• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Предложение за камион

Започната от andi, Вторник, 04 Юни, 2013, 08:56:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

andi

Здравейте, търся хладилен камион за пътуване маршрут Кюстендил -Варна -Кюстендил- общо около 1200 км. Трябва да е здрав и надежден, да не се налага да го прибирам от средата на пътя, а и ще вози замразени храни. Предлагат ми Волво ФЛ6 1995г. 180 к.с. дизел. Доста изтормозен ми се струва, а мисля че ще имам сериозен проблем със лиценза - този камион е 14 тона общо тегло. Аз нямам лиценз, а и не искам да си вадя. Друг ще го кара. Има ли възможност ако е под 12 тона да не е необходим лиценз при положение че ще вози стока за собствена сметка?


     Редактирано заглавие!

andi


avto_vanko

Здравей,колега.Ако камиона е под 12 тона не се изисква лиценз,а само едно удостоверение от ДАА.Аз имах волво фл 608 и бях много доволен.Три години го карах и не ме остави никъде по пътищата,но все пак всичко е до късмет  :)

avto_vanko


admin

Цитат на: avto_vanko - Сряда, 12 Юни, 2013, 19:10:39
Здравей,колега.Ако камиона е под 12 тона не се изисква лиценз,а само едно удостоверение от ДАА.Аз имах волво фл 608 и бях много доволен.Три години го карах и не ме остави никъде по пътищата,но все пак всичко е до късмет  :)

В грешка си! Прочети какво казва Закона за автомобилните превози.

(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.; изм., бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Лиценз и удостоверение за регистрация не се изискват за:
1. (изм. ДВ, бр. 85 от 2006 г.; в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз;) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
2. (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 4.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Цитат на: avto_vanko - Сряда, 12 Юни, 2013, 19:10:39
Здравей,колега.Ако камиона е под 12 тона не се изисква лиценз,а само едно удостоверение от ДАА.Аз имах волво фл 608 и бях много доволен.Три години го карах и не ме остави никъде по пътищата,но все пак всичко е до късмет  :)
Наскоро питах за това дали се изисква лиценз за управление на товарен автомобил над 3,5т за лично ползване. Ако е до 12т се изисква само да има заверен тахограф, да се управлява от собственика или упълномощен от собственика шофьор и превозваната стока да е на собственика на камиона или на упълномощено/и лице/а. Понеже баща ми е земеделски производител и до сега голяма част от продукцията я прекарва с трактори и ремаркета, но се замислихме за камион. Ако е на фирма и е за собствена сметка важи закона цитиран от админа

vasvvv

#4
Здравейте, със сигурност НЕ се изисква лиценз за товарни автомобили с максимално допустима маса до 12т. ако превозите се извършват за собствена сметка.Подава се еднократно уведомление в ИААА.Тогава превозите  са по наредба Н-8 също така не се попълваа товарителница и пътни листа.Издава се заповед на ръководителя на предприятието за чиято сметка се извърщва превовът.Съшо така трябва при проверка  да имащ документ,че стоката е на същата фирма на която е камиона.Също така има един парадокс,че за превоз за собствена сметка в европейският съюз не се изисква лиценз или друго разрешително,но ти няма как да стигнеш до границата без лиценз за превоз на територията на България.От няколко седмици карам материали на наш обект в Румъния и питахме в тяхното ДАЙ,като единствената разлика е ,че искат да опишеш товара в CMR и там посочваш навсякъде името на една и съща фирма(на която е и камиона).Само да уточня ,че ние нямаме международен лиценз,а само за България.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г., oтм., бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.)
(3) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(4) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(5) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(6) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(7) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(8) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(9) (Отм. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.).
(10) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 26.04.2011) Превоз на товари за собствена сметка между два пункта на територията на Република България не може да се извършва с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с допустима максимална маса над 12 тона, освен ако лицето, за чиято сметка се извършва превозът, притежава лиценз за извършване на обществен превоз на товари.
(11) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Лицата по ал. 1 са длъжни да уведомят писмено Изпълнителна агенция ,,Автомобилна администрация", че извършват превози за собствена сметка на пътници или товари еднократно, не по-късно от деня на започването на дейността по извършването на превозите

Причина за редакция: Две поредни публикации!!!

andi

Здравейте отново! Купихме си камион Щаер 12С22 - 11 990кг. Докарахме го от Австрия. Много е запазен и е обслужен на 100%. Питах в ДАЙ и ми казаха че не е необходим лиценз, а само попълних уведомление. Заверих тахографа и вече сме в движение. Само има един проблем - доста дизел харчи- 21 на 100км. Мотора е Ман 6,8 литра, 6 цилиндъра модел D0826LFL10. Имате ли представа дали е нормално или има някаква причина за този разход?
Друг въпрос- какво оборудване ми е необходимо за път- т.е. разбрах че има маркучи за помпане на гуми и друг маркуч за теглене на камиона при неработещ двигател- маркуч за въздух за спирачките. Те при нас липсват. От къде мога да си купя такива, въобще къде има части за камиони и фирми за МАН примерно?

MagnuM

Високия разход идва от мотора или от крачето на водача. 12S22  означава:
12 означава МАКСИМАЛНО тегло на автомобила в товарено положение тоест 12 тона.
22 означава 220 конски сили или малко тегло голям мотор, бяга много, но и погорява много. Е все пак зависи и от номера на обувката на водача :D
За части за Щаер ние купуваме масово от Гърция втора употреба, защото повечето части за Щаер се произвеждат само и единствено от Щаер Австрия, тоест няма ментета, или другия вариант е да купуваш частите от Щаер България, но цените са....
Маркучи за въздух можеш да си купиш от всеки магазин за авточасти за камиони, но не са от най-издържливите.
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

dimich87

Честито за придобивката. Дано да не ти се налага ползване на маркучи за въздух при теглене. Може да си ги направиш сам. Купуваш си маркуч, има да се продават накрайници. Така с един маркуч може да вържеш да го направиш за двете неща. Направяш го с резби за изхода от бутилката, а на единия край си завиваш преходник за бърза връзка и нанизваш на него манометър за помпане на гуми. Аз имам един маркуч и лесно се поставя бурза връзка на него иначе си е точно за подаване на въздух при теглене на повреден автомобил. Аз го ползвам за удължение на маркуча на стационарен компресор.
Комплект бързи връзки с 4 вида накрайници го купувах по 5лв миналата година. Два комплекта си бях купил и сега имам някакви преходници.

andi

Здравейте, благодаря за съветите. Сега имам друг проблем- не ми работи оборотомера. Иначе всичко друго си функционира. Но ме дразни че не работи оборотомера. Къде може да е проблема? Електронен ли е или със жило?

loshdancho

Жила от отдавна няма, търси причината от алтернатора през бушоните до таблото .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.