• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Volkswagen възражда легендата Bulli

Започната от Trucker_Boy, Неделя, 22 Януари, 2012, 17:01:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



,,Народната" марка изпробва тази концепция не за пръв път. През 2001 година Volkswagen показа друг прототип на ново поколение Microbus, който обаче така и не стигна до поточната линия. Въпросът е, как се е доразвила идеята едно десетилетие по-късно? На първо място концептуалният модел отпреди 10 години беше твърде голям за европейските стандарти. За разлика от него, новото Bulli е с по-компактни размери и би се вписало чудесно в пътната инфраструктура на Стария континент.
Дължината му е колкото на Polo, но ширината е по-голяма от тази на Golf, като колелата са изместени максимално встрани, за да се освободи колкото е възможно по-голямо вътрешно пространство. Тези пропорции обаче биха могли да бъдат лесно променени при евентуалното стартиране на серийно производство (засега се визира заводът в Пеубла, Мексико, където се сглобява друг култов модел - Beetle), тъй като миниванът е разработен на базата на новата модулна платформа MDS (Modular Design System) на VW, при която са възможни всякакви комбинации от наличните в производствената гама дължини и ширини.



Изложеният в Женева прототип е оборудван с изцяло електрическа система за задвижване, но най-вероятно поне на първо време серийният модел ще използва добре познатите бензинови и дизелови двигатели на компанията от Волфсбург. Електрическото Bulli генерира мощност 114 к.с., която му осигурява максимална скорост от порядъка на 140 км/ч (електронно ограничена с цел увеличаване на пробега) и ускорение от 0 до 100 км/ч в рамките на 11,4 секунди. Пакетът от литиево-йонни акумулатори обезпечава пробег от цели 300 км с едно зареждане.



Интериорът е чудесно изчистен, а шестте удобни седалки могат да се сгъват по такъв начин, че да образуват равно легло. Автомобилът е оборудван с информационно-развлекателна система, контролирана чрез Apple iPad. Дали той ще се превърне в бестселър, какъвто стана предшественикът му T1 Samba преди 50 години - това едва ли ще стане ясно по-рано от следващите 3 - 4 години. Факт е, че първото Bulli все още продължава да се търгува на изключително високи цени, обусловени от голямото му търсене. Източник: www.kamioni.bg





www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори