• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Счупен диференциал

Започната от MagnuM, Събота, 18 Февруари, 2012, 22:07:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Неделя, 27 Май, 2012, 08:25:54
Луфта си е луфт. Дали при цистерна или при гондола с времето от постоянните удари в лафета, които се поемат от трансмисията , се чупи  диференциала.

Туй само при Калдаръмките при Беларусите,тц няма такъв вариант.

П.П.Викал съм всичко коз ,пак ми влизаш с троен туз,държим три валета и яки пики бре,запри се. ;) :) :) :)


Бриги Магнито



Tihomir78

Като стана дума за диференциалчета какво ви е мнението за Дафинските. Че имам едно дето и кожуха му се пръсна и се чудех дали са по слаби от другите или не?

Tihomir78


loshdancho

За по-слаби не са .. до колкото знам са производство на ZF...
Просто на DAF са по-бързи и по-трудно потеглят  на баир.
Но за счупен кожух на DAF и аз за пръв път чувам?!?! Какво е теглил преди  сега????
Да не е претоварван или не е във ред въздушното окачване и да е бил на твърдо?
Но дори тогава чупи основите и стойките(конзолите) под основите.Дори криви горните чинии между рамата и възглавницата.
Имаше един с паднала  гондола с 45тона вътре ...изкриви моста, спука 4-те гуми на диференциала, спука възглавниците и откъсна кабината от заключалките, дори таблото в вътре се изскуба от болтовете.
Но не можа да счупи моста.
Другият вариант..ми се струва от хлабави скоби на конзолите за възглавниците...но тогава ще скъса болтовете на скобите първо...
Странна работа, ако не е имал фабрична шупла не мога да си го обясня....

Ха минава ми една мисъл....Ако имам такива?
Дали причината не е  в захващането на диференциала към моста...
При късане на  болт държащ диференциала към моста или различно натягане или каквато и да е разлика в силата предавана през болтовете ще има концентрирано напрежение в една точка предавано от диференциала към моста..
и тогава (според мен) е възможно да се пръсне кожуха...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

Ехееее колега ти си цяла енциклопедия.
Въпросния камион дърпаше гондола естествено порядъчно натоварена с 40т, а това чупене стана при спускане по стръмен път вътре в самата кариера. От друга страна обекта на който се караше имаше бариера на доста стръмен наклон и там се спира за оправяне на документи. Та мисълта ми беше дали това натоварване от на всеки курс потеглянето е довело до пукнатина на някой зъб и в последствие се е счупил / то реално имаше 3-4 счупени зъба/ , или при самото спускане е станало защото е доста стръмно и на 2 бърза или 2 и половина /всеки различно му казва/. 

loshdancho

Ахааа, счупени 3-4 зъба... с това трябваше да започнеш...
Аз си мислех, че диференциала е напълно здрав!
Да ти е минало през ума ,че в един момент парче от зъбите е останало в мястото на зацепване на короната и пиньона... и го е блокирало.
Тогава , какво се получава ..короната с стреми да се превърти заедно с целият диференциал спрямо моста , нормално е да се отчупи някъде в слаба точка.. дали ще е там или на друго място , божа работа.
Все едно да дръпнеш ръчна и да напъваш да тръгнеш все някъде ще поддаде.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

Е да де ама сметката на шефа излезе пито платено, колкото искара от претоварването, го даде за диференциал. Но както и да е темата е за МАН-ве а не за Дафинки.

loshdancho

#36
Точно за това си има влекачи за тежки товари...най-малкото са на редуктор и трансмисията е разтоварена от към въртящ момент...
Ама нали и тези магистралните вършат работа за момента..щото онези другите за какво са по-скъпи , а то и с по-евтинките става, нищо ,че са на полуоски...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

Затова трактросчето е идеално. Не че нямаше дребни недостатъци ама за 2 години с такъв тонаж че и повече само 2 възглавници заминаха.

SEMPER

Цитат на: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:22:11
Е да де ама сметката на шефа излезе пито платено, колкото искара от претоварването, го даде за диференциал. Но както и да е темата е за МАН-ве а не за Дафинки.

Имало да става - станало.

А шефа можеше да е напред, ако се беше усетил да удържи диф-а от шофьора  ;D ;D ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Tihomir78

Е той предвидлив, преди това беше купил една 430-ка за части и диференциалчето заспа. Направо стана оргиналдъ. То не че и тая не беше за части ама реши да я пусне да поработи заради по големия мотор.  ;D ;D ;D

loshdancho

Ето ти едно решение по турски на проблема с чупещите се диференциали...
Марка , модел...SCANIA 1632
Да добавя...и кардана е от нещо друго, ма не можах да позная от какво.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

Това ми хареса вече, ама е рядкост и сигурно ще струва колкото 2 дафини

Tihomir78