• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ретардер на МАН 19.463

Започната от shankylov, Неделя, 11 Септември, 2011, 11:04:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: godji - Неделя, 11 Септември, 2011, 15:59:03
Това което съм натиснал е много ценно копче :) като го включиш дори и камиона да не е на контакт можеш да командваш възглавниците на влекача , като нивото на което ги оставиш се запазва при товаро-разтоварна дейност (при товарене само докато има достатъчно въздух в системата !) Това над него спада възглавниците и камиона става по-нисък .Не знам какъв е смисъла от него , но аз го ползвам когато трябва да надигна малко задницата на ремаркето ( с люлка съм ) ! Третото от горе надолу е за подгряването на огледалата  ,а най-долното да сменяш бензиномера на таблото да показва нивото на горивото в двата резервоара ! При теб подредбата може да е друга , така че ако искаш снимай твоето табло и ще ги разчетем по символите !
За спадането една идея...


Бриги Магнито



Дамян Йончев

Така като стана на въпрос за този модел ман гледам че на татко има 2 лоста от дясната страна на кормилото. Значи е със ретардер ли а не интардер  ???

Ето снимки: самоче той е 19.464



Дамян Йончев


Rammbon

А защо моторната спирачка на този модел Ман 19.463 не е ефекетивна на 6-ста скорост? Или на 4 и 5-а добре спира, а на 6-ста само бучи, и нищо или спира с на 10%- неефективно. Моторната спирачка се включва с  метал  бутон  отляво на седалката на пода и е само с 1 степен. Камиона е 1995г.

Jack77

Еми явно на 6 - та са ти доста ниски оборотите, не знам на 100% само си гадая, някой по вещ да се изкаже.

dimich87

Цитат на: Jack77 - Четвъртък, 02 Август, 2012, 20:35:43
Еми явно на 6 - та са ти доста ниски оборотите, не знам на 100% само си гадая, някой по вещ да се изкаже.
Точно защото оборотите са малко. Колкото по високи са оборотите на двигателя, толкова и по-ефективна е моторната спирачка.

Tihomir78

Цитат на: Дамян Йончев - Четвъртък, 03 Ноември, 2011, 23:01:21
Така като стана на въпрос за този модел ман гледам че на татко има 2 лоста от дясната страна на кормилото. Значи е със ретардер ли а не интардер  ???

Ето снимки: самоче той е 19.464



При МАН е интардер, няма значение с какво лостче е.

Rammbon

С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му  :'(

admin

Цитат на: Rammbon - Петък, 10 Август, 2012, 17:46:57
С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му  :'(

С водно охлаждане е най-вероятно. Не ти ли покачва бързо стрелката за температурата на таблото? Аз пътувах преди време с един такъв МАН до Франция и мога да ти кажа, че грееше ужасно много ретардера. Максимум 10 секунди и трябваше да се изключи, докато охлади малко. Представяй си какво изживяване е на спусканията към Игуменица. На този МАН беше същата история моторната спирачка. Все едно с нея или без нея. А скоро пътувах до Гърция и Румъния с едно Рено Магнум и останах очарован от ретардера. С 24 тона на четвърта степен спира композицията все едно си на крачна спирачка. А стрелката едва-едва се повдига. И то на около 35 градуса околна температура.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

kron

Интардера е с водно охлаждане,ако всичко е в ред не би трябвало да грее.Ако не са сваляни да се мият радиаторите не се щадете свалете ги измийте ги и край с този проблем.Карах ман тга 18.460 с интардер ако ще 1 час да пускам на ретардер няма греене само перката се включва а стрелката на температурата не мърда.Мана в това отношение е много подсигурен,но иска и малко грижи така че някой да свали радиаторите  ;D

Tihomir78

Цитат на: Rammbon - Петък, 10 Август, 2012, 17:46:57
С какво охлаждане е този интардер ? Водно от охладителната система или маслено, от маслото на скоростната кутия и дали има отделен радиатор само за него. Какво да смяня, за да е по-ефективна, масло, филтър ако има или друго ? При мен е на 4 степени и спирам с от 1500 до 1300 оборота с него за около 3-10 секунди и го изключвам и след 5-6 секунди пак . За да се охлажда казват старите шофьори. Така 6-10 пъти и го оставам да се охлажа и спирам със спирачки и половинки. Редувам едно, после другото или и двете според пътя. Моторната си е само бутон, хлопащ, и неработещ , мамка му  :'(

Както колегата Крон каза производителя го е сметнал и не би трябвало да има проблеми. Затова радиатора трябва да е чист. Може да се почисти и без да се сваля /ако антифриза е чист/. Лично аз като си миех камиона редовно минавах и радиатора че между него и интеркулера става като тапа в долната част. И редовно падат доста мизерии, но веднъж ми се откъсна малко нафта от сърцето и като го минах с пара изпадаха многократно повече боклуци.
А и при тези манове перките често правят номера, и може да ти включва на по високи градуси. Има някои са само с силикон, а други имат един температурен датчик който според температурата подава въздух към перката.
Така че ако всичко ти бачка нямаш грижи за загряването, даже няма се сещаш за моторната. Но ако държиш на нея, бутона е електрически така че можеш да си го изведеш лесно на таблото. 

MagnuM

Започне ли МАНа да грее на ретардер, задължително сваляне на радиаторите. Съгласен съм с колегата kron, МАНа има много добър ретардер, при добре почистени радиатори няма греене, пък ако искаш и 1 час карай на ретардер ;)
Например като при нас, гондолите (влечени от TGA 410, 430, 460) работят постоянно в трици когато товарят, въпреки че работи само да се позиционира и после се запалва да качи въздух, перката поема доста боклук и всичко отива по радиатори и от там идва греенето. При нас на всеки 4-5 месеца се сваля радиаторите на всеки от камионите (профилактично, не чакаме до последния момент). Така го избягваме поне малко греенето, а ако започне да грее може 1 месец след почистването, пак се свалят  ;)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

loshdancho

ЦитатА и при тези манове перките често правят номера, и може да ти включва на по високи градуси. Има някои са само с силикон, а други имат един температурен датчик който според температурата подава въздух към перката.
Така че ако всичко ти бачка нямаш грижи за загряването, даже няма се сещаш за моторната. Но ако държиш на нея, бутона е електрически така че можеш да си го изведеш лесно на таблото.
Ако силиконовото масло е в нормите като количество перката ще работи , системата е така направена, че дори да няма въздух перката да работи.
Първо има един допълнителен термостат на тръбата под водната помпа с въздушен клапан, който пуска въздух към перката,
Работният диапазон е от 0-до 7bar  0-2bar перката  включена, а от 2-5bar изключена, след което от 5-7bar отново е включена.
По този начин на работа се предотвратява възможността при липса на въздух да откаже перката.
Ако откаже термостата  е по-вероятно да не изключва перката, от колкото да грее камиона.
Имал съм подобна авария с отказал термостат и зимата е приключение от студ.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

При изправен вентилатор няма как да загрее, поне на колегата с постоянно зацепена перка и товар 40т трудно достигаше 80-85 градуса в най големите горещини. А за датчика лесно се проверява.

kron

При новите камиони,перките вече не са с силикон(масло),те са не електрически принцип,компютъра включва перката а не както при старите маслото ;D а по принцип и на място се мият радиаторите но специално при МАН имах случай когато свалихме радиаторите беше станала такава стена между двата радиатора че на място нямаше шанс.Така че иска си сваляне а както са писали колегите по горе при гондолите нормално е да е по често всеки знае в какви условия работят ;)лека и безаварийна на всички колеги :)

kron