• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Scania Citywide

Започната от Trucker_Boy, Сряда, 25 Април, 2012, 21:49:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



Като адаптивна и приложима както за градски, така и за крайградски автобуси определиха от Scania новата си градска автобусна платформа. По време на Busworld Kortrijk 2011 шведският производител вече представи новия модел Citiwide, базиран върху нея. Според Scania върху тази платформа могат да се изграждат и превозни средства за обособено автобусно трасе (BRT-Bus Rapid Transit).
Според производителя Citiwide е автобус, който съчетава висока ефективност с възможно най-ниско въздействие върху околната среда. Водачите ще оценят новия ергономичен дизайн на кабината. По-комфортен е станал салонът за пътниците, като е наблегнато на улесненото слизане и качване в автобуса, а пътниците се възползват от плавния поток с лесно влизане и излизане. Що се отнася до външния дизайн – той е станал такъв, че никой не може да има съмнение в принадлежността на Citiwide към шведската марка. Предният панел е изработен изцяло в стила на Touring – туристическия флагман на автобусите Scania.
В Кортрейк Scania показа два варианта на Citywide – нископодова версия LF и версия с нисък вход LE. И двата автобуса бяха с дължина 12 м и снабдени с по 3 врати. При версията с нисък вход обаче задната врата е по-тясна.



Нисък под за града
12-метровият вариант на LF e с 28 седящи места. Двигателят е 9-литров с максимална мощност 280 к.с. и постига еконормите EEV по системата EGR,  без добавка. Предавателната кутия е 6-степенната, напълно автоматична ZF 6HP.
Scania Citywide LF е разработен за натоварени градски маршрути, изискващи оптимизиране на скоростта на пътникопотока и максимална вместимост. Равният под на автобуса, удобните седалки, остъкляването и елементите на интериора покриват и най-строгите изисквания. Освен със споменатия двигател, при LF-версията очаквано производителят ще предлага избор и от двигатели, които работят на биогаз, биоетанол или биодизел.
Citywide се произвежда с дължина от 10,9 м до съчленена 18-метрова версия. Съответно седящите места в автобуса могат да бъдат от 24 до 55.



Citywide LE
Частично нископодовата версия на Citywide, показана в Кортрейк, беше с 33 седящи места, плюс 3 сгъваеми седалки в средата на салона. Двигателят също е 9-литров, но максималната му мощност е по-малка – 230 к.с. Екологичното ниво EEV и тук се постига с EGR  без добавката AdBlue. Аналогична е и предавателната кутия ZF 6HP.
Според Scania този вариант на автобуса е идеално решение за транспортните компании, които търсят по-голяма пътниковместимост. Моделът в същото време може да се използва и за градски, и за крайградски линии. Планировката на автобуса позволява увеличаване на пътниковместимостта и скоростта на придвижванe на пътникопотока, без да се прави компромис с комфорта и видимостта за пътниците от задната част на салона. Отделно за този модел според нуждите на клиентите Scania предлага различни конфигурации на пода, остъкляването, елементите на интериора. И тук е възможен изборът на двигател според типа гориво – дизел, биогаз, биоетанол или био­дизел. Версията LE също ще се предлага в дължини от 10,9 до 18 м.
Източник: www.kamioni.bg[/b][/color]
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори