• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ретардер на мокро и сняг

Започната от ivopifeca, Петък, 08 Февруари, 2013, 16:45:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Ползвате ли ретардер на мокро и най-вече на сняг?Ако не,или да моля да разясните по подробно,как го правите и как не :)

ivopifeca


loshdancho

Зависи дали работи ABS/EBS, ESP ASR TC, TCS
Първо пробваш после си знаеш....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ahil_73

Редовно го ползвам че само на спирачки.. \ако ти работи АБС той го изключва при занасяне. Но все пак  първо умната пък после русата.. ;)

American

В закона пише НЕ, да не се ползва при хлъзгаво.

Последствията са tractor jackknife, картинка  2
smoking gun

Бриги Магнито

Малиииииииии и на мокро що да не го ползвам ,толкова ли па държи пусти ретардер?

На снег ,ако е равно па така ма се се узяпвам да е у нормална степен не го браздим на макс,пък ако нещо не ме кефне го изключим и дръгело па си фане пъто.

На спускане и снег не го ползвам ,но ползвам спирачки .

На състезание за млад шофер па го сецам,ма съм последен.


Тва у случайте кога се лигавим иначе ретардери и прочее ич не ги ползвам даже у сред лето,оти си маам или с акъл или ако е без акъл(се надам на късмето)
Интересно е,че до са се съм успевал некво да се запрем .

И тва не се дължи ни на ретардери ни на ABS и прочее глезотии ,а на факта,че се силим толкова колкото ако видим зор,че си запрем.


А ти оти питаш ползваме ли ретардер,питам шото как си го писал значи не си ползвал или ако си ползвал те е лъзнало,бе с други думи кат мен си мааш май ми се чини.


ivopifeca

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 09 Февруари, 2013, 08:03:11
Малиииииииии и на мокро що да не го ползвам ,толкова ли па държи пусти ретардер?

На снег ,ако е равно па така ма се се узяпвам да е у нормална степен не го браздим на макс,пък ако нещо не ме кефне го изключим и дръгело па си фане пъто.

На спускане и снег не го ползвам ,но ползвам спирачки .

На състезание за млад шофер па го сецам,ма съм последен.


Тва у случайте кога се лигавим иначе ретардери и прочее ич не ги ползвам даже у сред лето,оти си маам или с акъл или ако е без акъл(се надам на късмето)
Интересно е,че до са се съм успевал некво да се запрем .

И тва не се дължи ни на ретардери ни на ABS и прочее глезотии ,а на факта,че се силим толкова колкото ако видим зор,че си запрем.


А ти оти питаш ползваме ли ретардер,питам шото как си го писал значи не си ползвал или ако си ползвал те е лъзнало,бе с други думи кат мен си мааш май ми се чини.
Попитах, просто исках всеки да си изкаже мнението за ползването му,а и как го ползва,кога.По принцип е казано да не се ползва на мокро и сняг,аз лично си го ползвам,като преди да го включа,отбивам скоростта със спирачка и тогава го бождам,а не да намалявам с него,поне засега не ме е поднасял.Но нека всеки да си изкаже мнението и тва,как го ползва и дали го ползва :)

loshdancho

Зависи как си натоварен и къде е центъра на тежестта, зависи със какви гуми си и какво е от долу, зависи  дали очакваш да те подхлъзне или си дърпаш и заспиваш, наклона също е важен... при голям наклон ако го дръпнеш до степен да те задържа се очаква неочакваното.
Много неща има от които зависи....
Аз си го дърпам на 1-2степан и си дебна оборотите на мотора... ако изведнъж намалеят....газ до дупка и след това спирачка.
Разбира се това 1-2 степен е относително... Мерцедес има с Три степени ,Ман с Шест степени.... Та става дума, че го ползвам на 20-25 процента.
Важно е да се знае  дали моторната задейства заедно с ретардера.
Ако е така,  влияние оказва и предавката на която се движа...
На 6-та скорост с ретардер на 20% и моторна на 100%  ще е много голямо  задържането от примерно на 8-ма скорост с ретзрдер на 20 процента и моторна на 100%.
Всичко си е според камиона и шофьора.
Всеки сам си носи отговорност.
Като не можеш да овладееш поднесъл камион по-добре не прави рискове.
Затова в началото казах: Пробваш и преценяваш дали или!


П.С. Забравих... В завой в никакъв случай на моторна  или ретардер!
Трябва да си луд тъп или неграмотен за да правиш опит да намалиш с ретардер или моторна в завой!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: ivopifeca - Събота, 09 Февруари, 2013, 12:28:26
Попитах, просто исках всеки да си изкаже мнението за ползването му,а и как го ползва,кога.По принцип е казано да не се ползва на мокро и сняг,аз лично си го ползвам,като преди да го включа,отбивам скоростта със спирачка и тогава го бождам,а не да намалявам с него,поне засега не ме е поднасял.Но нека всеки да си изкаже мнението и тва,как го ползва и дали го ползва :)
Бе начи да ти каем не го ползваш баш кат мен оти скивам спирачки джасаш след туй го бодеш,а до са се ме лизгал баш кога го боднем и го остаим си намаля са язека си го обяснявам по мой си начин и спецовете тук че каат че нема нищо общо с истината ма да си мъцнем,начи изсилил съм се бодем го на кво беше 25% (1-ва степен за Скания) и он се опитва да задържа или тъй като го ползвам предимно у равно,направо си почва да ме сопирга полекинко,арно ама понеже съм се силнал у началото спирачнио му ефект е некак си по-малък(тука спецовете,че каат ,че не е така ) и колко по -намалявам толкова по-почва да сбира душа у спирачнио ефект и да се опитва да лъзне търкалата.

Подобно е чувството и ако от 6 бърза(примерно на Волво) и движение към 1400-1500об/мин му треснеш 5 бавна с резко отпускане на амбреажо ,макарче там веднага се опитва да лъзне и имаш шанс некъв в първите 5-6 секунди след като те е лизнало да зафане,ма не е сигура.
Ретардер до са не ме лъзгал у първите 5-10 секунди след като съм го намлатил се е след това.

Рендето има бая скорости от ти е тоз ретардер си праиш експерименти,бутай си му модерна предавка и си му гледай сеиро.


ivopifeca

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 09 Февруари, 2013, 16:56:56
Бе начи да ти каем не го ползваш баш кат мен оти скивам спирачки джасаш след туй го бодеш,а до са се ме лизгал баш кога го боднем и го остаим си намаля са язека си го обяснявам по мой си начин и спецовете тук че каат че нема нищо общо с истината ма да си мъцнем,начи изсилил съм се бодем го на кво беше 25% (1-ва степен за Скания) и он се опитва да задържа или тъй като го ползвам предимно у равно,направо си почва да ме сопирга полекинко,арно ама понеже съм се силнал у началото спирачнио му ефект е некак си по-малък(тука спецовете,че каат ,че не е така ) и колко по -намалявам толкова по-почва да сбира душа у спирачнио ефект и да се опитва да лъзне търкалата.

Подобно е чувството и ако от 6 бърза(примерно на Волво) и движение към 1400-1500об/мин му треснеш 5 бавна с резко отпускане на амбреажо ,макарче там веднага се опитва да лъзне и имаш шанс некъв в първите 5-6 секунди след като те е лизнало да зафане,ма не е сигура.
Ретардер до са не ме лъзгал у първите 5-10 секунди след като съм го намлатил се е след това.

Рендето има бая скорости от ти е тоз ретардер си праиш експерименти,бутай си му модерна предавка и си му гледай сеиро.
Абе.... ;D,нещо не зацепих,ама...нема знач :)Не става въпрос за колко скорости има Реното,или кво да е,ама как и да е,всеки да казва какво му е на душа ;)

abator

Ползвам си и моторната и ретардера, но много внимателно. Случвало ми се е да потанцувам малко, но до jackknife не съм стигал. А по Европата до jackknife може да се стигне и при сравнително добро сцепление. От това са заплашени тези, които дърпат чужди ремаркета. Спирачките ги регулират така, че спирачното усилие да пада върху влекача. А си треснал спирачките, а после се чеши по главата и гледай умно.

Boroman21

Цитат на: abator - Събота, 09 Февруари, 2013, 20:04:43
Ползвам си и моторната и ретардера, но много внимателно. Случвало ми се е да потанцувам малко, но до jackknife не съм стигал. А по Европата до jackknife може да се стигне и при сравнително добро сцепление. От това са заплашени тези, които дърпат чужди ремаркета. Спирачките ги регулират така, че спирачното усилие да пада върху влекача. А си треснал спирачките, а после се чеши по главата и гледай умно.

Ретардер макс 3та степен и комбинация със спирачки , иначе те сгъва на момента.

loshdancho

От мокро (леко намокрено и хлъзгаво като сопол)до ....мокро(измито) има разлика, От сняг(киша) до сняг(замръзнал) също.
От гуми за писта... до гуми за смяг, от  прицеп до хенгер.....
Винаги се решава за самият момент.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.