• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

2016.04.06

Започната от динко, Понеделник, 04 Април, 2016, 23:48:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

keanu



... вие двамата, всъщност от къде сте!?


[/quote]
Аз съм от Елин Пелин и ако ме вземат в Дискордия, ще съм много щастлив:)

keanu


cigulkata

Цитат на: LightOff - Сряда, 06 Април, 2016, 16:02:10


... вие двамата, всъщност от къде сте!?



Аз съм от София!
Ще изчакам да взема и последния документ и каквото сабя покаже....каквото и да правиш и проучваш, трябва и малко късмет.

cigulkata


LightOff

...  в това голямо село - София, не е ли бакано с транспортни фирми. Поне една няма ли да се намери, която да вземе новобранец, извън номерата на ПИМК. Тя и Дискоридията в форума е катран, ама катран, бетер от Пимк. Не четете писанията в форума и на други места в нета и ми се струва,  някой ще си удря главата в стената след това и то жестоко.

Ето ви още една статия например за Пимк << http://www.logistika.bg/bg/menu/24/post/16217/V-Evropa-s%D0%B5-us%D0%B5shta-n%D0%B5dostig-na-kamioni?page=  >>

Конкретно по - интересните неща:

" – Каква е ситуацията в международния автомобилен транспорт в момента?
– В международния транспорт имаме леко увеличение, без да увеличаваме броя на камионите. Това няма как да стане поради липсата на шофьори. Не на добри шофьори, а изобщо на шофьори. Принудихме се да направим собствен учебен център за международни шофьори. Имаме учебни камиони и капацитет да обучаваме до 320 души на година. Започваме от категория С, после С+Е. Накрая имаме и професионална компетентност, но истинска – 25 учебни дни по 4 часа, теория и практика. Цялото обучение при нас е безплатно, срещу което се подписва тригодишен договор за работа в ПИМК. Ако договорът не бъде спазен, има неустойка от 3000 лв., с които да си покрием разходите. За съжаление, желаещи да се обучават се намират трудно – едвам събираме по 120 до 150 души годишно.



– При този глад за шофьори на какво се дължи липсата на интерес?
– Професията международен шофьор се нуждае от повече реклама. Нека всички да знаят, че в момента един български международен шофьор, който 3 – 4 месеца работи в Европа за българска фирма, получава от 1500 до 2000 евро месечно в зависимост от това, как работи. В същото време през последните 20 години сигурно 2 млн. българи емигрираха в Европа и работят там за под 1000 евро на месец. Ако в България имаше достатъчно шофьори, всички транспортни фирми през тази година щяха да имат ръст в бизнеса с 20 – 30 на сто. В Европа има страшно много работа на добри цени и се усеща дефицит на камиони. Цените на горивата паднаха, а на транспортните услуги се задържаха, което е добре за бизнеса ни. Всеки иска увеличение на превозните средства, но няма шофьори.

– Означава ли това, че ви се налага да търсите външни камиони?
– Голяма част от бизнеса ни е по договори – около 80 на сто. Рядко работим със спот товари, докато преди беше обратно. Да, понякога се налага да търсим външни камиони, когато имаме недостиг. Създадохме отделна фирма Next Logistic, която работи като независима фирма за логистика и спедиция. Ако друг превозвач даде по-ниска цена от ПИМК, той взема товара, осигурен от Next Logistic. Активно развиваме дейността от 5 месеца и фирмата работи добре. "


Лъжите или по - скоро манипулациите, които казва работодателя:

1. Неустойката не е 3000 лв, а 5000лв.
2. Заплата за 3 - 4 месеца от 1500 евро и повече може и да съществува, но само за някой "кокали" в фирмата. Не споменава подводните камъни. Всички видове глоби за преразход на гориво и тем подобни.
3. Не споменава, че фирмата не просто толерира, а дори уволнява шофьори, които не са съгласни под натиск да нарушават регламент 561/ времето за управление/. Нещо перманентно и рутина в ПИМК.
4. Използват се схеми, при които една част от работната заплата се оформя като командировачни пари. Които, ако "не си послушен", могат да си ги поискат в едно с онези 5000 лв при прекратяване на трудовия договор.... работата става дебела, нали.
5. Извън рекламните лозунги в интервюто за ПИМК, работодателя удобно забравя и да спомене, че в истинските "бели" транспортни фирми, шофьора след два месеца или три, има гарантирана почивка у дома си от 3 до 4 седмици съответно. В ПИМК, за два месеца работа ти се полагат от 3 до 5 дни, обикновенно след 3 месеца. В доста фирми, дори бъдещия шофьор има възможност да договаря колко време ще работи и колко време ще е в отпуск у дома си. В ПИМК това е химера. Заплащане за престой по време на официални празнични дни и други подобни извадки от трудовото законодателство са научна фантастика. Дълъг престой на паркинг в някоя чужда държава, поради това, че няма товар - седмица или повече, не се заплаща на шофьора нищо. Разходи от типа за баня са за сметка на личните средства на шофьора.
6.Next Logistic е фирма напрактика дъщерна на ПИМК, която се използва за подбиване на цената на транспорта. Работодателят сам признава това, че ако някой предложи по - ниска цена за превоз за даден курс/транспорт, Next Logistic се намесва и предлага още по - ниска.  
Друго нещо много важно!
Една част от шофьорите които кандидастват за работа към самата фирма "майка" - Пимк, така да се каже, се прехвърлят на работа в Next Logistic. Там поради подбива на цената на превоз, шофьорите получават много по - малко заплащане и се настоява да извършват под натиск от ръковдството/диспечерите/диспоненти нарушение на времето за каране и много други.

.... и сега аз, като един обикновен мижав клавиатурен рицар, обикновен човек се питам като този работодател - шеф на ПИМК, защо аджеба, хората го подминават и отиват да работят зад граница.  Без да се почесвам по главата, ми е ясно защо, но "пимкдажията" не му е чиста съвестта и неможе да си даде отговор защо е така. Първо искат да загробят бъдещите си служители с 3 годишни договори. Ако се премахне или стане 1г максимум. Аз сигурно ще съм първият който ще кандидаства за работа при тях, а капцитетът им на учебния център от 320 човека ще се запълни за нула време. Второ. Запис на заповед... това е като да подпишеш договор с дявола, че си продаваш душата и тялото за всякакви издевателства, гарантирано пред съда с подпис и печат. Трето заплащането.... няма да го коментирам. Само ще кажа, че едва ли има в тази страна, човек който да каже, че работодателят му заплаща на време, без закъснение, справедливо, точно работната му заплата.  А самия трудов договор, който се подписва, ако не се напишеше, че става дума за професионален шофьор... щеше да фугирира една цифра като 440лв и човека който го чета да си каже "Това е трудовия договор на някоя сервитьорка", примерно, без да обиждам професията на последните.    
Толкова по този въпрос.  Сещам се за интервюто на Диков по Нова тв, преди известно време с един голям транспортен бос, който бил близък приятел с Борисов и абсолютно винаги печелил договорите за строителството на магистралите.... та този, се изпъчи тогава и беше казъл, че в България, професионалните шофьори са мързеливи и алчни едва ли не. Той им предлагал такива големи заплати, а те, видете ли не ги искали. Затова щял да внася "макета" - македонци и сърби да му карат "дръгелите".
Извода! Гарван - гарвану, око не вади! От едната страна винаги ще стоят работодателите, а от другата ние. Някой ще гуляят зад бюрото си и ще се чудят, тези долу защо роптаят, че той - шефът им,работодателя на който трябва да му целуват краката за дето им е дал прехрана е насправедлив, но г*зъ му дебелее на гърба на същите тези долу. Защо аджеба!?  Защо не отиват тези "рибки" в учебния център на ПИМК/примерно/, където всичко ще получат безплатно, а след това и работа. Защо!?

..... млади "драйвъри", аз го казах в предишен постинг. Вярвайте най - вече на своята глава. Тези неща няма да се променят, но е хубаво да си казваме истината. Лошото, че сега освен работодателите и самите ние, сред нас има, не просто черни овце, а откровенни боклуци, които са се научили да прикриват истинското си лице, а зад гърба ти да ти правят лошотии.

Със здраве и лека на всички!

briko

"Сещам се за интервюто на Диков по Нова тв, преди известно време с един голям транспортен бос, който бил близък приятел с Борисов и абсолютно винаги печелил договорите за строителството на магистралите.... та този, се изпъчи тогава и беше казъл, че в България, професионалните шофьори са мързеливи и алчни едва ли не. Той им предлагал такива големи заплати, а те, видете ли не ги искали. Затова щял да внася "макета" - македонци и сърби да му карат "дръгелите"."

Нямат никакъв шанс да вкарат работници от "трети страни" дори и от Африка или Азия, точно поради причината, която си написал- най съществената.....работната заплата е между 440 и 600 лв. всичко останало е командировка, която може и да е устна / от устата на шефа/ в смисъл да не си подписал командировъчна заповед и от там, ако се стигне до съд за тези пари максимума, който можеш да получиш след спечелено съдебно дело е 27 евро на ден. Закона е ш,,бан и е в ущърб да работника и държавата. И още нещо, ако си " внесат" работници от страни извън ЕС и им уредят документи за работа в България мисля си, че тези хора веднага могат да почнат работа и в всички други страни от ЕС и естествено........работодателя /тарикат/ веднага пак ще остане без работници. Така че, се надявам форума да е посещаван и от работодатели, та белким им променим мисленето. ;D :D

cigulkata

Само не знам как точно ще внесе македонци , като то там съвсем няма шофьори...

cigulkata