• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Товарен бус за международни пътувания

Започната от desspetrov, Петък, 07 Август, 2015, 17:16:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

desspetrov

Здравейте,искам да закупя бус с товароносимост до 1.5 т. за  превоз на товари извън България.Не нов(няма пари за нов :).Прочетох раздела за бусове и останах с впечатлението че Ивеко Дейли 2.8ТД с Комън Рейл двигател е доста здрава машина.Бихте ли споделили мнение по въпроса.Бюджет 15.000.Благодаря предварително :)

desspetrov


SEMPER

Прецени си какви товари ще караш, и как ще се товарят.

Ако не се товарят/разтоварват механизирано товарната част на Ивекото идва малко неприятно високо за качване и слизане с тежък товар в ръцете.


До 1,5 тона имаш много варианти за избор. Щом ще караш в чужбина и ще хвърляш километраж, забрави да си купиш бус от български джамбазин,че много ще има да патиш.

Прегледай немското мобиле и аутоскаута,като заложиш търсене до 7 500 евро и се води най вече по изминатите километри.

Форд на 50 000 километра е много по добър от Спринтер на 500 000 километра.

Освен това основен критерий при теб  трябва да е разхода.
Примерно Боксер с икономично каране можеш да го държиш около седем и половина, докато Ивекото  много трудно слиза под десятка. Карал съм и двете, затова ти давам това сравнение.

Оглеждай се за бусове на фирми работещи в строителството. Външният им вид обикновено е трагичен, но се карат на сравнително къси разстояния, и пробега им е обикновено поне пет пъти по малък, отколкото на бусовете ползвани от транспортни фирми.


Ако не ти допаднат вариантите за 7500 евро , само не почвай да се заблуждаваш, че някой горублянски джамбазин е успял да се снабди отнякъде с перфектен бус и е склонен да ти го продаде на изгодна за теб цена.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

emilpopoff

Цитат на: desspetrov - Петък, 07 Август, 2015, 17:16:37
Здравейте,искам да закупя бус с товароносимост до 1.5 т. за  превоз на товари извън България.Не нов(няма пари за нов :).Прочетох раздела за бусове и останах с впечатлението че Ивеко Дейли 2.8ТД с Комън Рейл двигател е доста здрава машина.Бихте ли споделили мнение по въпроса.Бюджет 15.000.Благодаря предварително :)
Колега, колегата SEMPER  ти е написал правилно за разхода наистина Дейлито понагорява( задно предаване, кардан, двойна гума и т.н неща вдигащи разхода на гориво) но пък си е истинско камионче.
За мен Дукато 2.3 комънрейл след 2006 г.(мотор Ивеко) е добър избор, Боксера/Джъмпера с 2.2(мотора е Форд следователно и Транзита може да има такива дертове) след 200 000 км (особено първите 2006-2009 евро 4) са проблемни(заради дюзите Дензо, писано е доста включае и от мен в раздела накратко дюза/дюзи, не усещаш на време следователно пробито бутало/бутала, а ако не усетиш навреме биелата пробива блока за да види слънчева светлина, за десерт  на около 100-150 хил и ЕГР-а 600 стотака и може да те остави на пътя-загуба на мощност, пушиш като Икарус(не ми се пише защо точно става така  ;) ) .
ДУКАТО/БОКСЕР/ДЖЪМПЕР 3.0 комънрейл(след 2006 г, МОТОР ИВЕКО) добър избор върви много  :) . Наистина за ръчно товарене ДУКАТО/БОКСЕР/ДЖЪМПЕР е добър, 50 см е височината от степенката до земята.
А ако ти се кара старите ДУКАТО/БОКСЕР/ДЖЪМПЕР ги има с 2.8 комънрейл(Ивеко мотор), малко по старички са и кабината е с 20 и кусур годишен дизайн(не е променяна от ДУКАТО 2 /БОКСЕР 1/ДЖЪМПЕР 1 ) .

desspetrov

Товарите може да са всякакви но общо взето  европалети.Това за височината е нещо което със сигурност ще се наложи да се обърне внимание :).По ме притеснява да не ме остави на пътя из Европа че скъпа пътната помощ :).В този ред на мисли нещо за авто асистанс към застраховката някой може ли да ми даде съвет?Благодаря предварително

SEMPER

Аз нещо друго се сещам.  Ако купиш буса от свестен търговец в Германия, може да поискаш например удължена гаранция - 3 години.

Това коства пари естествено, но аз когато си купувах едната кола, това залегна като бонус при пазарлъка - 3 години гаранция и асистънс за цяла Европа. И не става дума за някаква лъскава лимузина, а за осем годишен дарак за 3 000 евро.
Недостатък е, че трябва да се сменят консумативи при този дилър, но винаги можеш да го уведомиш , че километрите за сервизиране са навъртяни и си прекалено далече за да отидеш.



Неприятното  също е , че цените на добрите търговци идват скъпи за нашенските разбирания. Добрите цени са при търговци, които продават "само за експорт" - това всъщност означава че продават без никаква гаранция, и това е понеже са наясно със състоянието на стоката си.  :)

Само асистънс, без гаранция не знам колко ще ти е от полза. За да спреш и да не си в състояние да закрепиш някак положението до най близкия сервиз, значи повредата ще е доста сериозна, като тези които описва по горе Емил Попов. Асистънса дърпа до най близкия сервиз и слез като видиш фактурата от сервиза, цената на шлепването до там ще ти се стори нищожна. По скоро ще е по съпоставима с цената, която си платил за буса.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

desspetrov

Благодаря за отговорите на всички но все пак -към какъв бус да се спра при 15.000лв. бюджет и със изложените мотиви до момента?Това е нещо ново за мен но съм ентусиазиран много и всяко мнение по моя въпрос е от огромна полза :)

SEMPER

Аз пуснах едно търсене в немското мобиле.


За съжаление в тези пари не видях нищо, което аз бих купил с цел да се кара целогодишно и безпроблемно.

Според мен при такова каране годишно ще се въртят над 120 000 км. Ако се купи бус на над 150 000 км ще можеш да го експлоатираш що годе безгрижно година, година и нещо.

От там нататък вече не знаеш какви проблеми и кога ще излязат. За такава дейност 300 000 км ми се струва разумен максимален пробег за превозното средство.
От там нататък проблемите могат да обезмислят печалбата, която ще изкараш.

Ако работата ти е сигурна, направи всичко възможно да си вдигнеш малко бюджета и ще е възможно доста по дълго време да си печелиш по спокойно и безпроблемно.


За мен нещо такова е идеалният вариант - дълго, високо, на малко километри, и не на последно място - климатик.  Има една екзема (явно някой не си е знаел габаритите  ;D  ) , която може да се поправи, а освен всичко и дори да не се оправи перфектно, нищо няма да пречи на експлоатацията. 131 к.с. - това е  мотора, който Емил по горе препоръча, при каране с 120-130 км/ч дори и с климатик разхода ти гарантирам че ще бъде в рамките на 7,5 ако не си претоварен.

Ако вземеш Крафтър или Ивеко , които ще ти харчат с 3 на 100 повече, всеки ден ще трябва да наливаш 20 евро нафта горница.  ;)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213355704&doorCount=&usedCarSeals=&fuels=DIESEL&sortOption.sortOrder=ASCENDING&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&emissionClass=&adLimitation=&vatable=&ambitCountry=DE&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&isSearchRequest=true&emissionsSticker=&airbag=&scopeId=C&zipcode=&maxSeats=4&maxMileage=100000&makeModelVariant1.makeId=8800&makeModelVariant1.modelId=19&pageNumber=1
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

emilpopoff

Цитат на: desspetrov - Събота, 08 Август, 2015, 16:24:35
Благодаря за отговорите на всички но все пак -към какъв бус да се спра при 15.000лв. бюджет и със изложените мотиви до момента?Това е нещо ново за мен но съм ентусиазиран много и всяко мнение по моя въпрос е от огромна полза :)
Колега, колегата SEMPER смятам, че доста изчерпателно ти даде своя съвет(даже и линк ти е пуснал), за мен също това е най-добрия вариант- най-дългата и най- висока база L4H3,  17 куб. м. обем, даже автомобила от обявата е Евро 5 с 130 кс(евро 4-ката е 120 кс) , с новото табло, по-принцип  Евро 5-ците на Боксер/Джъмпер са с друга горивна с-тема(Континентал/Сименс) и до сега от тези още умрял не съм срещал, ама в България Евро 5-ци има от скоро, около 2 години и половина и няма много екземпляри на много километри( към 200 хил) и за това нямам мнение за тях. За това бих заложил на сигурното т.е 2.3 (е само при Дукато) и 3.0(там го има и при Джъмпер/Боксер) .

desspetrov

http://m.mobile.de/lkw-inserat/peugeot-boxer-kasten-hochraum-hdi-kassel/207259897.html
http://m.mobile.de/lkw-inserat/fiat-ducato-ducato-multijet-120-manual-airco-ede/213457649.html
Мнение за тези бусове ?
Има доста Рено Мастър но май не са това което търся (може и да греша).Казвам го от гледна точка на издържливост.Ето 1 пример:
http://m.mobile.de/lkw-inserat/renault-master-maxi-kasten-l3h3-1hand-alsdorf-bei-aachen/212589758.html

SEMPER

Колега, линковете не си копнал правилно,и не водят до конкретна обява. Оправи ги да видим какво си харесал

За Рено - карал съм само последният модел 125 коня, единствените забележки ми са че хич не ми е удобно на шофьорското място, но това си е субективно мое мнение. Ускорява по бързо от Боксер да речем, но с пълна газ на магистралата Боксера е по бърз,но тези неща при теб са без значение. Разходът е нисък, 7-8 на сто.  Точно за издръжливост нищо не мога да кажа, подкарах  го чисто нов,и сега  е на 30 хилди

Обаче новият модел започва от 2011-та година, и тези които можеш да си позволиш гонят или прехвърлят 300 000 км
Масово Реното се продава в вариант L2H2,и  много трудно се намират по дълги и по високи. Ако стандартният вариант те устройва - добре.

Още нещо,не се подлъгвай по бусове с 100 коня мотор. Ще те мъчи много, а и разхода може да стъпи по висок в крайна сметка. Независимо от модела - минимум 120 коня.

В Германия пазарът на групажи за бусове е превзет от поляците. Почти не съм виждал за такава работа да ползват по стари от 3-4 годишни бусове. Мисля си, че за да карат такива, значи с по стари не се вързва сметката. Поляците са същите "тарикати" като нас, и също не биха хвърлили излишно много пари.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

цецодебел

То цяла Европа е пълна с полски камиончета >:( Явно си имат работа за тях,щото не можеш да се паркираш без да има 2-3 . Какво толкова возят? Каква им е далаверата незнам,ама са много!!!
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ


juli76

Ако разчиташ на тази работа в дългосрочен план и си си направил правилно сметката не си прави експерименти с разни таралясници  до 15 бона. За тези пари ще вземеш бус на незнайно колко километри и каран от кой ли не мърляч независимо дали в БГ или някъде в Европа. Няма смисъл да ревеш по пътищата и печалбата да ти отива в поддръжка. Правилния вариант за теб след като ще пътуваш в чужбина редовно е ново бусче на лизинг или такова на не повече от 2-3 години върнато от лизинг и с доказан произход подържано в дилърски сервиз. Немските машини са скъпи удачен вариант е да речем Пежо - "Боксер" макси база обема му е добър а тарата по ниска от Спринтер и Крафтер както и от Ивеко. На тези модели собствената маса е по голяма от пежото за сравнително еднакъв обем и размери на товарното отделение и съответно полезния товар по малък. А това има значение  за да си в 3500кг. общо тегло и да пътуваш спокойно без да се притесняваш от контроли и кантари. Не взимай форсиран мотор 130 коня са напълно достатъчни за тази работа все пак караш бус не кола а и климатика няма да го спъва особено. Хубаво е да има двойна пътническа седалка и да му монтираш печка ако няма за да спиш малко по удобно в него до колкото това е възможно в подобни бусове. :)

desspetrov

Някай може ли да ми обясни нещоэза лидинг.Не съм използвал такъв досега.Винаги съм плащал всичко кеш.Какво да търся,от какво да се пазя,какво да гледам.Акива неща.Може би има и работи за които не знам.А евентуалн ако някой има информация за лизинг в Германия примерно.Възможно ли е за българи,как да се пазари човек,за какво по скоро :)

desspetrov