• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Мазда 626, Хонда Акорд или Тойота Карина

Започната от ivopifeca, Неделя, 05 Януари, 2014, 09:50:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Мой познат ще сменява колата си с японска.Спрял се е на тези модели.Коя е по добрата японка?Хиноооо,включвай се и ти :)Казвайте и слабите места и къде да се оглежда най- вече дадения автомобил.

ivopifeca


Yordan

Аз бих взел тази която е в най-добро състояние. По добре влез в клуб сайтовете на съответните марки. Там ще намериш доста информация. На мен лично ми харесват и трите марки, но имам опит само с Мазда.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

Yordan

Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

Hino

 Иво, той Хино беше хубаво да види въобще тази тема, понеже леко не я е видял досега  :D.

За мен няма по-логичен избор от Мазда 626. Та дори и да вкараме изключителният красавец Митсубиши Галант в тази тройка, пак най-добрият избор е Маздата. Незнам какво количество от точно тези модели са минали през ръцете ми, но за десетина години са стотици....

Мазда 626 - идиотоустоичива кола. Правена за да е ЗДРАВА отвсякъде. Особенно внимание е отделено на това да се задоволи безкрайно претенциозният европеиски пазар. Всеки един детаил е мислен и премислян по 100 пъти. Досега НИКОГА, повтарям НИКОГА не ми се е случило да попадна на 626 боклук. Техническите проблеми се свеждат до - паднал акумулатор, шарнири/накрайници да се "обаждат" ( най-често защото са оригинални а колата е на 200/300+ хил.км), омекнали амортесьори, съединител за смяна, свършили спирачки, изгорял габарит и т.н. Това - мотор, кутия, електроники и прочее е ....тема табу за този модел. Бензиновите мотори са типичната стара генерация на безбожно качествени 100% японски мотори - нямат убиване, ако ще и без масло да ги караш. Дизелите са абсолютно същите. СТАРАТА генерация - абсолютно железни, без значение от модификацията си. Да не изпадам в подробности, че ще отиде един час писане....

Тойота Карина / Хонда Акорд - в много отношения се доближават до 626 като техника, ОБАЧЕ - НЕМОГАТ да я стигнат. Причината за това се крие във факта, че и Акорда и Карината се ....четете внимателно - ПРОИЗВЕЖДАТ В АНГЛИЯ. Същото се отнася и за техен еквивалентен конкурент като Нисан Примера. Досега историята не помни случай, когато англииски продукт, особенно автомобилен, е по-добър от .....японски. Няма как да стане просто. Това е мнооооого важно уточнение на което искам да наблегна. Ама МНООООГО ВАЖНО. Истинският японски автомобил е - разработен и произведен в ЯПОНИЯ, а не другаде!!! Такива са Мазда 626 и Митсубиши Галант, а не Акорд, Примера, Карина.

- Акорда - типичните за Хонда оборотни и много симпатични мотори. Над 200 хил.км, все някога, идва момента в който горят гарнитури. ФАКТ. Нищо плашещо, но все пак...... Возия.....поради по-стегнатата си ходова част и наличието на двойни носачи ( горе и долу, отпред И отзад) , поддръжката е по-скъпа. По-принцип Акорда има най-стегнатата ходова част - въпрос на вкус е това. Друго - изглежда много добре, въпреки годините си. Все пак говорим за 10-15 годишни коли за няколко хиляди лева....  Ааааа, и хидравличната течност трябва да е оригинална Хонда, а не "някаква"!

- Галант - 100% японски!!! Промишлени количества Галанти съм карал и продавал. Дизаин - 7 по шестобалната система. Техника - безпроблемна. Имат един много хубав мотор 2.5 V6. Също двойни носачи, ОБАЧЕ  ... ---> с течение на времето ходовата част "омеква". Нищо общо с Акорд или 626. Дори и нови да са кокалите и амортесьорите - ефект минимален. Стой на пътя и ходи като .... "развълнувана мисирка"  ;D . Язък за дизаина му (който е светлинни години от конкурентите си). При Галант - ръчната кутия е проблемна. Това е парадокс за японски автомобил, но е факт. Има едни 3 лагера в кутията, който след определени години, подчертавам години, а НЕ пробег се развалят. Самите те струват.....според зависи - 100-150лв. Всичко друго - труд, намиране и прочее е .....според компетентността на собственика и това колко ще го излъжат в сервиза.

От всичко написано до момента бих искал да дам следният съвет ----> важно е КОНКРЕТНОТО СЪСТОЯНИЕ на дадената кола. С особенна важност - произхода й. Дори и най-здравата машина, може да се окаже много лош избор, когато не е в добро състояние. Затова търсете кола в добро състояние, а НЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЕВТИНА. Евтино и хубаво няма. Както няма начин да си купи човек, нов влекач за 35000Е, така и неможе да си купи хубава стара кола за 2500лв..... примерно де  :).
Съвет за произход - ако е Италия - поне Северна. Германия - няма проблем. Австрия - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ ---> САМО ГНИЛОЧИ оттам. Като цяло тези модели ( то не че другите не са ) - ръждясват, и когато са карани в страни с пръскане на много агресивни смеси през зимата - ефекта е лош. Бенелюкс - най-добрият вариант. Швейцария - деликатна тема, но като цяло не е лош избор, ако не е много ръждясала......


Друго......доста неща забравих, но ако на някой му е интересно да пита.  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

ceko1969

Цитат на: Hino - Сряда, 08 Януари, 2014, 18:59:25
. Австрия - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ ---> САМО ГНИЛОЧИ оттам. Като цяло тези модели ( то не че другите не са ) - ръждясват, и когато са карани в страни с пръскане на много агресивни смеси през зимата - ефекта е лош.


Извинявам се за спама, но предишната ми кола беше Опел Астра 94 г. от региона южно от Грац и нямаше грам ръжда .....

abator

Субару също не са лоши автомобили. Ако си тръгнал да обикаляш може да се огледаш и за тази марка.

Sent from my GT-I8262 using Tapatalk

SEMPER

Цитат на: Hino - Сряда, 08 Януари, 2014, 18:59:25
Дори и най-здравата машина, може да се окаже много лош избор, когато не е в добро състояние. Затова търсете кола в добро състояние, а НЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЕВТИНА. Евтино и хубаво няма. Както няма начин да си купи човек, нов влекач за 35000Е, така и неможе да си купи хубава стара кола за 2500лв..... примерно де  :).
Съвет за произход - ако е Италия - поне Северна. Германия - няма проблем. Австрия - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ ---> САМО ГНИЛОЧИ оттам. Като цяло тези модели ( то не че другите не са ) - ръждясват, и когато са карани в страни с пръскане на много агресивни смеси през зимата - ефекта е лош. Бенелюкс - най-добрият вариант. Швейцария - деликатна тема, но като цяло не е лош избор, ако не е много ръждясала......


Друго......доста неща забравих, но ако на някой му е интересно да пита.  ;)

Hino, гнилочи са. И то не защото са от Австрия,или от някъде другаде, а просто защото са склонни да ръждясват. Корозионната устойчивост им е долу горе колкото на опел кадет  ;D

Съвсем скоро разглеждах една красавица. Едно приятелче я купи с леко ударче отзад. Идеята му беше да смени стопа и да я кара, и като се прибира в отпуска лятото да я оправя. Видял че има тук таме ръждица и ме вика да я поизтъркаме малко и да я понацапаме колкото да спрем по нататъшно ръждясване, пък на лято вече да я боядисва както си му е реда.

Да , ама не - това "тук таме ръждица" се оказа ръждище - прагове, вежди, ръб на задния капак са направо стопени, и ако се свали гнилоча се отварят ями и кратери.  Става дума за 9 годишна кола,дизел, на 140 000 км, с невероятно запазен салон и карана и стопанисвана далеч от всякакви планини.


Колата изобщо не е лоша, има много хубава возия, добра динамика и управляемост ,ноо .......... с тези корозионни проблеми не заслужава да я препоръчваш.

Не е указано в темата каква точно кола ще се търси, но предполагам че става дума за по възрастен екземпляр, точно където проблема с корозията ще се появи с страшна сила.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ivopifeca

И аз съм чувал за доста корозирали автомобили-японските,макар че никога не съм имал честта да я оглеждам обстойно...е моя човек има пари за по старичка,значи това ще е първото на което ще се обърне внимание при огледа.

Hino


Semper, моите уважение, НО ....... На базата около десетгодишен опит с коли, 1200 продажби само по фактури ( реално поне 3 пъти повече) , личното ми мнение е, че точно японските са всичко друго, но НЕ И ГНИЛОЧИ. Два автомобила, от един район, с ориентировъчно близък пробег и състояние.....японски и друг.....японеца е в ПЪТИ по-добре откъм корозия. Ако сравняваме запазен "европеец" и амортизиран японски половин милионник от някой район около която и да е част на Алпите ( или дори подножието на Алпите).....то тогава, да..... европееца ще е по-добре със сигурност. Но иначе - АБСУРД. Това е проблема - какво сравняваме. От кои район и в какво състояние.
Човека пита за очевидно стара кола. Казах си мнението базирано на директен опит. Със същата сигурност, мога да заявя най-отговорно, че един прехвален Фолксваген, от СЪЩИТЕ ГОДИНИ ( но реално по скъп, защото е "немска машина") гние не само по-лошо, ами и точно от тези генерации, имат навика да "избива" насредата на детайлите ръжда. Факт! Отдолу е същата работа. В Швейцария що болни от "шарка" съм виждал......бедна ви е фантазията.
Въобще говорим ли за ръжда....спасение няма. А иначе си прав......почнеш ли да оправяш "малка дупчица" с ръжда....ВИНАГИ, ама ВИНАГИ става ...бермудският триъгълник...тоест - петорно по-голямо петно.

Затова си казах мнението за това ОТКЪДЕ да се търси сравнително запазен екземпляр. Защото има коли за 500Е, както и за 2500Е. При това абсолютно ЕДНАКВИ. Ама абсолютно. И определено ИМА ПРИЧИНА да е така. Разбирате ме какво имам предвид.....

Човека които каза за кола от Грац с липса на ръжда.....да има такива случай(обаче са между 2 и 4% от всичките коли). Имал си късмет обаче. Лично съм виждал, как умни собственици се грижат за колите си там. Много е просто - веднъж седмично си мият колите на мивки, обаче специални за миене ОТДОЛУ. Струва към 15Е. Пръскат такава химия, че и на 15 години, ръждата няма шанс. А както знаем, там както и във всички планински райони, зимата се пръска със зверска химия по пътищата за да не се заледява.......

Прикачвам една снимка на един Голф. 2003-та на 140хил. РЕАЛНИ километра. Някой ще повярва ли, че е от Италия? И е факт, че е оттам, само че от Комо  ;) .
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

SEMPER

Хино, нека не правим генерални обобщения. Никъде не твърдя че японските коли гният, или че маздите гният. Говоря само единствено за конкретния модел.

И за да не съм голословен, или да излиза че правя изводи само от един попаднал ми автомобил - ето какво казва аутобилд на чист български език

http://autobild.bg/%D0%A3%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB-mazda6-%D0%BE%D1%82-20-000-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0/a5631

Смешно е да се обобщава кои коли гният повече - американски, японски или европейски.

Всеки  производител понякога допуска издънки.

В областа на корозионната устойчивост има емблематични издънки - показаният от теб Голф 3 е един от моделите за които няма съмнения че ръждясва. Също както първата С класа на  Мерцедес, Фи ат Уно и първата Панда, Опел Кадет. Точно в същия клас влиза и по старата Мазда 626.

Ясно е че поръжката има значение, но просто има модели, които са по устойчиви на ръжда, и други,които по лесно ги хваща ръждилката.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

динко

Колеги защо толкова предпочитания на коли от северна Италия,там мундари няма ли...Аз съм в южната част,колата е средство за придвижване има хора които поддържат и такива докато върви и ще я мислим.Коли на колеги са на по 12-13 години под 100 000 в перфектно състояние,но японци карат само двама-MAZDA и NISAN,ако ми падне такава дали бих се замислил след като познаваш човека виждаш и колата,а колко време требва да го имаш автомобила,колко може още да изкара без много набутки.Hino споделяй им проблемите на дъртите машини явно по си в час в тази материя,аз се извинявам ако някой го приема за спам,,ама слаби ни са кравите и търсим по необременяващо бюджета ПС.Японче,Европейче-какъвто е късмета...

динко