• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въвеждане на ферибот/влак

Започната от zezo, Петък, 01 Юни, 2012, 23:19:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zezo

Колеги,някой може ли да ми каже кога трябва да включа тахографа на ферибот.Като вляза на пристанището или като се кача на самия кораб.Чувал съм и двете версии,но незнам коя е вярната.Предварително Ви Благодаря.
Живей у борчове,та да те помнят хората....

zezo

Живей у борчове,та да те помнят хората....

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: zezo - Петък, 01 Юни, 2012, 23:19:36
Колеги,някой може ли да ми каже кога трябва да включа тахографа на ферибот.Като вляза на пристанището или като се кача на самия кораб.Чувал съм и двете версии,но незнам коя е вярната.Предварително Ви Благодаря.

     Мисля, се въвежда след "качване" и започване на почивката. На разпечатка излиза  "-----(знак)-----". От този знак до тръгването е времето прекарано на ферибот. Въвежда се само "начало". При тръгване, автоматично минава в нормален режим.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

grants

Незнам за вас но аз като се кача на ферито и слагам веднага нова шайба. Слизам карам си колкото ми е нужно, до сега проблеми не съм имал. Но винаги съм си пазил билетите в случай на проверка. ;) Незнам може и да съм в нарушение ако е така моля споделете.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

kanchev59

Колега при дигиталните тахографи знака се въвежда чак когато ти сложат "кучките" на влака.При ферибота се въвежда когато окончателно паркираш и повече няма да мърдаш,защото и при най-малкото преместване го изключваш и трябва отново да го въведеш.Не трябва да забравяш това,ако се наложи по някаква причина да преместиш.
За тахошайбите-на гърба им има място за попълване на времето прекарано на влак или фери.Но билета също се пази поне 28дена.В Италия и Франция ми го искаха и него.Лек път на всички.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

grants

Още неса ми искали билетите от фери никъде. Но пък незнаех че трябва да се пазят 28дни.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

borgir1111

Когато спреш на паркинга на порта приключваш работния ден.Като тръгваш да се качваш имаш out начало и се качваш,като спреш out край и пак край държава и даваш въвеждане автомобил, ферибот.Досега out не го ползвах ,но говорих с колега минал професионална компетентност в Италия и той ми обясни за какво се ползва out.

chefolini

Цитат на: borgir1111 - Сряда, 13 Февруари, 2013, 18:40:54
Когато спреш на паркинга на порта приключваш работния ден.Като тръгваш да се качваш имаш out начало и се качваш,като спреш out край и пак край държава и даваш въвеждане автомобил, ферибот.Досега out не го ползвах ,но говорих с колега минал професионална компетентност в Италия и той ми обясни за какво се ползва out.

...Абсолютно точно!
   Само ще добавя че паузата докато сте били на порта (преди да се качите) и тази на ферибота не трябва да е по малка от 12 часа...или казано по елементарно:Записвате си часа във който сте спрели на порта,и от този момент нататък броите 12 часа.Имате право да разбутвате,но не повече от 45минути за целия интервал от време (12 часа)

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: borgir1111 - Сряда, 13 Февруари, 2013, 18:40:54
Когато спреш на паркинга на порта приключваш работния ден.Като тръгваш да се качваш имаш out начало и се качваш,като спреш out край и пак край държава и даваш въвеждане автомобил, ферибот.Досега out не го ползвах ,но говорих с колега минал професионална компетентност в Италия и той ми обясни за какво се ползва out.

     За тахографите пише, че функцията OUT. Се използва за държави където не се изисква тахограф! Като се въвежда "начало" при влизане в такава държава и съответно "край", при влизане в държави попадащи в обхвата на регламент 561.
      Не разбирам, защо да е на ферибот извън обхват. След като, почивката на ферибота се признава, ако има легло и т.н.

Цитат на: chefolini - Вторник, 12 Март, 2013, 14:15:38
...Абсолютно точно!
   Само ще добавя че паузата докато сте били на порта (преди да се качите) и тази на ферибота не трябва да е по малка от 12 часа...или казано по елементарно:Записвате си часа във който сте спрели на порта,и от този момент нататък броите 12 часа.Имате право да разбутвате,но не повече от 45минути за целия интервал от време (12 часа)

     Това вероятно е ЕШК?

"Член 9
1.  Чрез дерогация от член 8,  когато водач придружава превозно средство,  което е
транспортирано с ферибот или влак, и ползва нормална дневна почивка, тази почивка
може да бъде прекъсвана не повече от два пъти с други дейности с обща
продължителност не повече от един час
.  По време на такава дневна почивка водачът
следва да има достъп до койка или кушетка."

     Така пише в регламента. Иначе казано 11 (предполагам и 3+9) часа почивка можеш да я прекъснеш два пъти. Един път за качване и един път за слизане, общо до 1 час. Не се изисква 12 часа и прекъсване до 45 минути.
     Именно за това се въвежда ферибот/влак, за да се оправдае прекъсването на почивката. Желателно е и да се пази билета, в следващите 28 дена.



     На някой изисквали ли са му при проверка, да има въведено ферибот/влак, при преминаване на река Дунав? Мен ми се струва безсмислено.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

kanchev59

Колега,поставя го задължително!Особено,че работиме в тази ф-ма(Ессерс) и често минаваме Дунав.Дано не те спират за проверка.Мен вече 3 пъти ме проверяват точно за това нещо.Два пъти на Враца,и един на Видин.
   Лек ден на всички зад волана.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

6umahera

Здравейте колеги
Извинете ме може би за тъпото питане,но искам да попитам като се заслиза от кораба на тахографа Начало работен ден  ли се задава?
Като забравих да спомена,че след спирането на паркинга на пристанището е приключен работния ден  и е въведен фери/влак и след паркиране в кораба пак фери/влак?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 30 Януари, 2013, 15:25:13
    ... Въвежда се само "начало". При тръгване, автоматично минава в нормален режим.
Сегашните тахографи имат "край ферибот/влак", предполагам се използва и това непосредствено преди слизането. Версиите за поставянето "начало ферибот/влак" вероятно са се увеличили с временно и все повече "умници с милиони километри". Чел съм какви ли не предположения и "сигурни" неща и постоянните "имало изменения" - почти винаги няма изменения. Поставяне (начало ферибот/влак) няма как да е по-рано от качването, например на пристанището или може би още по-рано. Качваш се на кораба или влака, след приключване на маневрите се въвежда от менюто "въвеждане на автомобил" и не "начало извън обхват" (OUT), както се предполага по-горе, а съвсем естественото "начало ферибот/влак". Няма никъде "тайни писания", които са достъпни само за "великите шофьори", ама те решили да го споделят с вас - дори можете сами да го прочетете.

Цитат на: 6umahera - Петък, 08 Декември, 2017, 16:20:03
Здравейте колеги
Извинете ме може би за тъпото питане,но искам да попитам като се заслиза от кораба на тахографа Начало работен ден  ли се задава?
Като забравих да спомена,че след спирането на паркинга на пристанището е приключен работния ден  и е въведен фери/влак и след паркиране в кораба пак фери/влак?

    Можеш да започнеш нормалната почивката още като спреш на пристанището. Както и можеш да я прекъснеш два пъти с обща продължителност 1 час, само за качване и слизане. Вариантите са общо взето 3, почивка преди кораба и тази на кораба, почивка на кораба и след слизането и най-често почивката започва преди кораба, по време на пътуването и след слизането - общо поне 11 часа, като не участва времето за качване и слизане. Когато слизаш и си сменил държавата ще въведеш начало на държавата, ако си готов с дневната почивка можеш да си продължиш. Ако имаш още време до края на дневната почивка спираш и преди да тръгнеш за нов работен период тогава поставяш "начало на държавата". Това прекъсване на почивката е само за нормалната дневна почивка и когато имаш каюта с легло. Дори и 24 часа, при дълъг курс например Венеция - Патра е над 33 часа не са разрешени.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!