• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Пътят на днешният "тираджия"

Започната от Jack77, Сряда, 05 Март, 2014, 18:24:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Jack77

Реших да направя една темичка с това как се става "тираджия"

Започва със заветното "C". Когато аз я карах 2009 беше бързо, сега е малко по различно. За целта преди да запишете курса трябва да си изкарате психо. По мое време беше 15 лева и 5 лева картончето и важеше до 55 години, сега се вади през 3 години като задължително се ориентирайте към болнично заведение за изпита, защото там струва 35 лева и 5 лева картончето, а в школите с картончето е 60 лева. В момента за нещастие има един бъзик, можеш да вземеш "C1"  на 18 ако си изкарал преди това "В" и професионална компетентност, която за новобранци е 500 лева. Ако обаче имаш 2 години стаж с "В" и изкараш компетентност ще получиш чисто "C" на 20. Изпита е лесен, теорията е 2 листовки с по 20 въпроса, по мое време имаше право на 2 грешки сега не знам, практика е 45 мин градско каране като има и камера в камиона. Задължително ще имате и обратен завой на изпита. По мое време се караше 15 - 20 мин и нямаше обратен. Много е важно да не си избирате скъпа школа, това че давате повече пари не значи, че ще карате повече(нафтата е с пари) и дадате повече пари едва ли ще имате повече от 10 кормилни часа. Като вземете изпитите, които сега не са в един ден, а през седмица си изкарвате медицинско, за което отново ви съветвам да отидете в болнично заведение, защото там е 35 лева, а в поликлиниките 45 ако сте в болницата сутринта минавате всички лекари за половин час, след което е много важно да отидете до личният си лекар да го завери, защото ако не го направите ще ви върнат от КАТ, и там и оставяте 2,90 потребителска такса(а едно време беше 15 лева и всичко ставаше в една стая  ;D). В момента от школата не ви дават никакви документи, че сте изкарали курса както беше преди (ако много държите ще ви дадат), директно отивате в КАТ с диплома оригинал и копие, и по ЕГН ви казват "да документите са дошли" (пристигат след 3 работни в КАТ от датата на изпита) ако имате фишове и актове трябва да ги платите иначе не ви дават да си подадете документите. Ако скоро сте сменяли лична карта ви имат снимката попълвате само една бланка с данните ви, която е безплатна и плащате на банката за самата книжка (в момента има само бърза поръчка около 60 лева за 10 работни дни излиза книжката и бавна до 30 дни), а ако не сте сменяли скоро лична карта ви снимат там на място влиза си в цената за книжката. Поне едно нещо е по добре от преди вече не се виси по опашки в КАТ, всичко става много бързо. Като си вземете книжката е хубаво да си изкарате и дигитална за да не ви качат на някоя 814 превързана с тел и тиксо. Аз я вадих преди две години и ми струваше 125 лева с превода на банката сега май е към 150, да вметна и че след като сте взели компетентност после отивате в ИААА да си извадите и картата към нея, която е към 80 лева. И за двете карти отивате в ИААА с две снимки като за лична карта и книжка и талон.

Следва и "Е", за да го вземете трябва първо да си извадите от КАТ удостоверение за нарушения и да го дадете в школата, цената му е 4 лева с превода. Целта е да се види, че имате "C" от поне една година, което е условие да се запишете за "Е", и че не сте лишавани от правоуправление от поне една година. Пак имате практика и теория на изпита. Теорията е една листовка с 15 въпроса и имате право на 2 грешки, листовките отново могат да се намерят в нета. После започва кормуване, което трябва да е 16 учебни часа, но както вече казахме нафтата е скъпа. Тук за разлика от "С", е че има и полигон, който е лесен все едно да се престроиш със заден от една лента в друга, полигона е широк няма от какво да се притеснявате. И тук инфото вече ми е доста ново (взех "Е" миналият месец и го чакам да излезе от КАТ  :D), за целта и инструктора ви помага като блокира оста на ремаркето, за да ви е по лесна маневрата. Изпита протича така, качваш се в камиона, казваш си 3 те имена на камерата и даваш на заден да закачиш ремаркето (евала права на моя инсруктор, че ме научи на тия работи) и закачаш кабелите и маркучите. При закачване първо се закача жълтият маркуч, после червения, при кабелите няма значение кой ще е пръв. Тръгваш и си правиш маневрата, след което слизаш пускаш ръчната на ремаркето, откачваш първо червеният маркуч, после жълтият и махаш кабелите, освобождаваш ремаркето и дърпаш 2 метра на пред да разкачиш, и си готов. След като сте минали успешно полигона има и 45 мин градско каране, което си е като за "С". Като ви кажат "ДА", процедурата за изваждане на книжката е същата като при "С". И това е, надявам се да съм ви бил полезен, лека и безаварийна.

Jack77


МИНКО ИЛЧЕВ

     Всеки път започва с първата стъпка. Вече първата стъпка е "В" категория. И това, че в впоследствие ще инвестирате 2 000 лв не означава автоматично, че ще взимате "големи" пари, освен някой "свой човек" не помогне. Това ставаше в "онзи" строй там бе гарантирано и задължително.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ahil_73

Цитат на: Jack77 - Сряда, 05 Март, 2014, 18:24:16Реших да направя една темичка с това как се става "тираджия"

Започва със заветното "C". Когато аз я карах 2009 беше бързо, сега е малко по различно. За целта преди да запишете курса трябва да си изкарате психо. По мое време беше 15 лева и 5 лева картончето и важеше до 55 години, сега се вади през 3 години като задължително се ориентирайте към болнично заведение за изпита, защото там струва 35 лева и 5 лева картончето, а в школите с картончето е 60 лева. В момента за нещастие има един бъзик, можеш да вземеш "C1"  на 18 ако си изкарал преди това "В" и професионална компетентност, която за новобранци е 500 лева. Ако обаче имаш 2 години стаж с "В" и изкараш компетентност ще получиш чисто "C" на 20. Изпита е лесен, теорията е 2 листовки с по 20 въпроса, по мое време имаше право на 2 грешки сега не знам, практика е 45 мин градско каране като има и камера в камиона. Задължително ще имате и обратен завой на изпита. По мое време се караше 15 - 20 мин и нямаше обратен. Много е важно да не си избирате скъпа школа, това че давате повече пари не значи, че ще карате повече(нафтата е с пари) и дадате повече пари едва ли ще имате повече от 10 кормилни часа. Като вземете изпитите, които сега не са в един ден, а през седмица си изкарвате медицинско, за което отново ви съветвам да отидете в болнично заведение, защото там е 35 лева, а в поликлиниките 45 ако сте в болницата сутринта минавате всички лекари за половин час, след което е много важно да отидете до личният си лекар да го завери, защото ако не го направите ще ви върнат от КАТ, и там и оставяте 2,90 потребителска такса(а едно време беше 15 лева и всичко ставаше в една стая  ;D). В момента от школата не ви дават никакви документи, че сте изкарали курса както беше преди (ако много държите ще ви дадат), директно отивате в КАТ с диплома оригинал и копие, и по ЕГН ви казват "да документите са дошли" (пристигат след 3 работни в КАТ от датата на изпита) ако имате фишове и актове трябва да ги платите иначе не ви дават да си подадете документите. Ако скоро сте сменяли лична карта ви имат снимката попълвате само една бланка с данните ви, която е безплатна и плащате на банката за самата книжка (в момента има само бърза поръчка около 60 лева за 10 работни дни излиза книжката и бавна до 30 дни), а ако не сте сменяли скоро лична карта ви снимат там на място влиза си в цената за книжката. Поне едно нещо е по добре от преди вече не се виси по опашки в КАТ, всичко става много бързо. Като си вземете книжката е хубаво да си изкарате и дигитална за да не ви качат на някоя 814 превързана с тел и тиксо. Аз я вадих преди две години и ми струваше 125 лева с превода на банката сега май е към 150, да вметна и че след като сте взели компетентност после отивате в ИААА да си извадите и картата към нея, която е към 80 лева. И за двете карти отивате в ИААА с две снимки като за лична карта и книжка и талон.

Следва и "Е", за да го вземете трябва първо да си извадите от КАТ удостоверение за нарушения и да го дадете в школата, цената му е 4 лева с превода. Целта е да се види, че имате "C" от поне една година, което е условие да се запишете за "Е", и че не сте лишавани от правоуправление от поне една година. Пак имате практика и теория на изпита. Теорията е една листовка с 15 въпроса и имате право на 2 грешки, листовките отново могат да се намерят в нета. После започва кормуване, което трябва да е 16 учебни часа, но както вече казахме нафтата е скъпа. Тук за разлика от "С", е че има и полигон, който е лесен все едно да се престроиш със заден от една лента в друга, полигона е широк няма от какво да се притеснявате. И тук инфото вече ми е доста ново (взех "Е" миналият месец и го чакам да излезе от КАТ  :D), за целта и инструктора ви помага като блокира оста на ремаркето, за да ви е по лесна маневрата. Изпита протича така, качваш се в камиона, казваш си 3 те имена на камерата и даваш на заден да закачиш ремаркето (евала права на моя инсруктор, че ме научи на тия работи) и закачаш кабелите и маркучите. При закачване първо се закача жълтият маркуч, после червения, при кабелите няма значение кой ще е пръв. Тръгваш и си правиш маневрата, след което слизаш пускаш ръчната на ремаркето, откачваш първо червеният маркуч, после жълтият и махаш кабелите, освобождаваш ремаркето и дърпаш 2 метра на пред да разкачиш, и си готов. След като сте минали успешно полигона има и 45 мин градско каране, което си е като за "С". Като ви кажат "ДА", процедурата за изваждане на книжката е същата като при "С". И това е, надявам се да съм ви бил полезен, лека и безаварийна.

Дотук добре...ами после  ? Когато няма кой да ти блокира оста на ремаркето, когато трябва да влезнеш на дясно огледало между два камиона , когато трябва да връщаш 200 метра назад със завои за по лесно между коли и камиони ...пък не е само това , то едно ли е ...най елементарен пример давам..помислете добре  , че после да се не вайкате.

Jack77

Аз и на дясно огледало си паркирам с неблокирана ос, просто казвам как е на изпита. А ти какво си мислиш, че ще караш 1000 часа и ще те научат на всичко, огледай се къде сме. Всичко се учи на пътя пич, хората ти дават основата ти се доразвиваш сам. И всичките 16 часа да си изкарал ако нямаш хляб пак ще се чудиш как се паркира. Ти научен ли се роди, я обади ? Или като започна да караш, знаеше всичко ?

ahil_73

Цитат на: Jack77 - Четвъртък, 06 Март, 2014, 22:56:11
Аз и на дясно огледало си паркирам с неблокирана ос, просто казвам как е на изпита. А ти какво си мислиш, че ще караш 1000 часа и ще те научат на всичко, огледай се къде сме. Всичко се учи на пътя пич, хората ти дават основата ти се доразвиваш сам. И всичките 16 часа да си изкарал ако нямаш хляб пак ще се чудиш как се паркира. Ти научен ли се роди, я обади ? Или като започна да караш, знаеше всичко ?
Брей ....По спокойно бе пиле шарено. Верно е, че всичко иде с опита.В случая писах за хората ,които си мислят , че като вземат заветния китап мангизите почват да валят.Ама ти като си ръгнал с рогите давай ..дерзай дето се вика..

Boroman21

Ако си упорит и имаш желание за развитие , не те мързи и знаеш поне малко език парите са ти в кърпа вързани.
За мен пътя на международния шофьор е самотен и нещастен.  Нормално семейство е невъзможно да съществува при нашия начин на живот. Въобще начина ни на живот не е такъв какъвто ни учат първите 7 години.

От мобилния

m@n

Цитат на: Boroman21 - Петък, 07 Март, 2014, 10:23:07
Ако си упорит и имаш желание за развитие , не те мързи и знаеш поне малко език парите са ти в кърпа вързани.
За мен пътя на международния шофьор е самотен и нещастен.  Нормално семейство е невъзможно да съществува при нашия начин на живот. Въобще начина ни на живот не е такъв какъвто ни учат първите 7 години.


Точно такъв живот ми харесва на мен. Самотен може би, но не и нещастен. Щастливо разведен с вече пораснало дете, което си е хванало пътя в живота. Какво по-хубаво от това да си джъткам по Европа.

"Шофирай и се старай да запазиш усмивката си. Пусни по радиото рокендрол и карай напред към всичкия живот на света с всичката храброст и всичката вяра, която откриваш в сърцето си. Останалото е Мрак."
Стивън Кинг

rider777

Е сега ако някой ми каже хвани се да учиш за доктор и ще го послушам,,,, ама пусто на времето нямах акъл и станах камионджия,,,,,, няма по-самотна професия от тази,,, гоУема далавера, че виждаш Света, който болшинството в България не могат да видят,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

ahil_73

Цитат на: Boroman21 - Петък, 07 Март, 2014, 10:23:07
Ако си упорит и имаш желание за развитие , не те мързи и знаеш поне малко език парите са ти в кърпа вързани.
За мен пътя на международния шофьор е самотен и нещастен.  Нормално семейство е невъзможно да съществува при нашия начин на живот. Въобще начина ни на живот не е такъв какъвто ни учат първите 7 години
Кратко и ясно.

ahil_73