• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ретардер на МАН 19.463

Започната от shankylov, Неделя, 11 Септември, 2011, 11:04:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

shankylov

Здравейте колеги!

Новобранец съм в бранша,насочих се към транспорта понеже мисля че има хляб пък и винаги са ме влечали камионите и изпитвам особено чувство дори когато се возя.Та купих МАН 19 463 1998г с тенденцията да пренасям насипни товари.така че ми предстои сега закупуване на гондола,документи...имам време да се запозная с машината просто и преди да започна работа с нея искам да съм наясно със всичко.
Забелязах ,че има моторна спирачка много ме вълнува въпроса със спирането,примерно забелязвам когато съм с колата,камионите натоварени и пускат надолу с 50-60км и много рядко натискат спирачката.На МАН-а имам едно лостче отдясно на волана като това за мигачите е с копче на върха му и на лоста нещо като джойстик с - и + нагоре е минуса надолу плюса.Това ли ми е ретардера?Искам да знам и кога и как го ползвам.
Благодаря ви!

Причина за редакция : Правопис

shankylov


Бриги Магнито

#1
Баце аз не знам кво е ма ти го бутни бре или че ручи или че цвърчи едното е ретардер другото телма,ма шом има +и- бем ли го що за животно ще е.


Бриги Магнито

#1


shankylov

#2
Трябва да го снимам явно. ;D

Механик-водач

#3
Интардер е колега .
По-добре го закачи на компютър и виж софтеура как е .
И смени филтъра на кутията и маслото.
Тук има достатъчно теми за това - прочети ги и умната...
Навремето ме учеха ,че спирачките са само за да ги има на камиона ,пък то сега телми ,ретардери интардери ,софтуер -абе искам си стария Мерцедес !
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

godji

#4
Цитат на: shankylov - Неделя, 11 Септември, 2011, 11:27:40
Трябва да го снимам явно. ;D
Няма нужда от снимки :)
Това е темпомата и лимитера на камиона ! Като буташ лоста към стъклото (посока + ) започва да поддържа скоростта с която се движи камиона! Ако го задържиш ускорява , ако го дръпнеш към теб (посока -) камиона намяля скоростта . Изключва се като дръпнеш палеца който се намира на самата ръчка , или натиснеш моторната спирачка, работната спирачката или съединителя! На върха на лоста има бутон с надпис MEMORI - като го натиснеш камиона ускорява до последната скорост с която си карал на темпомат . Паметта се пази докато изгасиш двигателя! Същото лостче се използва и за лимитер , но за целта трябва да го вкл. от бутон на таблото. Тогава можеш да си избираш на колко км да ограничиш с + и -  !

това е копчето  :



На снимката се вижда и въпросния лост ! Ако имаш ретардер трябва да има още един лост ! Аз нямам .Предполагам и ти :)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

shankylov

#5
Колеги благодаря ви за отговорите.моя е същия като на снимката,значи в крайна сметка нямам ретардер и разчитам само на моторната спирачка и спирачките ::)

Колега на смимката реда копчета, първите до километража дори едното от твоите е натиснато обясни ми за какво са. И онова което си очератал го имам!

Причина за редакция - правопис!

godji

#6
Това което съм натиснал е много ценно копче :) като го включиш дори и камиона да не е на контакт можеш да командваш възглавниците на влекача , като нивото на което ги оставиш се запазва при товаро-разтоварна дейност (при товарене само докато има достатъчно въздух в системата !) Това над него спада възглавниците и камиона става по-нисък .Не знам какъв е смисъла от него , но аз го ползвам когато трябва да надигна малко задницата на ремаркето ( с люлка съм ) ! Третото от горе надолу е за подгряването на огледалата  ,а най-долното да сменяш бензиномера на таблото да показва нивото на горивото в двата резервоара ! При теб подредбата може да е друга , така че ако искаш снимай твоето табло и ще ги разчетем по символите !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

shankylov

#7
Подредбата е същата кажи ми сега другите два реда копчета?Не всички ги знам.

Причина за редакция : Правопис

Бриги Магнито

#8
Малии виде ли че тоз + и - били разковничето.Браво Годжи че те черпим един + баце.


godji

#9
Първия ред отгоре надолу :
1- кратко натискане освобождава бугето за кратко - времето зависи от товара .
2- освобождава бугето или го вдига (зависи от модела)
3- лимитер на скоростта
4- блокаж на диференциала

Втория:
1- вкл. "дългите" на халогенните фарове .ако си забелязал са двусекционни. При мен светват двата фара поставени допълнително на кабината.
2- вкл . "шпионина" две червени лампички в кабината които светят слабо - използват се за осветяване на интериора през нощта колкото да си намериш цигарите :)
3- реостат за силата на подгряване на седалките
4 - не знам и при мен не работи . Ако някой друг знае ще ми е интересно  ::) има един задраскан символ за Паркинг
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

#10
Цитат на: Бригадира - Неделя, 11 Септември, 2011, 16:30:44
Малии виде ли че тоз + и - били разковничето.Браво Годжи че те черпим един + баце.
Мани че прочетох "баце" като бира  :-[  Отивам до магазина  :)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

shankylov

#11
Благодаря ти колега!мн полезна информация...притеснително е само че нямам ретардер...докато свикна и мога да преценявам добре кой знае колко ферода ще заминат:))))))тая моторна спирачка доколко мога да разчитам на нея?и по спускане постоянно ли я задържам?да не прецакам нещо?
обяснете ми общо взето как пускате баирите,особено ти колега с камиона като моя?

Причина за редакция: Всяко изречение в българския език започва с главна буква!

godji

#12
Ще се наложи да разчиташ на нея , особено при по-тежък товар и продължително спускане !Аз я ползвам постоянно,дори и само когато намалям.  Няма неефективна моторна , а неправилна педавка! Старите шофьори казват - "На която катериш , на нея спускаш " ! При МАН- а е една половинка надолу!Ако не познаваш пътя
малко е на усет работата , като го покараш ще свикнеш ! Когато ще спускаш дълго трябва да свалиш предвката за да се вдигнат оборотите (моторната е по-ефективна при по високи обороти ) , но не прекалявай - ако държиш дълго време около червения сектор може да издуха гарнитура на глава ( не е болка за умиране , но не е приятно ,още повече че камиона си е твой) За да ти е по-лесно да избираш предавката погледни на оборотомера ,че има един син сектор ! Избираш такава предавка ,че като задържаш моторната стрелката да стои по средата му! Твоя камион е по-мощен от моя и може би ще спускаш по-бързо от мен  :)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

shankylov

#13
Колега...особено съм ти благодарен за съветите!Спирам камиона на един паркинг където има около 20 камиона,стари шофьори все къде с хубави камиона ,къде не но усещам некво негативно отношение,понеже и съм новобранец леко ме гледат отстрани все едно сеир чакат,още повече камиона мой и никакво внимание.Питах един за възглавниците понеже нямаха памет за положение на транспорт и да ми каже долу-горе как да ги карам а той с половин уста както искаш си ги карай ;D.За какво е това всичко все още не разбирам,но бял кахър дет се вика.Не е работа за всеки това е ясно,но покрай баща ми съм израснал по камионите и пътищата,имам желание с това да се занимавам,за това лека полека ще вляза в час.Няма роден научен опита е голяма работа и не мисля че е срамно да питаш нещо което не ти е ясно.Мисля че камиона е огромна отговорност,честно казано съм се удивлявал какви индивиди карат камиони,но в моя град покрай този психо тест сега започна да се отсява плявата от сеното. :))))))

Късмет ви желая и много безаварийни километри!
Благодаря още веднъж!!!

Причина за редакция : Правопис

Владимир Ангелов

Колега не се притеснявай аз преди 5-6 години исках да започна работа в БГ-Транс и отивам с връзки и съм пътувал само Русия и арабските държави,а тази фирма караше само Европа та шефа им вика тука срок доставки има, тогава и граници имаше и тир-карнети и ми казва това да не е училище за шофиори.Много се ядосах ама махнах с ръка и му теглих една та сега от фирмата и помен няма, фалира, а оня дето беше шеф сега се мъчи да пробие с неговите дъргели в някоя релация.Споко ще се научиш само желание да имаш!

Владимир Ангелов