• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Транспорт Швеция - България

Започната от admin, Събота, 05 Ноември, 2011, 21:56:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Попаднах случайно на едно решения на Пещерският съд и ми направи впечатление сумата, която е договорена за извършване на превоз от Швеция до България. Интересно ще ми бъде да коментирате как ви се струва тази сума от 6600 лева? Аз си мисля, че нашите работодатели често споменават доста по-ниски суми, договорени за превоз. Прикрепям и файл с решението на съда. Оригиналният линк е тук.

http://www.rs-pe.info/doc/nasrocheni/Sadebni%20Aktove%202011/g06_2011/01634510/16952611.htm
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

g_dandy

Затова голяма част от работодателите плащат процент от навлото,защото то е неизвестно на шофьора.

g_dandy


DeDo Vi

Цитат на: g_dandy - Сряда, 23 Ноември, 2011, 12:34:09
Затова голяма част от работодателите плащат процент от навлото,защото то е неизвестно на шофьора.
Колега, по принцип не влиза в задълженията на шофьора да знае колко е навлото.
А 6600лв. е нормално навло за курс България-Швеция хич не е много.

admin

Цитат на: DeDo Vi - Сряда, 23 Ноември, 2011, 17:20:41
Колега, по принцип не влиза в задълженията на шофьора да знае колко е навлото.
А 6600лв. е нормално навло за курс България-Швеция хич не е много.

Дедо, напротив! Именно в задълженията на шофьора влиза да знае точно колко е навлото, когато заплащането е договорено като процент от него. Според теб нормално ли е да се вози от района на Дегендорф в Германия до района на Велико Търново и София за навло в диапазона 3000-3600 лв? И също така от района на Карнобат до района на Щутгарт в Германия за 2600 лв.? Или някъде едни пари нещо не излизат и не се виждат? Във всички случай теглото на товара е около 24 тона, ако това е важно за отговора ти.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

DeDo Vi

Цитат на: admin - Сряда, 23 Ноември, 2011, 17:49:26
Цитат на: DeDo Vi - Сряда, 23 Ноември, 2011, 17:20:41
Колега, по принцип не влиза в задълженията на шофьора да знае колко е навлото.
А 6600лв. е нормално навло за курс България-Швеция хич не е много.

Дедо, напротив! Именно в задълженията на шофьора влиза да знае точно колко е навлото, когато заплащането е договорено като процент от него. Според теб нормално ли е да се вози от района на Дегендорф в Германия до района на Велико Търново и София за навло в диапазона 3000-3600 лв? И също така от района на Карнобат до района на Щутгарт в Германия за 2600 лв.? Или някъде едни пари нещо не излизат и не се виждат? Във всички случай теглото на товара е около 24 тона, ако това е важно за отговора ти.
Навлото се определя от много фактори(цени на гориво, пътни такси, мостове, тунели, фериботи, разрешителни, и т.н.т.) няма фиксирани цени за навлата. За един и същи товар и един и същи маршрут навлото може да варира в много голям диапазон. Въпрос на договорка м/у клиента, спедитора и превозвача. Мога да ти дам и примери но сега не нямам време да ровя из офиса да търся фактури от стари превози.
А шофьора, не е длъжен да знае и да се занимава с договаряне на навлата. Ако в трудовия договор има клауза за такова заплащане, шефа е длъжен да плаща точния процент от навлото който е договорен с шофьора. Друг е въпроса дали шефа ще е честен и почтен, като мен :) (само че аз сам съм си шеф, няма как да не съм честен)

admin

Напълно съм наясно, че навлото зависи от много фактори. Обаче все ми се струва, че навлото, върху което се базираше част от заплащането ми, е една част от всички пари, които са получени за превоза. Просто като смятах нещата, и излиза, че този камион движи почти на загуба.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

DeDo Vi

Цитат на: admin - Сряда, 23 Ноември, 2011, 18:17:07
Напълно съм наясно, че навлото зависи от много фактори. Обаче все ми се струва, че навлото, върху което се базираше част от заплащането ми, е една част от всички пари, които са получени за превоза. Просто като смятах нещата, и излиза, че този камион движи почти на загуба.
За съжаление е така, повечето шефове лъжат и не плащат полагаемото се на шофьорите, това си е порочна и масова практика.
А има и случаи когато шефа на транспортната фирма сам си сваля навлото само и само да се докопа до договор за поредни превози на даден клиент.
Последно когато возих за Ирак, товарихме една държавна поръчка за българска фирма която изгражда ВЕЦ-ове и помпени станции в Ирак. Бяхме 5 камиона всичките като мен собственици-шофьори. Навлото беше едиколко си евра, но един от превозвачите отиде до шефа на фирмата възложител и се опита да се договори за по-ниско навло само и само да ни прецака нас. И това става докато товарим пред очите ни, щяхме да го убием.

DeDo Vi