• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Renault Kangoo

Започната от Trucker_Boy, Неделя, 04 Декември, 2011, 22:20:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



Автомобилната индустрия е на прага на исторически обрат в развитието си. Предизвикателствата по отношение на енергийната ефективност и строгите екологични изисквания доведоха до избора на електрическите системи за задвижване като едно от ключовите решения на проблемите с мобилността в близко бъдеще. През последните няколко години редица автомобилни производители представиха изцяло електрически модели, разполагащи с добри динамични характеристики, нисък разход на електроенергия и достатъчно голям пробег с едно зареждане на акумулаторите (достатъчен за дневните нужди на потребителите, 70% от които изминават по-малко от 100 км на ден)



.Всъщност, ако разполагате с електромобил, не би трябвало никой да ви създава спънки да влизате навсякъде, където решите – в центровете на големите градове, задушени от азотни и въглеродни оксиди, в най-чистите планински селца, препитаващи се от екотуризъм, в близост до природните паркове, чието спокойствие не бива да бъде нарушавано... Така, както това се случва в европейските държави, на които се опитваме да подражаваме.
Точно така, щом България не може да си позволи дотации като Франция (там дават по 5000 евро на всеки мераклия за електрическа кола, т.е. цената на Kangoo Z.E. пада до 15 000 евро), налага се у нас да се създадат спънки за димящите дизелови и бензинови автомобили, както това се случва по други краища на Европа. Да ме извиняват всички фенове на бензиновите изпарения и техните храненици – петролните шейхове, но така е правилно да бъде.



Едно зареждане на акумулаторите, достатъчно за изминаването на 160 км, струва между 1 и 1,50 евро в зависимост от цената на тока в различните европейски държави и от часовия диапазон (дневна/нощна електроенергия).
А ето и лошата новина: за 20 000 евро купувате колата, но не и акумулаторите. За тях трябва да плащате месечен лизинг в размер на 75 евро в продължение на 4 години, т.е. общо 3600 евро (вноската се намалява до 72 евро, ако поръчате Kangoo Z.E. през Интернет). Пак е много по-малко от десетките хиляди, които искат останалите водещи производители на електромобили. Renault просто го прави по-масово, по-евтино и по-отговорно като ви освобождава от риска по отношение на състоянието на акумулаторите след няколкогодишна експлоатация.
Стандартният цикъл на зареждане, който можете да осъществите от кой да е контакт вкъщи или в гаража, отнема от 6 до 8 часа. Ако имате нужда от бързо зареждане, ви трябва зарядна станция, с помощта на която можете да разчитате на 80% от капацитета на акумулаторите само след половин час. През 2012 година в Европа ще има 50 000 зарядни станции, като изграждането на повечето от тях ще се финансира по европейски програми.
Някои европейски държави (вече се вижда кои) още отсега полагат основите на един по-чист и по-евтин транспортен модел, харчейки за целта парите на други страни, по-нехайни към здравето и финансовото благополучие на жителите си. От кой отбор ще е България, зависи от благоволението на родните политици. Засега е ясно само, че Рено Нисан България все пак вярва в добрите перспективи и планира стартирането на продажбите на Kangoo Z.E. у нас през втората половина на 2012-а.
Източник : www.kamioni.bg

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори