• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Има ли криза в България?

Започната от admin, Сряда, 21 Септември, 2011, 18:29:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Има ли криза в България?

Да
11 (78.6%)
Не
3 (21.4%)
Нямам мнение
0 (0%)

Общ брой гласове: 14

admin

Темата ми е във връзка с едно изказване във форума, че кризата в България била повлияла негативно на много български транспортни фирми. Има ли според вас криза в България, или всичко е плод на журналистически измислици?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Кризата беше световна. Тръгна от финансова и след това балона помете всичко.
В този смисъл едва ли България е на самотен остров, неприкосновена и подмината.
Да, криза имаше и продължава да има. Не засяга само транспорта, но този бранш пострада първи и се възстановява бавно.
Свързано е с липсата на средства за инвестиции в нова техника, междуфирмената задлъжнялост, обема на превозите от и за Европа, слабото производство...темата е дълга.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

loshdancho

За съжаление  мога да кажа.- Да има криза  и аз хапнах от нейните плодове  
Работех си добре но в един хубав ден шефчето рече.
- Гледайте сега . От тук на там не мога да ви плащам тези пари ,които ви плащах... доволен съм от вас ,но на мен ми намалиха заплащането ,а от там и аз на вас защото за мен иначе не остава нищо....
  И това на два пъти  Естествено аз му възразих ,  и след няколко дена напуснах.
 Работата в бг падна значително преди време .  Сега се бачка яко но заплащането и печалбите(с много от шефовете ми съм личен приятел) с на светлинни години от това което беше преди кризата.
знам поне  5 човека, на които им взеха камионите . В София е пълно  с паркинги в които са  върнатите камиони...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Донякъде съм съгласен, но може ли да дадете примери за намаленото заплащане на навлото? Как е било преди кризата и след нея? Според вас само в България ли така драстично се отразява тази криза на транспорта? Защото ми се прокрадват някакви идеи, че голяма част от камионите, за които се споменава, че стоят на паркинги, са купени от случайни хора. И тези хора просто са чули, че имало някаква "далавера" и се впуснали в бизнеса.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

За мен всичко дойде от Кредитите раздавани "от сърце" .Беше време балона да гръмне .
Не хората са случайни ,те добре си работеха ,а Банките алчни .Транспорта е зависим от други отрасли,са съжаление те  намалиха дейността а си . Имаше случаи на паднало навло но рядко, уби ги това ,че разходите скочиха много (гориво,гуми,и др. консумативи) за лихвите да не говорим.
Най-страшното беше (говорих с един шеф преди около месец) да имаш да вземаш ,да не можеш да се ги вземеш ,а банката през това време идва и ти взима камиона като от него са платени 50% ...Мъка
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

!na

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 18:45:12
Донякъде съм съгласен, но може ли да дадете примери за намаленото заплащане на навлото? Как е било преди кризата и след нея? Според вас само в България ли така драстично се отразява тази криза на транспорта?

Конкретни примери за навла в момента не мога да дам, но бяха толкова изпилени, че имаше фирми, които работеха буквално на загуба. Не беше само в България. Най-общо казано когато има криза, потреблението се свива, съответно превозите на стоки намаляват.

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 18:45:12
.. Защото ми се прокрадват някакви идеи, че голяма част от камионите, за които се споменава, че стоят на паркинги, са купени от случайни хора. И тези хора просто са чули, че имало някаква "далавера" и се впуснали в бизнеса.

Имаше и такива, да, но далеч не са преобладаващата част.

П.С. С Данчо сме писали заедно.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

Аз пък познавам хора, които на камион не са се качвали никога, обаче това не им попречи да вземат кредити и камиони на лизинг. И няма нищо по-нормално от това такъв човек скоро да фалира. Просто излиза като онази поговорка, за жабата, вола и подковаването. А например не мислиш ли, че такива хора не само имат да вземат пари от навло, и не само имат да дават на банки? Лично шеф на фирма ми е споделял, че всеки ден му се обаждат най-различни хора за най-различни дългове. Било за нафта, за ад-блу, за гуми, за акумулатори.... То май междуфирмената задлъжнялост преди "кризата" беше към 250 милиарда лева.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:08:08
Аз пък познавам хора, които на камион не са се качвали никога, обаче това не им попречи да вземат кредити и камиони на лизинг. И няма нищо по-нормално от това такъв човек скоро да фалира. Просто излиза като онази поговорка, за жабата, вола и подковаването.

Всички познаваме такива, но както споменах, те не са преобладаващите.

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:08:08
А например не мислиш ли, че такива хора не само имат да вземат пари от навло, и не само имат да дават на банки? Лично шеф на фирма ми е споделял, че всеки ден му се обаждат най-различни хора за най-различни дългове. Било за нафта, за ад-блу, за гуми, за акумулатори.... То май междуфирмената задлъжнялост преди "кризата" беше към 250 милиарда лева.

За междуфирмената задлъжнялост писахме и двамата с Данчо.
"Живите" пари и сега са дефицит.
Това отговаря и на въпроса ти от името на темата. Не е в кавички, админе, криза си е.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

Всъщност под криза аз лично разбирам невъзможността на определени хора да върнат парите, които са взели. Кризата е финансова и няма нищо общо с класическата криза, при която няма стоки в магазините. Да попитам тогава нещо друго пак във връзка с кризата. Според вас правителството прилага ли някакви адекватни мерки, за да се справим със ситуацията, или нещата се задълбочават? А що се отнася до "живите" пари, не мисля, че която и да е банка ще откаже финансиране при подобаващо обезпечение.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:19:09
Всъщност под криза аз лично разбирам невъзможността на определени хора да върнат парите, които са взели. Кризата е финансова и няма нищо общо с класическата криза, при която няма стоки в магазините. Да попитам тогава нещо друго пак във връзка с кризата.

Кризата си е криза.
Няма значение какъв е произхода й.
И честно казано, ако трябва да избирам, предпочитам криза, при която имам пари, но нямам какво да купя с тях, отколкото щандовете да пращят от стоки, а аз да подсмърчам пред витрината с хляба като Гаврош.
Що се отнася до "класическа" криза, то това са кризите на относително свръхпроизводство и те са циклични.

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:19:09
А що се отнася до "живите" пари, не мисля, че която и да е банка ще откаже финансиране при подобаващо обезпечение.

:) при какви условия обаче? И какво значи подобаващо и откъде ще го вземеш?
А и тези пари не са "живи", а на хартия.

Цитат на: admin - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:19:09
Според вас правителството прилага ли някакви адекватни мерки, за да се справим със ситуацията, или нещата се задълбочават?

Ей сега отивам да взема кристалното кълбо и ще ти кажа  :D
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Бриги Магнито

Чета Ви и заключих,че кризата е финансова поради липса на суха пара и задлъжнялост на фирми,хора и т.н. към банки,хора,фирми и т.н. е ако е така някой ше ме светне ли къде е отиде таз пара.
Според мен криза в БГ си имаме порождение,но сегашната ни я натрапиха малко изкуственно и изведнъж и за жалост тя така ни понесе,че все още си потъваме и поне според мен няма начин за изплуване.


!na

Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:40:54
Чета Ви и заключих,че кризата е финансова поради липса на суха пара и задлъжнялост на фирми,хора и т.н. към банки,хора,фирми и т.н. е ако е така някой ше ме светне ли къде е отиде таз пара.

Без претенция да съм права, става въпрос за безналични пари, т.е. те никога реално не са съществували.
Като пример, банка ти отпуска кредит в размер на Х в някаква валута за покупка на жилище.
Ти пари не виждаш, придобиваш ги на хартия, после по банков път отиват в продавача на имота, пак по с/ка.
Той пък ги превежда някъде другаде, пак по банков път.
И т.н., и т.н.

Цитат на: Бригадира - Сряда, 21 Септември, 2011, 19:40:54
Според мен криза в БГ си имаме порождение,но сегашната ни я натрапиха малко изкуственно и изведнъж и за жалост тя така ни понесе,че все още си потъваме и поне според мен няма начин за изплуване.

Не бъди такъв песимист.
Вярно, че по рождение сме си в криза. Може би затова и някак ги понасяме все още.
Но ми се иска да вярвам, че все някога, все някак ще се оправим.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Бриги Магнито

Чакай да те светна парите дали са кеш или са на хартия са си реални рано или късно стигат до някой или някои,тъй че оттам финансова криза не става,просто се получава,че някой или някои дължат пари,но и те са си реални.
Проблем е че изведнъж на всички им врътнаха кранчето ето това е странно.
Не мога да съм оптимист при положение ,че ако се замислиш безработицата расте,заплатата пада това не е излизане от криза ,а напротив навлизаш в нея още повече и повече.Една икономика за да съществува трябва да има пазар ,а хората които са пазара са безработни или все по-бедни как ще излезеш по този начин от криза не ми е ясно и за тва в момента драскам тук .


loshdancho

#13
Пара не е имало никога, просто имаше кредити и като спряха всичко гръмна.
Жив пример за натурална размяна в момента.
Няма да споменавам имена на фирми по разбираеми причини...
Един бетонов възел  дължи пари за цимент на фирма (бетоновият възел има и кариера), завода за цимент го съди и има опасност да  вземе възела(както междувременно е сторил с друг бет. възел в София). От там  се принуждават да пращат кариерни материали за да изплатят вноските за получения цимент, на новопридобития възел от циментовия завод.
  Това лесно, но от тук става още по объркано. Няма кой да го превози. Викат друга фирма за превоз, на нея плащат отново с материал от кариерата. Транспортната фирма също има бет. възел и с произведения бетон обаче, плаща  на друга фирма (строителна, също имаща кариера), защото от там преди време е  взимала кариерни материали, без да плаща.
Или с други думи, работа има, но пари не! За съжаление всичко е истина.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

 :) колко и да е завъртяно баце всичко е абсолютно нормално и навързано в твоя пример.
Просто ги няма парите аз тва се мъча да питам къде изчезнаха парите?


Бриги Магнито