамките до 40 километра на ден не е нужен тафограф.Но от май 2011г. това вече отпадна.Всички ГАЗ 53 си сложиха.Започнаха масови проверки на всички из Търновски регион и Балкана.Доста актове написаха.

Roshko

И аз да спамнем малко по темата. Едно време имах един хибрид 4х4 Авиа Преслав /с нея за една събота изкарвах за две морета пари, ма тва друга бира.../. Та они по Живково се водеха 3.5т у талона, но после демокрацията ги направиха 4т. А кажете ми ся вие на мене... И още нещо... писаха ми акт, че управлявам Симсон S51 без кат. А. На същия този мотопед като ентусиазиран пубер изкарах кат. М. Понеже обжалвах акта у съда, глобата падна.
Специално 410-ката мислим е с двойна гума и си е заводски над 3.5т. Нема кво да го умуваме...

Jack77

Има и по лош вариант, в случая поне буса е регистриран както трябва, защото точно с тази серия на мерцедес има доста случаи, в които се води N1 по талон, а в кат си е N2, тогава актчето е солено и буса се спира от движение до изясняване на ситуацията, която трае доста дълго и не излиза евтино. Сега се сетих между другото за едно приятелче, което има такъв бус направен на самосвал и си спомням, че като го питах това каква категория е писано, той ми каза - "Не знам, аз за това го карам с всичките" .  ;D

dimich87

Цитат на: stoan - Неделя, 12 Август, 2012, 18:50:18
Преди три години имаше една наредба ,която казваше че щом управляваш камион до четири тона полезен товар в рамките до 40 километра на ден не е нужен тафограф.Но от май 2011г. това вече отпадна.Всички ГАЗ 53 си сложиха.Започнаха масови проверки на всички из Търновски регион и Балкана.Доста актове написаха.
Точно от миналата година е задължително всичко което се кара с С категория искат тахофграф. Малко преди да приемат закона, комшия има зил самосвал. Без тахограф беше и имаше право на границата на законното да се кара без него. Аз го взех един ден за да си докарам баластра и въглища. направих първия курс с баластрата и отивам за въглища. Празен бях. Спират ме дай и ми викат че се кара с тахограф. Обясних им че ще си купя за мене 2 тона въглища. Големи разправии бяха. На връщане пак ме спират същите и почнаха да ми гледат кантарни бележки. Каза ми че ако съм натоварил още малко и съм бил за акт.

sept

След като всички се консолидираха около мнението, че камионът е за "C" категория, да ви питам следното: щом масата му е 2010 kg, то ако се натовари с 1490 kg максимум, т.е. теглото му заедно с товара е 3500 kg, ще има ли проблем, ако го спрат катаджии или от ДАИ? Но уточнявам, че шофьорът е с "B" категория, макар че в талона пише (J) N2....

admin

Цитат на: sept - Събота, 25 Август, 2012, 13:42:48
След като всички се консолидираха около мнението, че камионът е за "C" категория, да ви питам следното: щом масата му е 2010 kg, то ако се натовари с 1490 kg максимум, т.е. теглото му заедно с товара е 3500 kg, ще има ли проблем, ако го спрат катаджии или от ДАИ? Но уточнявам, че шофьорът е с "B" категория, макар че в талона пише (J) N2....

Разбира се, че ще има проблем, ако N2 посочва общо тегло над 3500 кг. Няма никакво значение дали е натоварен или не. Аз например нямам категория D и съответно не мога да управлявам автобус без пътници.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Събота, 25 Август, 2012, 13:45:32
Разбира се, че ще има проблем, ако N2 посочва общо тегло над 3500 кг. Няма никакво значение дали е натоварен или не. Аз например нямам категория D и съответно не мога да управлявам автобус без пътници.

  То е защото в закона е казано: (цитирам по памет) - кат. Д - ППС за превоз на пътници с места... бр. , без мястото на водача. Не виждам някъде да става дума за тегло. Ясно е, че се има предвид не качените пътници, а бройката места за сядане.

Tihomir78

Цитат на: sept - Събота, 25 Август, 2012, 13:42:48
След като всички се консолидираха около мнението, че камионът е за "C" категория, да ви питам следното: щом масата му е 2010 kg, то ако се натовари с 1490 kg максимум, т.е. теглото му заедно с товара е 3500 kg, ще има ли проблем, ако го спрат катаджии или от ДАИ? Но уточнявам, че шофьорът е с "B" категория, макар че в талона пише (J) N2....

Ами ще има проблем. Преди години точно заради това беше доста спорен въпрос и се сещам че за пример даваха ГАЗ-ката. Празна е към 3-3,5т и може да се кара с кат.В, а като е натоварена не. И според промените в закона вече се гледа максимално допустимата маса на превозното средство и по нея се определя категорията. Както колегата дава пример с автобуса, същото е и за цистерните - ако нямаш АДР дори и празна нямаш право да я караш. /освен ако не е почистена/  ;)

SEMPER

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Неделя, 12 Август, 2012, 19:17:57
Специално 410-ката мислим е с двойна гума и си е заводски над 3.5т. Нема кво да го умуваме...

На мойта 410-тка на талона си пише - 4 720 кг, и са писали актове на познати с Б категория, на които съм я давал да си вършат работа.

Тахото е 100% - мойто няма такава шукария и по тази причина съм го запрял на трупчета.

Двойната гума не е меродавна - има Ивеко и Форд с двойна гума, които са до 3500кг - гледа се масата която е на талона
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Roshko

Цитат на: SEMPER - Събота, 25 Август, 2012, 18:21:38
Двойната гума не е меродавна - има Ивеко и Форд с двойна гума, които са до 3500кг - гледа се масата която е на талона
Естествено че се гледа талона! Но катаджиите се ориентират по този признак. Дори и да има такива, каквито споменаваш, то те са единици и едва ли са фабрични. Интересувал съм се по този въпрос отдавна и затова не мога да бъда категоричен.