• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Прогресивно намаляване на работата за бусове в Европа

Започната от mexks, Понеделник, 17 Април, 2017, 11:16:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mexks

Колеги да споделя едно мое наблюдение от последните месеци относно работата за бусове по Европа, по - конкретно релацията Италия -България.
Напоследък вече се получавам няколко отговора от фирми от които съм товарил преди редовно по тази релация че въпросните товари вече ги возят камиони защото им дават по ниски цени за транспорт, което е нормално, но се чудя с това темпо къде ще му излезе края и дали скоро няма да сменяме професията.
Съдейки по предлагането на товари в момента, си мисля че и при камионите е трудно да си напълнят обема и почнаха да вземат и малките паленца и кашони които предимно возим ние.
Друго наблюдение е че цените са изпилени до край и се чудиш как да ти излезе математиката.. Отделно износа от България е направо трагичен, съдейки по предлагането в борсата(като зададеш във филтъра търсене на товари до 1,5 тона от Бг към Италия излизат не повече от 10-15 товара дневно, а обратна посока около 80-100 товара)
Другото нещо е че от тези 15 товара, всъщност са 7-8 ,просто ги предлагат няколко спедиции и така износа става още по плачевен.
Та сега си мисля, с това темпо колко още ще се кара по   Европа...

mexks


micyri

В една друга тема ти споменах,че както си научиш клиентите така ще работят с тебе.
Във въпростната фирма в която работех,пратките от Италия(експрес,както ги наричаш) ги докарваха в Германия и от там ги взимахме за BG  и RO.
Сметките излизат защото се пътува няколко пъти в седмицата и си в група с големи лог.компании.
За това големите изяждат малките.Работи се по тарифа.Нищо че ти може да дадеш по-добра цена ,клиента има договор с нас.
При българите тази дейност може би ще изчезне,говоря за Европа,защото сме далече.При поляците се получава,защото са на един ден път от NL,B,F,DK,UK,а Германия им е като тяхна.
Отделно като ограничат бусовете с тахо от 2018г.  говоря по спомен,съвсем ще се променят нещата.

micyri


American

При един от най-големите посредници (40% от всички товари) забелязвам че промениха тактиката. Товарите им "висят" на лоуд-борда и немогат да ги покрият, но пари не дават.
С две думи: не им пука дали товара ще бъде превозен, но те да реализират печалба.
Ако днес товара неможе да бъде покрит, към 5пм сменят татата с утрешна, и така докато на клиента не му писне, и си намери друг.
smoking gun

mexks

Цитат на: micyri - Понеделник, 17 Април, 2017, 11:35:59

Отделно като ограничат бусовете с тахо от 2018г.  говоря по спомен,съвсем ще се променят нещата.
Колега да те питам това сигурно ли е?

Emcho_K

Обърнах интернета, никъде не намерих информация за подкрепа на това твърдение :)

mexks

Цитат на: micyri - Понеделник, 17 Април, 2017, 11:35:59
В една друга тема ти споменах,че както си научиш клиентите така ще работят с тебе.
Във въпростната фирма в която работех,пратките от Италия(експрес,както ги наричаш) ги докарваха в Германия и от там ги взимахме за BG  и RO.
Ясно ми е колега че такъв е бил принципа на работа и че въпросните товари са с сключен договор.  Само дето аз говоря за товарите които не се возят на тази принцип.  Това са определен процент товари предимно малки, които се публикуваха системно в борсите.  Та въпрсните товари се возеха от бусове.  Сега точно при тях наблюдавам че ги взимат камиони, което осезаемо се усеща на работата при бусовете.  Моят извод личен е че собствениците на камиони все по трудно си запълват обема на МПС-та, и се принуждават да правят все по големи групажи, като карат камионите си да взимат разни кашончета и единични паленца . А това са основните товари за бусовете.  Та от това ми наблюдение съдя че работата върви на зле... 

micyri

Цитат на: mexks - Вторник, 18 Април, 2017, 10:03:08
Колега да те питам това сигурно ли е?
За сигурно не мога да ти кажа,бях го чул след като въведоха дневниците за бусове и последвалите няколко глоби.За това и нашите колеги който караха бусове започнаха да спят на хотела на Cenad.Следващата нощ си спяха в базата ни в Wurzburg.

mexks

Цитат на: micyri - Вторник, 18 Април, 2017, 15:02:29
За сигурно не мога да ти кажа,бях го чул след като въведоха дневниците за бусове и последвалите няколко глоби.За това и нашите колеги който караха бусове започнаха да спят на хотела на Cenad.Следващата нощ си спяха в базата ни в Wurzburg.
Ама аз тези дневници ги знам.  Те са си само за Германия, и бусове с немски регистрация.  Лично съм попълвал такива като работех в Германия, ако говорим за едни и същи дневници де.  Разграфена ти е седмицата и часовете във всеки един ден от нея, като почнеш да караш си слагаш едни четрички по часовата графика и след 3 или 4 часа каране спираш за 30 мин почивка и си я отбелязваш в графиката на пауза.  Така си пишеш табличка за цялата седмица и в дните които не караш си отбелязваш пауза за целия ден.  Та тези таблички при проверка могат да ти искат с голяма задна дата ако не се лъжа, но това е само за Германия, в другите държави го няма.

SEMPER

Не е ставало никога дума да закачат с тахографи транспорта под 3,5 тона. Този вид превозни средства не се ползват масово за транспортни услуги, а за всякакви предназначения, включително и за частно ползване. В Германия  и сега тълкуването на регламента е супер либерално, когато касае използване на превозни средства над 3,5 тона, когато става дума за извършване на дейности различни от транспортни.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната