• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тампони на кабината

Започната от nikolay_bg, Петък, 28 Декември, 2012, 21:57:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nikolay_bg

Колеги на ДАФ-а ни се разлопаха тампоните на кабината някой да е сменял до сега и зор ли е ДАФ-а е 95-480 2004.

nikolay_bg


admin

Колега, възможно е да са и тампоните. Но на тези ДАФ-ове много неприятен звук се получава и от втулките на устройството за повдигане на кабината.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

#2
Голям зор е . Ако е на възглавници е малко по-малък, ако е на пружини си е голям.
 Трябва да се фиксира кабината и да се повдига едновременно, после се сваля  окачването, след това щангата с тампоните.
Избиват се втулките(лагерите), после по обратния ред се сглобява. Като с това се прибави трудността да фиксираш кабината да вкараш болтовете. Няколко пъти сменявам, последният в сервиз....Даже на мерцедеса е Мегаспейс и се сваля бронята  комплект за да се достигне до окачването,
  Обикновено  съм връзвал с колани и съм ползвал възглавниците  на кабината за  да я повдигам и нацеля дупките за болтовете. Ако е на пружини се ползва мотокар да я повдигне и фиксира, като кабината се връзва едновременно и за стрелата да не се клати и размества.
 Моя съвет е ако имаш възможност я закарай в сервиз, ако ти се заплаща ремонта и не те мързи  почвай
Цитат на: admin - Петък, 28 Декември, 2012, 22:04:31Колега, възможно е да са и тампоните. Но на тези ДАФ-ове много неприятен звук се получава и от втулките на устройството за повдигане на кабината.
Това лесно се вижда с клатене и наблюдаване едновременно.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kron

Брей бате Данчо,че не е от лесните операции то е факт за всички камиони но ти го уплаши човека ;D.Сменял съм на даф95 не е чак такъв зор.Та последно сменях на Ман Тга там е малко зор че щангата с тампоните е подвита зад радиатора и малко зор излиза на поляната ;D,за сега на Скания е много згодно сменянето на тампоните на кабината.При мана също се сваля бронята,подпираш кабината отпред ние го правим с 2 винта надигаш леко с крика но да не излиза отзад от закопчалките и всичко си става за една обед време няма колани няма мотокари.Ако има телфер или лебедка да не я подпираш а вдигаш става по бързо и лесно.Но съвет за колегата ако нямаш условия по добре иди на сервиз че над ДАф нямам кой знае какво виждане а сигурно има промени от стария Даф.Като цяло окачването на всички кабини е сходно,разликата между ман и скания е в големината на големите тампони които са отвътре и разбира се в захващането на амортисьора с възглавницата.При старите дафове се разбиват вътрешните тампони и при мана е така не са и скъпи тампоните.

loshdancho

Да,  е ако си правил и имаш сгоди и инструменти. Ама , някой път нещата се закучват. На една Скания като  реши, че няма да влезнат болтовете и край.... Накрая 4 човека  я мъчихме, един я дърпа с камион, друг я натиска от зад с греда и трупчета , трети си играе с възглавниците за да догоди нивото, а четвърти е с  болтовете в ръка и се мъчи да нацели дупките.
Това естествено се случва на полеви условия и без крикове, колани и тем подобни сгоди.
Та ако иска колегата да ги смени на плаца сам,  има вариант да не успее, ако не е правил, ако е технически грамотен и има  с какво и как да я повдигне и фиксира не е толкова трудно.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

nikolay_bg

колеги не съм много сигурен дали са тампоните но на дафа знам че това е слабост от 2-3 мес. се чува лопане под краката от ляво и от дясно и си мисля че са те дафа е 2004 95-480

loshdancho

Като хванеш за стойката на огледалото и клатиш кабината, а някой друг да гледа.
Може да са:
втулки на щангата на кабината , втулки на амортисьорите на кабината,  разбити заключалки  отзад, разбити втулки на телескопа на кабината, разбити  втулки на торсиона щанга на предният мост, също и предни амортисьори.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

exon

При мен се оказа разбити тампони на долното ухо на телескопа,чуваше се точно като разбити тампони на кабината,но тъй като съм с работещо централно мазане ги изключих като вероятност.След преглед на всичко останало се оказа че долното ухо на телескопа се уплътнява от два гумени пръстена с дебелина около 3.5-4мм,смених ги и тропането изчезна.Ремонтния комплект е за двете уши(4бр еднакви пръстени) и цената на оригинален е около 45лв(това с отстъпката мисля че е),сменят се за към 3 минути ;D

loshdancho

Стига с тези 2-3 минути... За толкова няма само работните дрехи да облечеш и инструментите да извадиш. :D
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

nikolay_bg

 на 5 се прибира камиона и ще го почва ме и тогава ще пиша какво е било

nikolay_bg