• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Кабели за светлините

Започната от admin, Петък, 07 Януари, 2011, 12:09:57

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

admin

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 20 Февруари, 2012, 01:31:44
Искаш да кажеш здрав кабел, за да го прозвъниш и да направиш схема кое, къде отива . ;)
Схванах накрая.  ;D

Добро утро! Най-после се разбрахме. :D
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Не можах да разбера коя букса се е прецакала, към камиона или към ремаркето. Ако е към камиона е по-сложно, но за няколко минути може да стане. Все пак трябва да си има идея какво се прави. Инсталацията на ремаркето си е както трябва. Започва се прозвъняване на всеки кабел по ремаркето и което светне се записва къде е. После се реди буксата на камиона. Ако е към ремаркето повредената букса е по-лесно. От камиона си пускаш мигачи, габарити, стоп и си ги виждаш къде са. Правиш си схема и ги вържиш. Преди 2 години с лека кола и ремарке. Пътувах Русе - Пловдив. През едни села край Русе минах, но кабела провиснал, закачил се някъде и се изтръгна буксата на колата. Беше тотално счупена, че си вързах кабелите директно без букса. Така ходих до Пловдив и се върнах. Тука си купих нова букса и я смених. Хубаво е да се измисли някакво решение. Без светлини си е много рисковано. Поне мигачи, стопове и габарити могат да се пуснат винаги. А после ще се възстанови както трябва.

dimich87


admin

Както написах по-горе, от страната на влекача няма проблеми. Там и двете букси са с надписани клеми. Проблемът е от другата страна.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Ами щом на камиона всичко си е надписано, търсиш кой кабел за къде е на ремаркето. Пускаш една маса на шасито на ремаркето. И с един + по всеки кабел. Гледаш кое светва. Ако уцелищ масата би трябвало да изкри леко. Но това късо не мисля че би повредило нещо. Това е възможно най-малкото зло което ти се е случило. Работа за не повече от 10-15мин.

admin

Колега, нали написах, че изгорях десетина бушона и нищо не стана. Нямаш представа колко трудно се редят 13 клеми при 15 възможни. Като тото 6 от 49 е. :)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Аз нямам предвид да налучкваш кабелите от буксата на калона към ремаркето. Вземаш си един + от акумулатора, маса пускаш на шасито на ремаркето. Така няма опасност за бушоните. Те са предвидени да изгорят след като окасиш системата. Другия вариянт е с мултицет, ама е малко вероятно в такава ситуация да имаш под ръка.

loshdancho

Цитат на: dimich87 - Вторник, 21 Февруари, 2012, 21:49:07
Аз нямам предвид да налучкваш кабелите от буксата на калона към ремаркето. Вземаш си един + от акумулатора, маса пускаш на шасито на ремаркето. Така няма опасност за бушоните. Те са предвидени да изгорят след като окасиш системата. Другия вариянт е с мултицет, ама е малко вероятно в такава ситуация да имаш под ръка.
Ти май не четеш. Как ще намериш местото на 13 кабела от 15 клеми, от които само по 8или9 има ток и са захранени , другите  са оставени FREE.
Дори и в ремаркето са FREE отдлно имаш 2 маси и  3 букси,.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Georgi R420


admin

Цитат на: Georgi R420 - Неделя, 20 Май, 2012, 08:38:38
Колега вържи по тая схема
http://www.aspoeck.at/uploads/download/94_53_Standardsteckplan_24V.pdf

Най-после някой да даде пълна и точна информация. Благодаря и прикрепям файла, за да бъде налице в случай на нужда.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

 Едно +че от мен!
Доста добре е направено по видове стандарти и кабели.
Стига да му разбираш....  и някой да не е пипал преди теб по клемите на кутиите.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

stamenov1

ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!

stamenov1

ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!