• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Peugeot Boxer FV 2.2 HDI

Започната от Trucker_Boy, Неделя, 22 Януари, 2012, 16:53:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



Peugeot Boxer е най-евтиният 15–16-местен микробус на българския пазар. Заедно с ,,близнака" си Citroёn Jumper той е и най-разпространеният представител на категорията ,,маршрутки" у нас. Успехът му се дължи не само на ниската цена, но и на пътническата доработка на каросерията, дело на фирма Трансформа, а също и на добрите му експлоатационни характеристики. Ако досега сте се чудили как се е появил българският феномен, наречен ,,маршрутка", сега вече знаете отговора – всичко се свежда до проста аритметика. Е, вярно, има превозни средства с още по-изгодни икономически параметри – големите автобуси, но непрео¬долимият препъникамък пред тяхното по-масово приложение е огромната първоначална инвестиция.Да приемем, че вече сте стигнали до извода, че най-изгодният автомобил за вашите транспортни нужди е именно пътническият бус. В такъв случай става актуален въпросът какъв точно да е той – Citroёn, Peugeot, IVECO, Renault, Ford, Volkswagen, FIAT или Mercedes-Benz (такъв е редът, по който се подреждат водещите марки на българския пазар с оглед на продажбите им през 2009 година). Х-м-м, доста дълъг списък... Как можете да се ориентирате в избора си?Няма да се опитваме да ви насочим към определена марка. Всеки потенциален купувач е в състояние да прецени самостоятелно дали по-високата първоначална цена на някои модели би могла да се оправдае при конкретните условия на експлоатация. Ще подчертаем обаче едно: пътническите трансформации, извършени в България, са средно с около 10–15% по-евтини от фабричните трансформации на производителите.При това положение няма как да пропуснем факта, че Трансформа беше първата българска фирма, започнала да предлага пътнически трансформации у нас. Специализираното предприятие още преди години стартира дейността си в тясно сътрудничество с Peugeot, а и до днес в офертите на София Франс Ауто фигурират солидни отстъпки за преработките на Трансформа. Като добавим към това и обстоятелството, че преди две години и вносителят на Citroёn пусна собствен цех за трансформации, става ясно защо двата технологични двойника – Boxer и Jumper, държат 3/4 от целия пазар на пътнически бусове в България.





Ние тествахме Boxer в изпълнение, наречено FV 335 L3H2 2.2 HDI/120, което може да се разтълкува като пътнически бус (FV) с максимално допустима обща маса 3350 кг (335), дължина 5998 мм (L3, т.е. трета дължина от четири възможни), височина 2524 мм (H2, т.е. втора височина от три възможни), двигател с работен обем 2,2 л, горивна уредба Common Rail (HDI) и мощност 120 к.с. Малко длъжко, но за сметка на това максимално точно наименование.
Нека да поразсъждаваме малко над тези цифри. Ако собствената маса на автомобила във версия остъклен фургон (преди пътническата трансформация) е 1810 кг, излиза че товароносимостта му е 1540 кг. Като извадим от тези килограми и теглото на допълнително монтираните 12 седалки (средно по около 15 кг всяка), полезният товар остава 1360 кг, без да броим облицовката на тавана, стените и пода. С други думи, ако се съберете 16-членна компания и решите да пътувате с Boxer FV 335, желателно е всеки от вас да тежи не повече от 85 кг и да не прекалява с ръчния багаж.В случай че желаете да разполагате с по-голям полезен товар, по-добре се насочете към фабричния пътнически Boxer Minibus 440, чиято обща маса достига 4400 кг. Неговата цена обаче е 51 160 лв. без ДДС – с почти 5500 лв. повече спрямо изпълнението на Трансформа. Така че най-добре изберете ,,българското". Едва ли ще загубите още нещо, освен гореспоменатия 1 тон товароносимост.Пътническата трансформация е дело на Трансформа, което обаче не трябва да ви подвежда, че всичко в нея е изработено с български материали. Седалките например са турски, за което си има разумно обяснение и то отново е свързано с ,,изпиляването" на цената. Трябва да признаем, че качеството им на изработка е съвсем приемливо, също както и предлаганияткомфорт. Нашият екип, съставен от 12 доста претенциозни редактори, дизайнери и рекламни агенти, пропътува 150 км, без да се оплаче от каквото и да било.Дял за доброто представяне на Boxer по време на теста имаше отличният му двигател, благодарение на който разстояния от порядъка на 100-200 км могат да се изминават на един дъх, както и прецизно оразмереното му окачване, осигуряващо едновременно стабилно пътно поведение и комфортна возия. В сила остават и всички суперлативи, с които накичихме товарната му версия по време на проведения от екипа ни тест преди три години: изключително практично табло с разнообразни по форма и големина багажни ниши, удобна шофьорска позиция и превъзходна икономичност (среден разход в рамките на 9-10 л/100 км). Източник: www.kamioni.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори