• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Нови двигатели Мерцедес

Започната от stoan, Четвъртък, 15 Март, 2012, 20:47:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stoan

Днес Mercedes-Benz представи новите си 4- и 6-цилиндрови редови двигатели OM 934 (5,1 л; 156 – 231 к.с.), OM 936 (7,7, л; 238 – 354 к.с.) и OM 470 (10,7 л; 326 – 428 к.с.). Всички те отговарят на еконормите Евро-6 и са предназначени за вграждане в камиони и автобуси от средния и тежкия клас. Производството им ще стартира през юни в германския град Манхайм, където се произвежда и дебютиралият през миналата година OM 471 (12,8 л; 421 – 510 к.с.).

С пускането на новите двигатели в производство Mercedes-Benz разширява гамата си двигатели, рекламирани под мотото BlueEfficiency Power (т.е. Евро-6). ,,Новите двигатели поставят нови стандарти в своя клас. Те са конструирани безкомпромисно по отношение на екологичността, икономичността и експлоатационните си характеристики," заяви Георг Вайберг, главен конструктор на Daimler Trucks, по време на конференция в Щутгарт, която се проведе днес.

Mercedes-Benz е първият производител на автомобили за работа в света, чиято гама двигатели изцяло отговаря на екологичните изисквания Евро-6 (тези стандарти ще станат задължителни в страните от Европейския съюз през 2013/2014 г.). Това е особено важно за моторите от средната категория (OM 934 и OM 936), тъй като автомобилите, при които се използват те, се експлоатират във и около населените места, където по-ниските им вредни емисии се отразяват директно върху степента на замърсяването в района.

Новите двигатели се отличават с удължени сервизни интервали (до 150 000 км), нисък разход на гориво и AdBlue, в комбинация с огромен ресурс до основен ремонт (до 1,2 млн. км). Едно от нововеденията при сериите OM 934 и OM 936 е системата за променливо газоразпределение, която се прилага за пръв път в дизелов двигател.

В разработката и производственото оборудване на OM 934 и OM 936 са инвестирани около 500 млн. евро. Огромното капиталовложение е оправдано от амбицията на Mercedes да наложи тези мотори като най-високотехнологичното решение на пазара на камиони, автобуси и стационарни агрегати. Тези два двигателя ще заменят актуалната серия 900, от която са произведени почти 1 млн. бр. през последните 15 години.

Изцяло новият 10,7-литров OM 470 е разработен на базата на по-големия OM 471. С ниското си тегло от само 990 кг този мотор е особено подходящ за приложения, където собствената маса е от решаващо значение.

Повече подробности можете да прочетете в априлския брой на сп. КАМИОНИ.

stoan