• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

SCANIA 144 460 Проблем с ретардера и охладителната система

Започната от arotrans, Събота, 13 Юли, 2013, 16:34:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

arotrans

Здравейте. От една година карам тази скания и постоянно ми прави проблеми когато ползвам ретардера или пука радиатор или хвъчи съединение от охладителя на ретардера или пука охладителя на ретардера вади ми и други съединения по радиатора и вече не знам какво да правя.крана на ретардера не ми е изправен но тъй като е мн. скъп и ми писна вече от проби смених какво ли не ефекта е нулев. Пробвах с няколко крана от морги и не стават и не стават.моя си кран работи на няква си степен негова може би последната защото си забива и трябва да подам газ за да се изключи, моля ако някой е компетентен или е имал подобен проблем правих и компресор не меши вода и масло сменях дори тампони на кутия и двигател че да не е от вибрациите да излиза съединението  за някой смешно ама дори и това направих. термостата ми ако не е оригинален може ли да е причина за налягане в ретардера  

arotrans


loshdancho

като смениш пропорционалният вентил ще се оправи.......
НО си скъсал платовете на водните съединения.
Имаш и износени гумички на хидравличния акумулатор.
Може би и блокирал вентил на преливното казанче.
Също изгнил радиатор ...
Общо взето не става нищо от камиона и чорбаджията.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

arotrans

Бате радиатора и съединенията са ми чисто нови както и повечето неща по камиона моля ако е възможно да овясниш по подробно за проблема имал ли си такъв и по този начин ли си го решил от скания в гърция ми казаха пък термостат ако не бил оригинален не ставало ама не ми се правят експерименти

loshdancho

Имал съм такъв проблем, гърмяха съединенията и то чак се чуваха в кабината.
Проблема идва от пропорционалният вентил: Вкарва максимално въздух в хидравличният акумолатор а там максимално масло в ретардера и ретардера работи над 100%, от което водата в топлообменика направо кипва за секунди и парата трябва да излезе от някъде.
На камиона има датчици за температурата на водата , която се връща от ретардера и те трябва да дадат сигнал на компютъра и той да намали ретардера.... но това не се получава защото пропорционалноият вентил има само една степен и не изпълнява други команди.
Щом почне да  не изключва от ръчката ретардера  и работи над 100%, а  изключва  от педала на газта това говори за заминал пропорционален вентил .
От там трябва да се тръгне. Мислех, че са заминали и омекнали съединенията... но тогава щяха да гърмят , а сега само се вадят. Би трябвало налягането да се изпусне от вентила на преливното казанче, тоест да изхвърли вода камиона.. но явно това не се получава заради огромният обем пара и голямата температура на парата от която гумата на съединенията  омеква...
От температурата заминават и гумичките на хидравличният акумолатор (голямият цилиндър в шасито), но не е сигурно докато не се види омасляване на отдушника на ретардера и отдушника на пропорционалният вентил(една шлаухка, която сочи надолу -  излиза от магнит вентила) в по късен етап  почва да изхвърля масло през отдушника на ретардера.
Цитат на: arotrans - Вторник, 16 Юли, 2013, 18:10:38
Бате радиатора и съединенията са ми чисто нови както и повечето неща по камиона моля ако е възможно да овясниш по подробно за проблема имал ли си такъв и по този начин ли си го решил от скания в гърция ми казаха пък термостат ако не бил оригинален не ставало ама не ми се правят експерименти
Варианта за това съществува, но тогава камиона трябва да заграва, трябва датчиците за трмпературана на водата на ретардера да са шунтирани... (което е невъзможно тогава ретардера отказва).
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

arotrans

Безкрайно съм ти благодарен за изчерпателния отговор ще направя всичко което ме съветваш и дано вече наистина да даде добър резултат.Добре че все още се намират компетентни хора като теб които обясняват разбираемо проблема.Още веднъж благодаря

Tihomir78

Сега си обеснявам защо на една скания често ми хвърляше антифриз през капачката..... Иначе други проблеми не е имала, но както обичам да казвам винаги има какво да се учи :)

Tihomir78