• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какъв микробус до 3.5 т. , евтината винетка?

Започната от rockford, Вторник, 29 Октомври, 2013, 20:57:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Какъв микробус да си купя. До 3,5 т. , ниската винетка

Мерцедес
13 (54.2%)
Ивеко
6 (25%)
Фолксваген
4 (16.7%)
Форд
1 (4.2%)

Общ брой гласове: 24

Mandor

Защо ремаркето да води до лицензи, почивки и т.н., нали влекача е под 3500кг?
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

admin

Цитат на: Mandor - Петък, 15 Ноември, 2013, 22:04:51
Защо ремаркето да води до лицензи, почивки и т.н., нали влекача е под 3500кг?

Защото резето е хлопнало на 4 декември 2011 година.

Закон за автомобилните превози

(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) Лиценз и удостоверение за регистрация не се изискват за:
1. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., в сила до 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
2. (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff


По принцип колега, знаеш че има малък компромисен вариант бус до 3.5 тона с усилено спирачно усилие, което записано с спецификацията му(големия рег. талон) който може да дърпа ремарке с маса до 750 кг. т.е общо 4250 кг общо без тахо, лиценци и нормално винетки. Такива бусове има на доста марки -Форд , Пежо Боксер, Ситроен Джъмпер, Фиат Дукато карал съм последните 3 марки и съм регистрирал доста такива в ,,типовите им одобрения"(това е документа от завода производител от който се вземат данните за регистрацията на едно мпс, става въпрос за фабрично нови автомобили) това е записано, че са с такава спецификация. Фиата, Пежото и Ситроена се отличават от по малките им модели по по-големите джанти 16 цола(стандартно 15, за по-слабите модификации), под които има и по големи спирачни апарати и дискове, усилени и по големи главини и лагер и т.н 
Цитат на: admin - Събота, 16 Ноември, 2013, 00:43:04
Защото резето е хлопнало на 4 декември 2011 година.

Закон за автомобилните превози

(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) Лиценз и удостоверение за регистрация не се изискват за:
1. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., в сила до 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
2. (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
Цитат на: juli76 - Събота, 02 Ноември, 2013, 08:38:17
Поразпитай в "Технотест"- София как стои въпроса със смяна на товароносимоста и категорията на микробуси с регистрация над 3,5т.Мисля че от известно време се предлага подобна опция там което ще разшири чувствително избора ти.Не знам колоко обемен е товара който возиш но за предпочитане е стандартен микробус макар и удължен като този от линка.Бордовите с брезент предлагат повече удобство за товарене и голям обем но разхода при тях е по висок и се набиваш на очи.Височината също е проблем на някой места.CDI от първо поколение е доста проблемно особенно този мотор 4 цилиндъра 2150 куб.см.Затова и не държат цена в повечето случаи.Основно проблема е с електрониката и дюзите скъпи са за ремонт.Турбото е с променлива геометрия и е скъпо  за ремонт и поддръжка. Често кривят и пукат глава при най малкото прегряване понеже са с 4 клапана на цилиндър и главата е доста "изпилена" образно казано.За предпочитане е по голямия 5 цилиндров мотор 2,7 произведен след 2003г където повечето проблеми са отстранени.
Щом искаш двойна гума поинтересувай се и за Фолксваген "LT 46" по същество това е Спринтер но с двигател на Audi.Говоря за 5 цилиндровия 2,5 мотор.Голями "катъри" са макар и по слаби на коне от 2,9 спринтера.
Колега, от близо една година и половина "Технотест" не сертифицира (лицензира) автомобили, тази функция се изпълнява от DEKRA, а не не знам как и с колко($  ;) ) ще убеждаваш "фрицовете". Много силно фирми в трансформациите бяха се поспрели малко трансформирането точно заради тази промяна,   и доста фабрично нови автомобили с определени модификации бяха им замразени определени трансформации.
А относно броя на клапаните не смятам, че е водещ за топлообмена на дадена цилиндрова глава, примери колко щеш няма да споменавам ,че има и двг с по 5 клапана на цилиндър. Между другото 2.7 също е с 4 клапана на цилиндър.

SEMPER

Цитат на: Mandor - Петък, 15 Ноември, 2013, 22:04:51
Защо ремаркето да води до лицензи, почивки и т.н., нали влекача е под 3500кг?

Защото като си синхронизираме законодателството се правим на по големи католици от папата.

В Германия с автомобил под 3,5 тона може да се дърпа ремарке с малсимално разрешената товароносимост БЕЗ ТАХОГРАФ в радиус до 80 или 90 километра от мястото му на регистрация. Това е направено, за да няма спънки и усложнения за малките фирми, които действат в малък периметър от седалището си. Отделно, че германеца ако трябва да пренесе една лопата, и закача ремаркето.

Естествено я има и другата крайност. Аз съм карал Нисан Навара с 2 тона ремарке с дигитален тахограф и съм правил паузите  ;D

Иначе за малкото ремарке, до 750 кг, знам че може да се дърпа без С, само с ВЕ, за тахограф обаче не знам как стоят нещата.

Обаче ремаркето може доста лесно и просто да се усили, и ако е неподвластно на джадаите, товари колкото душа има буса  ;D ;D ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

Четеш ли какво пише - превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона?
Според мен състав включва и ремаркето.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

 Да, много добре прочетох колега, освен с шофьорлък и,  и с това си вадя хляба, но ако не вярвате на мен, колегата Минко Илчев го е описал, подробно в темата "ТЕГЛЕНЕ НА РЕМАРКЕ", прилагам линк от темата: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=3914.0  . Този вид бусове се предлагат за България от поне 7 години, друг е въпроса, че от около 1 година го вписват в "големия" рег. талон. Карал съм  и ремонтирал  доста такива бусове и  стоя зад думите си, че спирачките, главини и т.н са усилени спрямо другите модификации на марките, за които говоря.
А ако и отново не ми повярвате, другата седмица ще гледам да намеря копие на едно ,,типово одобрение", където е описано "черно на бяло"  това за което говорим, става въпрос за документ от завода производител, не за сертификат издаден от дадена българска фирма за трансформации, макар че дори и документа да от фирма специализирана в трансформациите на мпс, това не омаловажава стойността на документа.

ivopifeca


admin

Цитат на: emilpopoff - Събота, 16 Ноември, 2013, 18:39:57
Да, много добре прочетох колега, освен с шофьорлък и,  и с това си вадя хляба, но ако не вярвате на мен, колегата Минко Илчев го е описал, подробно в темата "ТЕГЛЕНЕ НА РЕМАРКЕ", прилагам линк от темата: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=3914.0  . Този вид бусове се предлагат за България от поне 7 години, друг е въпроса, че от около 1 година го вписват в "големия" рег. талон. Карал съм  и ремонтирал  доста такива бусове и  стоя зад думите си, че спирачките, главини и т.н са усилени спрямо другите модификации на марките, за които говоря.
А ако и отново не ми повярвате, другата седмица ще гледам да намеря копие на едно ,,типово одобрение", където е описано "черно на бяло"  това за което говорим, става въпрос за документ от завода производител, не за сертификат издаден от дадена българска фирма за трансформации, макар че дори и документа да от фирма специализирана в трансформациите на мпс, това не омаловажава стойността на документа.

Извинявай, обаче аз нищо не разбрах. Кое точно вписват в талона? И каква връзка има това с изискването съставът да е до 3.5 тона?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

Цитат на: admin - Събота, 16 Ноември, 2013, 20:26:14
Извинявай, обаче аз нищо не разбрах. Кое точно вписват в талона? И каква връзка има това с изискването съставът да е до 3.5 тона?
Колега в талона се вписва с графа F3 4250 КГ маса на състава, това важи за автомобилите  управлявани с  В-категория, които се водят с усилено спирачно усилие, т.е при тях няма тахо, винетката е К3, няма лицензи и т.н.
За да не бъда голословен ще цитирам и ЧЛЕН 150а от ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА :

Глава четвърта
ПРАВОСПОСОБНОСТ НА ВОДАЧИТЕ НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., в сила от 19.01.2013 г.) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
1. категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "б" и "г" (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "л" (категория L6e);
2. категория А1:
а) мотоциклети с работен обем на двигателя не повече от 125 cm³, с максимална мощност не повече от 11 kW и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,1 kW/kg;
б) триколесни моторни превозни средства с мощност, която не превишава 15 kW;
3. категория А2 - мотоциклети с мощност, която не превишава 35 kW, и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,2 kW/kg, като удвоената реална мощност не е по-голяма от нетната мощност на двигателя;
4. категория А - мотоциклети и триколесни моторни превозни средства с мощност над 15 kW:
а) мотоциклети - двуколесни превозни средства без кош (категория L3e) или с кош (категория L4e), с двигател с работен обем над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени съответно в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "е" и "з";
б) триколесни моторни средства - превозни средства с три симетрично разположени колела (категория L5e), с двигател с работен обем на цилиндъра над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "к";
5. категория В1 - четириколесни превозни средства (без тези от категория L6e) с маса без товар не повече от 400 kg (категория L7e) (550 kg за превозните средства, предназначени за превоз на товари), в която маса не се включва масата на акумулаторните батерии на електрическите превозни средства и които имат максимална нетна мощност на двигателя не повече от 15 kW, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "м"; тези превозни средства трябва да отговарят на техническите изисквания, които се прилагат към триколесни моторни средства от категория L5e, освен ако в нормативен акт са предвидени отделни технически изисквания за тях;
6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;

admin

Благодаря ти за полезните разяснения. Обаче продължавам да си мисля, че в момента посочваш разпоредбите на закона във връзка с правоспособността на водачите и конкретно категория В.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

Цитат на: admin - Събота, 16 Ноември, 2013, 22:19:18
Благодаря ти за полезните разясне3ния. Обаче продължавам да си мисля, че в момента посочваш разпоредбите на закона във връзка с правоспособността на водачите и конкретно категория В.
Автомобилите регистрирани по този начин се водят(вписват в рег. талон, а това се "преписва" от ,,типовото одобрение"-сертификата от завода производител, в този сертификат се описва всичко от нивото на вредни емисии и размера на използваните гуми, до прословутото натоварване ) товарни мпс категория N1(която по закон се води с технически допустима максимална маса до  3,5 тона), т.е не са задължени да бъдат оборудвани с тахограф и у-во за ограничение на скоростта и са с винетка К3.

SEMPER

И на мен ми е малко хикс

Колега, от ясно  по ясно е, че щом има одобрение и е вписано като 3,5т - от тахограф няма нужда.


Също е ясно, че може да се закачй ремарке до 750 кг и тази композиция може да се кара с ВЕ категория и не е необходимо С


Обаче къде пише, че съставената по този начин композиция може да се управлява без тахограф.

Даже напротив съвсем ясно се казва, че на всичко над 3,5 t трябва да има тахограф


Пак повтарям, карал съм Нисан Навара с тахограф и изрично ме предупредиха да спазвам всичко.

Не вярвам някой да си закачи тахо на джипката само от любов към тежкотоварните превози.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

Цитат на: SEMPER - Неделя, 17 Ноември, 2013, 01:47:56
И на мен ми е малко хикс

Колега, от ясно  по ясно е, че щом има одобрение и е вписано като 3,5т - от тахограф няма нужда.


Също е ясно, че може да се закачй ремарке до 750 кг и тази композиция може да се кара с ВЕ категория и не е необходимо С


Обаче къде пише, че съставената по този начин композиция може да се управлява без тахограф.

Даже напротив съвсем ясно се казва, че на всичко над 3,5 t трябва да има тахограф

Нали и аз това обяснявам на Емил. Регистрацията на превозни средства и тяхната категоризация няма нищо общо с извършването на превози. Както и закачането на ремарке за лични нужди не попада в нашият казус. Става дума за превоз на товари срещу заплащане и липсата на изискване на лиценз в Закона за автомобилните превози при превози с МПС или състав от ППС с общо тегло над 3.5 тона. И както е видно от предходната алинея, до 2011 е било допустимо общо тегло 6 тона.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

Цитат на: SEMPER - Неделя, 17 Ноември, 2013, 01:47:56
И на мен ми е малко хикс

Колега, от ясно  по ясно е, че щом има одобрение и е вписано като 3,5т - от тахограф няма нужда.


Също е ясно, че може да се закачй ремарке до 750 кг и тази композиция може да се кара с ВЕ категория и не е необходимо С


Обаче къде пише, че съставената по този начин композиция може да се управлява без тахограф.

Даже напротив съвсем ясно се казва, че на всичко над 3,5 t трябва да има тахограф


Пак повтарям, карал съм Нисан Навара с тахограф и изрично ме предупредиха да спазвам всичко.

Не вярвам някой да си закачи тахо на джипката само от любов към тежкотоварните превози.


Колега смятам, че изяснихме, че управлението за такъв състав не само, че не се изисква С категория, ами дори не се изисква В+Е категория, а се изисква само В категория ЧЛЕН 150а от ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА- цитирал съм го в по-горния си пост.
Колегата пуснал темата я е задал по следния начин ,,Какъв микробус до 3.5 т. , евтината винетка? "
Аз съм отговорил  на първата част на въпроса ,,Какъв микробус до 3.5 т ? " , а на втората част от въпроса ,,евтината винетка" смятам, че също съм отговорил бус N1 категория , т.е ,,евтината винетка" т.е винетка К3.
Аз пък съм карал три различни марки такъв тип бусове и с ремарке до 750 кг, без тахо и ограничител на скоростта, разбира се преди промяната в чл.150а, т.е не само с В категория, проблем не съм имал никога. Това разбира се не е неоспорим довод, а просто пример с обратен знак на твоя за Наварата с тахо.
За да не бъда отново голословен през седмицата ще "по разозная" как стоят с нещата с "задължителното" тахо за този тип бусове.

monterei

Цитат на: SEMPER - Петък, 15 Ноември, 2013, 20:24:37
Мерцедес с двойна гума до 3,5 тона никога не се е произвеждал. Цитираните 412 и 413 са с почти 5 тона общо тегло.

Грешиш. Произвежда се от поне 5-6 години.

monterei