• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Висок разход

Започната от iwan73, Сряда, 19 Декември, 2012, 23:32:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

iwan73

Здравейте да разкажа и аз моите проблеми
Преди 6 месеца си купих МАН ТГА 18 480 2007 година на 500 000 км
закачих ремарке и тръгнах да работя маршрута ми е Испания Германия повече карам по магистрали  но като засякох разхода на гориво излезе 38л на 100км с 20 тона товар когато съм под 10 тона пада на 35 л
ходих в сервиза там регулирваха дюзите и смениха 1 след месец се счупи турбото и него смениха смениха всички филтри горивни въздушен но разхода не пада закачиха ми устройство някакво което да следи работата на мотора карах с него 1 месец и то показва разход 31 а аз наливам 38 и не знам вече какво да правя.
Друго което разбрах оригинално камиона е бил с гуми 70 а сега е с 80 не знам това има ли значение
ако някой може да помогне ще бъда много благодарен.


4 не е "Ч"

iwan73


Mystang

Карам същия.Ако го гледаш по борд компа нема да ти излезнат сметките щото лъже.Моя с 20 тона ми дава 33-34....само че аз го вардя де,че е много игрив и се пали лесно. ;D.....под 15 т трудно минавам 31.А в същото време борд компа вика 34-35.....Та го засичам само на пълно-пълно.По големите гуми качват разхода с малко и ти навиват по малко километри.Друго което се сещам е че след смяна масло първите 20хил. км харчи с литър по малко нафта.Виж за течове по гориво проводите.Да не смесва с някоя друга течност.Казваш само по магистрали караш...ако му забиеш 86 на темпомата още литър ще свалиш от разхода.Ако го коткаш харчи малко иначе тия коне си искат своето... ;D...успех

Mystang


loshdancho

ЦитатДруго което разбрах оригинално камиона е бил с гуми 70 а сега е с 80 не знам това има ли значение
ако някой може да помогне ще бъда много благодарен

В протокола за тахографа  пише с какви гуми е сертифициран.
Ако има разминаване с трябва на ново да ходиш за да го засичат, защото ти реже километри.
Другият вариант е, да е пипан софтуера(чипосан) и да е излъган компа за дебита на горивото, което минава през мотора и от там да идва разликата (31-38). В този случай трябва да си купиш обувки с по-малък номер.... ;)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

iwan73

Тахографа е нагласен след смяна на гумите и показва вярно километрите засичах го с други колеги 
миналата седмица в сервиза на ман ми смениха компа тази кутия която е на двигатела друга която е вътре в таблото и контакния ключ със такива от друг камион за проба но резултатите са същите моя комп винаги показва 3 литра по малко от реалния разход и сега този също последния курс бях с 10 тона в едната посока и с 15 в другата и изгори 35 компа показва 32

loshdancho

Е, в сервиза са ти направили  и сменили всичко, даже са го засичали и пак има разлика....Нямам идея, в какво може да се крие причината за разликата. За високият разход може да не е виновен камиона, в доста ситуации е нормален, сега трябва смениш обущетата.....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kobrata-kalugerovo

#5
Цитат на: iwan73 - Сряда, 19 Декември, 2012, 23:32:45
Здравейте да разкажа и аз моите проблеми
Преди 6 месеца си купих МАН ТГА 18 480 2007 година на 500 000 км
закачих ремарке и тръгнах да работя маршрута ми е Испания Германия повече карам по магистрали  но като засякох разхода на гориво излезе 38л на 100км с 20 тона товар когато съм под 10 тона пада на 35 л
ходих в сервиза там регулирваха дюзите и смениха 1 след месец се счупи турбото и него смениха смениха всички филтри горивни въздушен но разхода не пада закачиха ми устройство някакво което да следи работата на мотора карах с него 1 месец и то показва разход 31 а аз наливам 38 и не знам вече какво да правя.
Друго което разбрах оригинално камиона е бил с гуми 70 а сега е с 80 не знам това има ли значение
ако някой може да помогне ще бъда много благодарен.

Колега ако си в мойто ТкЗС досега да са та освободили Аз също имам проблем от висок разход / 38 до 42 "с "42 тотал \ само  магистрала Пазарджик- Пловдив и сега съм отпуска друг го кара Щото са решили да му правят основен ремонт забравих да спомена камиона е Актрос -1 с нови гуми 80 на 300 км показва с 4 км помалко
4 не е "Ч"

American

Мисля че разхода ти е нормален.
smoking gun

kron

Здравейте колеги та да споделя карах такъв Ман е не знам дали е такъв моя беше с мотор 480 коне комонрейл Д28 стария мотор с отделните глави.Та въпросния камион движеше по релация България-Германия та за цялата врътка от БГ с 17-18тона и обратно до София с 23тона ми даваше разход 31.По камиона нищо не беше сменяно с оригинални гуми 317/70 нито дюзи сме правили нито нищо само реглаж на клапани.Та този вървеше на ниски обороти с 89км/ч на 1250оборота и камиона беше много икономичен.Също така от момченце с лоши горива не е каран и това е фактор мисля никакви грешки не са светвали по ЕДЦ и прочие.А за тази голяма разлика която ти дава на компютъра не е нормално 7литра най фрапиращата разлика която съм срещал при МАН е 1 литър на 100 показва по малко компютъра,но мисля че тази разлика се коригира.

rider777

В нашата фирма почти всички камиони дават разлика, карам Магнум и дава разлика 3-4 на 100, не знам какво точно отчита това, явно е броя на впръскванията ли,,,, като се разхлопат дюзите пуска повечко явно и от там идва разликата,,,, а и печката в този сезон като си я пускаш редовно и от зареждане до зареждане минат няколко нощи,,,, абе всички камиони дават разлика,,,, стига сте го коментирали това тук, че някои шефчета почват да не могат да спят като четат тук.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

grants

Те и без да четат  тук не спят. А мислят как да дават по-малко кинти и ако има как камионите да горят 5/100  :D като леки коли.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

kron

Кой какво чете не е от голямо значение мисля,по големите фирми никой началник не го интересува компа кво е показал,хвърлят ти норма дават ти някакъв процент преразход и тва е.В малките фирми с 3-5камиона се работи на доверие и то в такива фирми кога са точни с теб никой не си позволява своеволия.Като цяло всеки знае че печката не влиза в разхода на камиона,а и тя си е разход по 9 часа на ден да работи са си 3 литра.

Rammbon

Не е писано  повече от година, но да подновя малко темата. Моят МAN TGA 18.430, 2006г на 520000км  с мотор D20, скорости ръчни.  Есента като го карах при 20-25 градуса температура на околната среда, даваше разход 32-34л/100км с 30т / Монтана- Русе и обратно/   Ходих в сервиза в Пловдив, Агри-М , за да оправят едни грешки с ABS и моторната и след теста им почна да се покачва разхода. Сега зимата ме заболява главата. 38-44л/100км с 27т ,а  на бордовия показва 33л.  Смених въздушен филтър, горивен , дизела е само от добри бензиностанции. Къде да търся проблема?

Mystang

Част от проблема е в температурата.Зимата харчат повече.И печка кът похапне.Можеш би и другаде да има проблем.Клапани регулирани ли са?

loshdancho

Фърляй боб- ще покаже.
Това- горивната система е едно елементарно нещо, за което не се изисква никаква квалификация и информация, още по малко апаратура за проверка.
Всичко  там се заключава до обобщението "оправят едни грешки"
Е да ама не.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.