• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?

Започната от Бриги Магнито, Петък, 11 Октомври, 2013, 12:29:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Цитат на: driver1 - Събота, 12 Октомври, 2013, 22:34:09
    Аз досега не съм чул някой колега да се е оплакал, че му е гръмнала гума докато върти "на пета". Да счупи лагер, това по-го приемам, ама да гръмне гумата?...

Аз пък съм видял с очите си и чул с ушите си как гърмят гуми след дълъг път в топло време. Преди години имах един платен паркинг и близо до него има широко кръстовище, където композиции въртяха в обратна посока. Нямаш представа колко гуми изгърмяха там. Както и да е, възможно е да е било и заради качеството на гумите и това да е останало в миналото. В интерес на истината днес се карат доста по-качествени гуми и подобни сценарии вероятно са рядкост.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Yordan

Гледам за формя се една хубава темичка и искам да използвам момента да попитам.
Като съм говорил с познати пък и непознати "тираджи" оставам с мнението, че не обичате да вдигате едната ос на ремаркето когато е пълно. В мята скромна практика с гондола масово ползвахме този похват. Случвало се е с километри по черен път да караме натоварени с вдигната ос за да не за буксуваме. Същото е и при маневри за да се запазят гумите.
Знам, че някой ремаркета като се натоварят си пускат 3-тата ос автоматично. Но не всички са така. Ако има някаква друга причина моля споделете.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

Yordan

Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

driver1

Цитат на: Yordan - Събота, 12 Октомври, 2013, 23:47:26
Гледам за формя се една хубава темичка и искам да използвам момента да попитам.
Като съм говорил с познати пък и непознати "тираджи" оставам с мнението, че не обичате да вдигате едната ос на ремаркето когато е пълно. В мята скромна практика с гондола масово ползвахме този похват. Случвало се е с километри по черен път да караме натоварени с вдигната ос за да не за буксуваме. Същото е и при маневри за да се запазят гумите.
Знам, че някой ремаркета като се натоварят си пускат 3-тата ос автоматично. Но не всички са така. Ако има някаква друга причина моля споделете.


   Та какъв ти е всъщност въпроса?

Yordan

Цитат на: driver1 - Събота, 12 Октомври, 2013, 23:56:42
   Та какъв ти е всъщност въпроса?

Защо не вдигате едната ос на ремаркето при въртене на пета?

Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

driver1

Цитат на: Yordan - Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:16:48
Защо не вдигате едната ос на ремаркето при въртене на пета?




   Причините може да са: автоматично боге, непозволяващо да се вдига в натоварено състояние. 2. На шофьора не му се слиза за да дръпне ръчката за вдигане на оста.

American

Знак за лош професионализъм?

Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.
smoking gun

MIMO MS

Цитат на: driver1 - Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:28:02
 

   Причините може да са: автоматично боге, непозволяващо да се вдига в натоварено състояние. 2. На шофьора не му се слиза за да дръпне ръчката за вдигане на оста.
А защо не и липса на БОГЕ

Boroman21

Цитат на: American - Неделя, 13 Октомври, 2013, 05:14:33
знак за лош професионализъм?

Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.

Заповядай на моя разтоварен адрес утре да разтовариш без да врътнеш на пета  и тогава пак искам да коментираш  професионализма.
ПП.Не забравяй че Европа не са щатите , тук има доста тесни фирми  особено в Италия а и Австрия.
И да добавя че на ремаркето нищо му няма нито на осите нито на лагерите , Става беля ако не е изправно и старо или пък го врътнете върху остри камъни /стърчащи железа.
Друг метод е да мокрите там дето ще въртите , аз съм го правил и това доста улеснява маневрата.

LKW

Цитат на: American - Неделя, 13 Октомври, 2013, 05:14:33
Знак за лош професионализъм?

Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.

До преди да пуснат Дунав мост 2 и язе бех от неопитните шафиори оти секи курс го въртех на пета (почти) и то се на едно и също место.Обаче пущия мосто и сега по малко го врътим (оти задобревам ;) ).А и там де го врътех на пета имаше много шафиори и те все неопитни и те ги врътеаа на пета.Мислим , че тука има от тия неопитните шафиори дето се сештат кое е местото.

Боромане от един път няма нищо да му стане на ремаркето , но при постоянно въртене на пета на пълно ремарке се разказва играта на лагерите.Същото се отнася и за камион с боге.Лично аз имам ли възможност винаги гледам да отппускам композицията(по малко да го кършим) за да може осите на ремаркето и оста на богето(в момента карам хенгер) да се натоварва колко то се може по малко.
При въртене на пета гума може да гръмне ако ремаркето е до тотала , настилката е трошляк , и ГУМИТЕ СА СТАРИ (напукани на цепени).Тогава гумата се цепи по борда.Нови ли са гумите няма проблем.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Бриги Магнито

Цитат на: LKW - Събота, 19 Октомври, 2013, 21:11:45
До преди да пуснат Дунав мост 2 и язе бех от неопитните шафиори оти секи курс го въртех на пета (почти) и то се на едно и също место.
E oти не си чакал мъненкото ми ,си се сукал на големио а?
Язека като профи се на мъненкио се метах  ;)


LKW

Баце язе ходех се на Оряхово.На Видин много редко минавах.Оти на Видин много стръмен брего и докато слезнем или се качим - свали -пусни свали -пусни с хенгера , а и фериботите беха там с разписание "Кога ни е кеф ".Сега минаваме заради моста на Видин.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Бриги Магнито



Бриги Магнито