• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво

Започната от admin, Събота, 18 Декември, 2010, 11:50:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 01 Юли, 2014, 08:18:47
Абсолютно е сигурно. По-назад в темата писах - при спускане "на скорост", отпуснат педал и над определени обороти дюзите са абсолютно затворени. Тествано е с тестер за диагностика в движение - напрежението във всички дюзи е нула.

Ако предположим, че при едно такова спускане дюзите са затворени, при изключване от скорост оборотите намаляват. При какви обороти се възстановява подаването на гориво?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

drago_pavlov

Цитат на: admin - Вторник, 01 Юли, 2014, 11:05:28
Ако предположим, че при едно такова спускане дюзите са затворени, при изключване от скорост оборотите намаляват. При какви обороти се възстановява подаването на гориво?
Едва ли е еднакво за всеки двигател.
Аз имам наблюдение върху 2 леки автомобила - и на двата прага беше 1200 мин-1.
При над 1600 мин-1 се затварят дюзите, при под 1200 мин-1 се отварят.
При тежкотоварните сигурно са много по-надолу тези стойности.

drago_pavlov


naum4o

Камионите би трябвало да имат по-голяма вариативност от леките коли. Така мисля. Затворени дюзи от 1100 поне до 1700 - 1800об. Едно е да имаш 2 скорости, на които реално спускаш, друго е да имаш поне 4.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

dimich87

Границата на отворени и затворени дюзи е около 50% оборотите на празен ход. Правили сме тестове на автомобил пежо в университета (по-точно само двигателя сме въртели) и там 1350-1400 об е границата. При по-ниски честоти на въртене не можем да отчетем впръскването коректно. Все пак се виждаше че е минимално.

3df

Норми на разход на гориво според един руски сайт:

http://putew.inrb.by/articledet.html?akod=5

Красимир Тодоров

Сайта е белоруски, макар да не е чак толко важно
;D
Scania 164L (353 kW) 21,8 Д  - драги шефове, сайта е точен и това е нормата! :)

Hino


  ;D :D , Мога да се хвана на бас, че ще им свършат тонер касетите на шефовете да го разпечатват този списък с прилежащ коментар от типа на : " вижте, щом Скания V8 480 коня, 16 литра, харчи - 21,8/100 , правете си сметка как вашите камиони с по 400-460 коня трябва да харчат...... 15-16/100 "  ;D ;D :D !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

J_L

Това е нормата в Беларус по постановление №3/2012. За какво се говори в упоменатото постановление, никой не казва. Явно е норма но каква норма? Какво значи Кубичен метър на 100 км.? Куб.метър са 1000 л или 830 кг евро дизел.
Доста ми се струва като за норма.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

ivopifeca

16 НА 100 е нормата...за Симсонки

loshdancho

По влекач  за Бургас с попътен вятър и скорост 75км/ч.....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Пичове, въпросния сайт дава норми за влекач само. Аз за това се избъзиках, че информацията е точна. Щото е идеално по влекач 21 :)
Аз поне така си го преведох седлови тягачи-демек седлови влекачи. Не пише нищо за ремарке и товар.

Busman

Какво значи Кубичен метър на 100 км.?

Това е базова норма, аналогична на човекочас.

За да получиш общият разхода за това да се принесе на 1000км. на 5 кубика(примерите са изцяло условни) за автомобил DAF 105.410 FTXF (300 kW) (първият, ясно е че събира много повече, просто пример) с разходна норма 22,3л/100км
Разходът ще дойде

Общ разход(ОР) = Разходът/100км(каталожният) х обем х разстояние; т.е.

ОР = 5 х 10 х 22,3 = 1115 литра, като тук

5 е обема на товара;
10 това е разстоянието. ние търсим за 1000 километра, а това е 10 пъти основната норма(л/100км). За 1200кми би била 12, за 5500 - 55 и т.н.

Странно ми е, че не фигурира никъде теглото. Според мен то също е доста съществен фактор за определяне на разхода на машината. да не пиша "най-същественият".
 

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Busman - Понеделник, 15 Юни, 2015, 23:47:54
Какво значи Кубичен метър на 100 км.?

Това е базова норма, аналогична на човекочас.

     С мнението по-долу съм напълно съгласен. Ако въобще съм разбрал какво се обсъжда. Разходът е обикновено на обем кубичен метър или кубичен дециметър (литър).

Цитат на: J_L - Петък, 17 Април, 2015, 21:58:15
... Какво значи Кубичен метър на 100 км.? Куб.метър са 1000 л или 830 кг евро дизел.
Доста ми се струва като за норма.


Цитат на: Busman - Понеделник, 15 Юни, 2015, 23:47:54
Странно ми е, че не фигурира никъде теглото. Според мен то също е доста съществен фактор за определяне на разхода на машината. да не пиша "най-същественият".

     По-скоро компонентата на теглото която е успоредна на пътя, когато е срещу движението. Ако наистина става на въпрос за седлови влекачи, най-важно е посоката на вятъра.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

micyri

Е неее! Еб..и филма....Та вие сте били не шофьори,а професори! :) В добрия смисъл на думата.
После се чудите що шефа ти иска разходна норма!

rider777

Абе сега се сетих,,,,, кво става с Илчев,,,, още ли не се е оправил с хърватите ???
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,