• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Относно навигациите

Започната от iconu1977, Вторник, 03 Септември, 2013, 20:56:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

iconu1977

Здравейте,казвам се Христо и съм на36г.Въпреки всичките ми закани че няма да се кача на ТИР(баща ми бог да го прости беше 30г. в СОМАТ,и съм наясно със всичките несгоди на този занаят)дойде време и аз да се замисля заради скапаната ни държава.15г.работих в един хлебозавод,като имаше много хубави пари,не се лишавах от нищо.Но дойде нов шеф.Последните 3г. карах един МАН буге-брашновоз,но само в БГ.Сега изкарах Е кат.,С-то го имам още от 96г.от автото в Бургас.Мисълта ми е много ли са сложни документите за международният превоз(по границите) и наистина ли има толкова тънкости както се пише тука,защото и аз цял живот съм по пътищата,а разбирам че много неща ми се губят.Благодаря предварително и може ли да се разчита на сто процента на навигациите?

iconu1977


petar1991

Здрасти.Значи нещата са много сложни от тука няколко години.Трябва освен Е-кат. да изкараш още курс за Професионална компетентност за превоз на товари задължително е струва 250-300лв + 100лв за картата да ти я издадът в ДАИ после ти трябва и основен ADR курс за превоз на опасни товари тоя курс струва към 100-150лв..Дотука нещата станаха 2.После ти трябва задтлжително дигитална карта за тахограф - 150 лв. е в ДАИ се изкарва.Това са задължителните неща където ще ти ги искат.За тия неща съм сигурен щото аз също още нямам Ето и след 4 месеца че я изкарам, но гледам никой друг не ти е отг.Чул съм че трябва и паспорт международен и здравноосигурителна карта.За GSP-а , задължително ти трябва хубав Garmin за камион с най-новите възможни карти.Трябва да се научиш да си го ъпдейтваш задължително за да ти е спокойно.Освен нагивагия задължилтено ти трябва и пътна карта на Европа или поне аз като почна да карам ше си подсигура поне 1.Също така съм чувал че мамят примерно при подписване на договор с някоя фирма ако пише на договора 400-500 лв заплата и останалото според изминатите километри, може да те прецакат и ти да си караш 2-3 месеца и да навартиш 30 хил. км. и да ти платат само това което ти е по договор а другите 2-3 бона да не ти ги платят и после да си намерат някой друг да им кара и пак да го прецакат и така.Заради това трябва да гледаш задължително да почнеш при некой твой човек или да те уредят щото тва в момента 90% от фирмите българските практиката е да сменят през 3-4 месеца шофьорите и им плащат само 10-20% от парите които са изработили.. ;D

petar1991