• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ретардер 105/460

Започната от terorero, Сряда, 24 Юни, 2015, 22:19:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

terorero

Може ли да се сложи ретардер на камион няма????

terorero


hgv_driver

Цитат на: terorero - Сряда, 24 Юни, 2015, 22:19:15
Може ли да се сложи ретардер на камион няма????

По принцип може, но е неоправдано скъпо. В Турция слагат нови ретардери TELMA, но да даваш 10000-15000 лв няма смисъл. Който има пари си купува камион с ретардер. :)

hgv_driver


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:23:21


По принцип може, но е неоправдано скъпо. В Турция слагат нови ретардери TELMA, но да даваш 10000-15000 лв няма смисъл. Който има пари си купува камион с ретардер. :)

     Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител? Както и Феродо ли е или триещата част от накладки, Ксерокс или фотокопирна машина.
     Наистина 10-15 хиляди лева са много пари, чувал съм 5 000 € за нов камион. Слагането едва ли е трудно, той е в задната част на скоростната кутия. Ама управление ел. инсталация е вероятно по-трудната част.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

IvanovIvan

По принцип ти трябват скоростите с интардера, евентоално ако има разлика в кардана и във водната помпа ,компютър на интардера , разбиращ майстор и касмет . Ако съм пропуснал нещо нека някой да добави  :)  :)  :)  :) .

hgv_driver

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:50:55
     Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител? Както и Феродо ли е или накладки, Ксерокс или фотокопирна машина.
   

Не си чувал за ретардери Telma ли? От 1946 г. фирмата Telma е световен лидер в производството на спирачни системи работещи на физичния принцип на електромагнитната индукция.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:02:58
Не си чувал за ретардери Telma ли? От 1946 г. фирмата Telma е световен лидер в производството на спирачни системи работещи на физичния принцип на електромагнитната индукция.

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:50:55
     Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител?

     Много високо подскочи! Нали това питам с електромагнитен забавител ли е или масло? Сметнах (и все още), че въпросът в темата е именно за такъв ретардер с масло. Преди много години предимно на автобусите се монтираха и разговорно се казваха Телма, ама едва ли всички са били марка Телма. Както и не всяка фотокопирна машина е Ксерокс!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

emilpopoff

  Данчо е писал доста подробно на подобно питане в раздела : Скания. На който му е интересно нека го прочете с две думи в резюме МИСИЯ НЕВЪЗМОЖНА(Т.Е възможна но много скъпа, тази дафина трябва да е на 100 000 км и човек  да я взел за 20 бона, че да си струва гимнастиката  :) ;)) . Само за протокола на дафината ZF-а не е ли интардер?

hgv_driver

TELMA произвеждат електромагнитни ретардери. VOITH правят ретардери на хидродинамичен принцип, с масло.
На камион на който няма ретардер, мисля, че е много по-лесно да се сложи електромагнитен. Слага се между скоростите и кардана, Но както казах е неоправдано скъпо.


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: emilpopoff - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:14:21
  ... Само за протокола на дафината ZF-а не е ли интардер?

     Ако и скоростната кутия е за смяна, може да се "вържат" нещата.


Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:25:31
TELMA произвеждат електромагнитни ретардери.

     Има ли в момента нови камиони с електромагнитен забавител, независимо дали е марка Телма?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

hgv_driver

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:28:09

    Има ли в момента нови камиони с електромагнитен забавител, независимо дали е марка Телма?

Някои DAF XF105 се произвеждат с Telma електромагнитен ретардер. Също и при другите марки... Iveco, MAN, MB... който купува нов камион си го поръчва както си иска предполагам. Ретардера е опция.

loshdancho

Телмата не се монтира от много отдавна, не отговаря на АДР . Иначе ретардер на съвременен автомобил произведен без ретардер... е невъзможно-  тоест за това се казва интардер...вграден е вътре . И има разлики  в самите скорости. 
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

hgv_driver

Telma отговарят на ADR. За тази цел ги правят със специален топлинен щит. Друг е въпроса, че производителите на влекачи предпочитат интардери, може би с масовото навлизане на автоматичните скоростни кутии е по-удобно, не знам. Но в темата тук... питането е за преоборудване на камион, който няма ретардер.
В сайта на Telma пише какво предлагат за всяка марка. Например за Ивеко предлагат фабрично ретардери като опция за моделите Daily и Eurocargo, а за Stralis имат модел ретардер за преоборудване (retrofit). Т.е на Стралис произведен без ретардер, могат да го преоборудват в последствие и съм чувал че в Турция ги правят допълнително, но е скъпо.

Ето какво пише за Телма и АДР:

Telma applications also include A.D.R Legislation (Dangerous Goods Transportation): In order to insulate flammable goods from the heat produced by the retarder, it is protected by a heat shield.

Monster

 За Швейцарския пазар Telma-та си е направо стандартна.

IvanovIvan

Който каквото иска да говори за телмата тя си е отживелица , най новият камион който съм виждал с телма е Магнум 1996 . А колко камиони изгоряха благодарение на тая телма ама това е друг въпрос .

hgv_driver

Цитат на: IvanovIvan - Вторник, 30 Юни, 2015, 10:40:05
Който каквото иска да говори за телмата тя си е отживелица , най новият камион който съм виждал с телма е Магнум 1996 . А колко камиони изгоряха благодарение на тая телма ама това е друг въпрос .

То и много камиони има изгорели от запалване на спирачки или съединител, но това не значи, че конструкцията на спирачките или съединителя е лоша. Смятам се сещаш кои са причините.

Иначе ОК... да кажем че скорости с вграден интардер е по-добрия вариант.

hgv_driver