• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Защо попадаме в капана на така наречени ''Работодатели''

Започната от Николай Иванов, Сряда, 31 Декември, 2014, 12:55:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Как да кандидатстваме за работа?

Проучване
9 (75%)
Възможности
3 (25%)

Общ брой гласове: 12

Гласуването приключено: Петък, 30 Януари, 2015, 16:08:12

naum4o

По принцип точно през агенции за подбор на персонал трябва да се кандидатства. Те се явяват един вид двустранен гарант: от една страна гарантират на работника, че работодателят е стабилен, както и предоставят информация за подробностите по бъдещия договор. Тоест работникът още в самото начало може да се информира и да взима решения, дали да предприема последващи действия. От друга страна агенцията гарантира на работодателя, че кадърът е компетентен и ще може да изпълнява служебните си задължения задоволително. Това е идеалният вариант и за двете страни.
За съжаление обаче, някои от модерно нароилите се агенции, злоупотребяват с положението си и към услугите им в България, трябва изключително внимателно да се подхожда. Лятото имах изключително неприятен случай с една от тях: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4822.msg66107#msg66107
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Красимир Тодоров

Ами ето :)
това доказва всичко. А може би самата фирма за която колегата пише не е чак толкова лоша :) Не казвам че не е, просто предположение.
Аз не можах да си съставя мнение за въпросните агенти на базата на това, че събират данни. Ами ако са сертифицирани оператори на лични данни (например аз и управляваната от мен някога фирма бяхме, налагаше се да се сертифицирам).. та може би нямало да стане толкова зле, ама ти просто не си имал доверие.
Това е, няма доверие, няма бизнес...

Красимир Тодоров


Fransa

Та да спомена за Сима как осигуряват шофьорите. В НОИ са записани с код 01.
01 - за работници или служители, осигурени по чл. 4, ал. 1, т. 1 КСО при един работодател, вкл. и членове на кооперации, работещи по тр. правоотношение в кооперацията, без обхванатите от следващите кодове
03 - за работещи при условията на втора категория труд

Zaron

Цитат на: Николай Иванов - Сряда, 31 Декември, 2014, 12:55:52Казвам се Николай Иванов шофьор и искам да споделя мнение относно наемането на шофьори.Едно от първите неща е информация за фирмата,с какви транспортни единици разполага.Когато се прoвежда интервюто добийте впечатление относно компетентността на човека, който провeжда интервюто - дали има познания по автомобилния трaнспорт.Ако се говорят общи неща значи човека срещу вас няма необходимия образователен ценз.Вие трябва да изисквате при подписване на договора за наемане,да се впише точно определената длъжност -  шофьор,а не после да се изисква от вас да бъдете автомонтьор и товаро-разтоварач.Защото една не малка част от така наречени ''работодатели'' се опитват да заобиколят Регламент (ЕО)№561 от 2006 година.И едно от важните неща е трудовото възнаграждение,да се избягват устните договорки, че после не са доказуеми.Мнението ми е за шофьори притежаващи необходимите знания опит и ценз за извършване на транспортна дейност,и за шофьори с по малък опит.Защото пазара на труда изисква компетентни работници и работодатели, а не лаици.


съвсем лека правописна редакцийка

Добре си го написал, но завършека малко куца.

Zaron

Цитат на: driver1 - Сряда, 31 Декември, 2014, 14:52:55
   Да споделя нещо в частта за т.нар. Синдикати и има ли такова животно в България.
   Член съм на испанския Синдикат ССОО от 2007г. Плащам 16евро членски внос ЗА ТРИМЕСЕЧИЕ! През есента на 2008г. бях уволнен от испанска фирма, единствено защото отказах да напусна синдиката под натиска на работодателя. Това беше в самото начало на кризата. После същият този Синдикат, който не предадох поведе съдебна битка заради мен и само 3 месеца по късно ми бяха платени с чек пред съдия не само неизплатените 7000евро, но и 9200евро обезщетение заради едностранното прекратяване на постоянен договор. Общо - 16200евро! За всичко това платих точно 500евро такса и то - единствено защото преди събитието съм бил член по-малко от точно 1год. на Синдиката. Иначе е напълно безплатно! Правни консултации, жалби, явяване на синдикален адвокат на дело...Всичко! За мен - българина, чиято единствена заслуга е, че си е плащал редовно символичния членски внос! Да не ви разказвам пък за безбройните други инициативи и дейности с които се занимават испанските синдикати. Дори за Коледа редовно изпращат на домашните адреси на членовете си малък сувенир и рекламните материали за инициативите си
    Кажете - кога в България ще стане това!? Чета го понякога един форумен кретен, забил се в тъпото си село, който за щяло и нещяло се заканва виртуално с дърво, че оправял нещата...А испанците нарича мароканци и цигани. Дълго ще стои в дупката си с това приматско мислене...
   А прословутия и шумно прокламиран Шофьорски синдикат в България в последна сметка тихо-мълком се трансформира в Съюз на българските професионални шофьори - (СБПШ), а видимата му дейност беше да организира коледно-новогодишни банкети за 20-30 човека.  От онзи ден и в този форум е публикувана обява за финансова помощ на някакъв колега, но очевидно "никой" не я е забелязал. А дори банкетите май са в историята.
  Та за каква организираност на шофьорите в България може да става дума тогава?
  Това обяснява и причините да има тема като тази.
Това е много хубаво,но работещите в България продължават да си нямат синдик, и няма кой да ги защити. Изпадал съм в такива ситуации както повечето от нас, предполагам.
Да се опитаме да направим нещо и в нашата родина.

Zaron