• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Дискордиа

Започната от o, Сряда, 28 Септември, 2011, 00:35:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hristo Lishev

Да им изгният камионите в базата дано. Тези са били и си останаха изроди.

Hristo Lishev


LKW

Цитат на: keanu - Понеделник, 26 Декември, 2016, 14:00:15

Колега започнах в началото на юли месец но края на август напуснах. Всеки сам си избира какво го удовлетворява и какво не. На мен не ми хареса. А именно- като новобранец започваш на заплата основна 420 лв. и 15 евро на ден командировка. Така за юли месец за 2 седмици в Германия взех 389 лв, които ги взех на 31 август. Тогава се плаща. Още с отиването и свалянето на багажа в камиона, разбрах че трябва да си платя 20 лв паркинг за колата. Че сериозната фирма не може да подсигури паркинг за шофьорите си. Тръгнахме с колегата на двойка, който между другото беше страшен пич, и между другото много неща научих от него за две седмици. На първия ден стигнахме вечерта до Зубен, на австрийско-германската граница, където трябваше да приключим тир карнета. Пътува се по-принцип по две дестинации-Турция-Европа през Сърбия и Гърция-Европа през Румъния. От колегата разбрах, че е много трудно да се вредиш на гръцката релация. Та нещата като те пуснат сам примерно след месец стоят така доколкото рабрах от колегата- плаща се основна заплата около минималната плюс заплащане на км. Аконе се лъжа май беше 12 цента. Плаща се на всеки трети адрес по 20 евро на ЧМР. В Турция се плаща на всяка митница по 30 евро. Доколкото разбрах много те мотаят в Турция. Имаш разходна норма на гориво. 23 на 100 празен плюс 310 грама на тон полезен товар. При преразход си плащаш, при икономия ти плащат те. Ако счупиш нещо по камиона, въпреки че има каско си плащаш. Ако спукаш гума и се установи, че е по твоя вина, пак плащаш 1000 кинта парчето. Има системи Трансикс и Дайнафлийт на камионите и в работно време само и единствено по тях се кореспондира с офиса. Послужебния телефон, само ако е супер спешно и то в извънработно време. За всяко действие, например товарене или разтоварване, трябва да докладваш по телематиката. Например "Натоварих безпроблеми, да тръгвам ли?". И чакаш някой да се сети в офиса да го прочете и да ти отговори. Чакали сме по час и половина отговор. Лятото в Германия сме стояли два пъти по три дни да чакаме товар. Маршрута ти се определя от тях и отклониш ли се, си плащаш. И още куп други простотии. Почивка като се прибереш от Европа и преди да тръгнеш за Турция преспиваш у вас. Иначе трябва да искаш сменник за Турция, но пък няма кинти. Ако се сетиш за нещо, питай! Дано съм бил полезен


Като искате да карате за големи (лизингови) фирми с чисто нови камиони и ремаркета , така ще е.Аз понеже съм от "балъците" и влачим ремарке на 12 години тип чадър и капаци със сравнително нов камион и фирма с 7 камиона .Егати балъка съм ,а уж съм от доста години вече у транспорта , как не съм се усетил ,че у "големите" фирми е по добре.А и за тия години досега разход на камион не съм сметал.Ако му кажем на бате ви Иво(раидаро) колко ми гори камиона (реално ) ще го заболи главата.
Няма как във фирма със 100шофьора и 100 персонал зад бюро да е добре
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

keanu

Цитат на: LKW - Понеделник, 26 Декември, 2016, 18:52:57

Като искате да карате за големи (лизингови) фирми с чисто нови камиони и ремаркета , така ще е.Аз понеже съм от "балъците" и влачим ремарке на 12 години тип чадър и капаци със сравнително нов камион и фирма с 7 камиона .Егати балъка съм ,а уж съм от доста години вече у транспорта , как не съм се усетил ,че у "големите" фирми е по добре.А и за тия години досега разход на камион не съм сметал.Ако му кажем на бате ви Иво(раидаро) колко ми гори камиона (реално ) ще го заболи главата.
Няма как във фирма със 100шофьора и 100 персонал зад бюро да е добре
Колега, преди око да види, ръка да пипне и да се опарим като новобранци, е така. Убедих се че си прав. В момента съм в малка фирма с три камиона и ако и двамата шефове бяха пичове като единия, щях да се пенсионирам тук.

Snitch

Да де,но никоя малка фирма няма тепърва да те учи на занаята и да ти даде старта и стажа,отиваш в голямата лизингова дето има текучество на хора ... Поразпитах тук-там за дискордиата и категорично се отказах от нея. :-\
I'm not totally useless, I can be used as a bad example ...

LKW

Цитат на: Snitch - Сряда, 28 Декември, 2016, 18:50:55
Да де,но никоя малка фирма няма тепърва да те учи на занаята и да ти даде старта и стажа,отиваш в голямата лизингова дето има текучество на хора ... Поразпитах тук-там за дискордиата и категорично се отказах от нея. :-\

Напротив и малките фирми взимат хора без опит , но много малко от тях искат да се учат да работят.Начина на работа в малка фирма е много различен от този в голяма фирма.Също и парите и отношението шеф работник е различно и е в полза на малката фирма но много малко хора искат да го проумеят.Българина е такъв човек , че ще претпочита да гладува но да му е по лесно.
Ще ти дам пример : преди около месец , моя шеф назначи младо момче работило два месеца вътрешно (това му беше и стажа).Тръгнах ме два камиона , аз с моя а той с най стария камион във фирмата(по обясни ми причини) от БГ до Англия аз му обясних абсолютно всичко.Момчето разтовари натовари и си тръгна сам.Аз трябваше да дотоварвам в Холандия но почти го настигнах.10 пъти му обясних маршрута в Унгария.И накрая хванал за стария Надлак.Момчето се прибра , шефа ми му обяснява за проблемите , а той "Добре ясно но плати ми и да си ходя , че ми се спи" ???????!!!!!!!! ::) ::) ::)Ок моя началник е човек и му плати цялата командировка.На следващия ден идва на работа , а колегите работят нещо в гаража.Дори и не жела да им помогне.Държанието му пред началника е без коментар.Аз където съм 5 години във фирмата и съм правил 1001 щуротии само и само да се върши работа не бих си позволил да се държа така.И най наглото , е че един ден преди да тръгне с натоварен камион му каза " Ми аз няма повече да работя" ::) ::) ::) ::) ::).Есентта имахме подобен случаи с друг "колега" направи два курса , прецака гума на ремарке (струваща около 700лева) изкриви колона на ремаркето при товарене на машина ,навъртя 150 км допълнителни в Австрия на прибиране(за това и дума не е ставало на въпрос) плати му се всичко и при натоварен камион каза "Аз съм си намерил друга работа , утре напускам" .Не казвам нищо за щетите , в нашата фирма до сега щета началника не е одържал на никой , но е важно отношението .
Колко са фирмите плащащи на момента след отчет , колко са фирмите без разходна норма , колко са фирмите признаващи бакшиши по граници , колко са фирмите които дават допълнителни пари за Коледа , колко са фирмите оборудвали камионите си (хладилници , станции и др) малко нали???????И все фирми с по 6-7-10 камиона.Системата е проста колко е по голяма една фирма толкова е по "хубаво" ( кавичките на хубаво се виждат нали?????? ??? ;) )
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Snitch

Съгласен съм с теб,със сигурност има изключения при малките фирми,макар и по-горе да бях написал "никоя".Мисълта ми е,че до сега ровейки из обяви или подпитвайки познати,не съм видял или чул фирма,която да ме наеме без опит.да ме научи,а аз от своя страна да съм благодарен,че са ме научили на нещо и да се старая да са доволни.Гони се идеята да имаш стаж една година или 5 и като че ли е по-важно да знаеш как се борави с магнита,от колкото да знаеш регламента или езици,с които да се оправяш.Не съм искал някой,да ми вади документите или да ми осигурява транспорта до вкъщи,а да преглътнат това че нямам опит като международен шофьор и че съм готов да се уча. ;) Сигурен съм,че има фирми,като твоята,но е рядкост те да търсят човек,все пак ако реално човек е доволен от работата си и за малко повече пари другаде,защо да напуска ?
Добре е,че си доволен от фирмата си,но гледам и друг път е коментирано - шофьори калпави с измекярски номера с извинение(не го обобщавам в никакъв случай), има,то си има и причина един работодател да не дава пари примерно или да глобява за нещо и да си промени начина на работа от както примерно е бил в началото си - опита му с гнили ябълки  и израза с ядената попара ... Пък и по принцип човек е с незадоволими потребности,ние българите още повече.

I'm not totally useless, I can be used as a bad example ...

комбайнер

  Какво сте се забрънкали с Дискордия-та? Уж е лоша, щото иска предварителни гаранции, лоша щото не плаща, лоша и щото е голема.
За мене си е нормална фирма, която като всяка една друга си има собствени правила, правила които е в правото си да променя. И там има хора работили с години и нямат намерение да напускат. Нема угодия. Знам го от личен опит. Те сега работя вече в десета ли единайста ли фирма. Плащат ми много добре и редовно, работя съвсем малко и па търся сравнения, па търся кусури. Плача си за бой. Един познат казваше " така съм се зачукал в работа, че ако някой друг ме бе нагласил, щях да вадя пищола и да го застрелям". Е, аз нема защо да пушкам. Навсякъде си има плюсове и минуси. Зад тях има конкретика, за която няма обща мерна единица. И задачата от сорта "дадено - търси се" няма решение. В математиката се брои за решение такъв извод, но на нас не върши работа. Всичко е въпрос на предпочитания и личен избор.
Успехи и весели празници!

niko21963

Колеги да кажа и аз нещо от извора! Октомври месец почнах и вчера напуснах.Причината е че шефа от предната фирма ми се обади да се върна ако желая естественно!Та за Дискордия!Ако искаш караш Турция Европа и не прехвърляш багаж,може вътрешно да работиш или Гърция Европа!Аз лично взимах натоварени от Турция камьони,разтоварвам,товаря в ЕС и пак до София,има си други които ходят до Турция!Колите са нови,оборудвани със навигаций и необходимите машинки за страните от ЕС!Дават ти маршрут и бензиностанций където да зареждаш,също така ти пишат за всички забрани,имат ШЕЛ карти а и ти вадят твоя където да превеждат пари!Има си маневристи които отговарят за колите и ремаркетата,от теб се иска само да караш!Лошото е че на втория месец взимаш парите от първия,но не съм чул да са завлякли някой.Аз лично си исках аванс и Флотния както там казват ми превеждаше.Не хваля фирмата,но искам да кажа че става човек да закърпи положението.Аз почнах по препоръка на приятелче което вече пета година си бачка!

keanu

Колега, какви са тия маневристи? Да не искаш да кажеш за колегите с оклепани карти в гаража, дето прекарват камионите и ремаркетата на преглед?! И с какво те топлят те? Да, иначе има хора, като моя колега на двойка с който бях, който 4 години е там и като го попитах как издържа на тия простотии с въведената фирмена политика, той ми отговори, че е свикнал и където и да отиде, ще има простотии с които да се занимава. Това определено са хора, привикнали да ги въртят на...

dapadgiata

Аз ходих при тях ,ходих и при други и почти на всякъде са едни и същи лайна .Ако взимаш повече пари,не ти водят бг заплата или осигуровки .Отделно навсякъде си има определени правила и нерви .Карал съм в Англия ,и там хората умеят да те прецакват .Лошото е ,че има хора ,които много искат,но малко да дават .
Като всяка голяма компания си имат своите правила .Кофти е месец назад с парите, но и в Англия работих 2 седмици назад .Няма такиви да краднеш,да закъсняваш,да си прайм нашите номерца,дето после фирмата ни била крива .Пак казвам,имат си правила ,които на повечето не им харесва. Имам приятели които карат в Дискордиа от години ,защо те седят ,а други се махат .Някои просто и ясно правят глупости,псуват началници и подобни .Кой ще ги търпи ?
Мой приятел караше за малка фирма,сега иска да започне с мен в Дискордиа .Малката фирма няма икономия гориво,няма осигурвки,няма платен паркинг,товариш навсякъде и разтоварваш ,звънят ти да караш по националите :( И на края след курса плащаш служебен телефон половината,който ти не си искал,прецакат те с 200-300 евро ...............До какъв извод стигаме ? Навсякъде си има кур,един или друг,всеки си го избира голем или малък :)
В англия почвах с нервите от сутринта, а в края на деня разбирам ,че съм прецакан с 2-3 часа(в Англия е на час заплащането,не на км. !) .Издържах година и малко и се махнах  >:(  .Взимал съм над 2000£ след данъци ,но седмично работех за без пари около 5-15 часа,просто нямаш изход .Всички 120 камионджии го правеха,но това е положението .Само да вметна ,че 10 часа средно са около 130 кинта задница на седмица .
Пак на темата....Правилата са различни или близки във всяка една фирма .Някои са свикнали да краднат,други да пият трети друго,но това не навсякъде се толерира и им става тъпо .Не съм конкретезирал никого и не е целенасочено .Много за фирмите ,които не плащат .Само да спомена извън темата малко.Бях подал за компания ,която в интернет се пишеше,че не плащат,били изроди и това над 100 мнения преди 4 години .Отидох все пка и се оказа ,че няма истина от нищо написаното.Колеги,мениджъри и работа ,както и заплащане беше точно както го казаха на интервюто.Извода е следният:без да се засягат съучастниците тук ,но много български граждани са мрънковци и нямат угодия  :( .Видях го същото и в Европа .
Ще пиша пак като покарам в Дискордиа  ;) .
А сега да пожелая на всички колеги и съфорумци : ЧЕСТИТА НОВА 2017,НЕКА БЪДЕ ПО-ДОБРА,УСПЕШНА ЗА ВАС И СЕМЕЙСТВАТА ВИ И НАЙ-ВАЖНОТО,ДА БЪДЕМ ЗДРАВИ И КОРАВИ  ;D
За много години приятели !!!  :) :) :)

Бриги Магнито

Бацета,всеки е решил как да прекара живота си,дали ще го пропие или проспи си е негов избор.
Мразя когато някой си решил да твори някакъв бизнес ще ми поставя правила които пряко засягат начина ми на живот.
Кат е решил,че бизнеса му така трябва да е,да си го направи сам или да си намери хора които да споделят или ги устройва този вариант.
Аз съм от хората,които мрънкат и често сменят фирми и фирмички ,поради некадърност или конфликт на интереси и това е моя избор,но за разлика от много мразя да ме правят на длъжник някому,на никой нищо не дължа в това число и на Виолончелисти разни.
Както обичам да казвам щом ви влече дерзайте.
Щом Дискордия съсипала и\или променила доста човешки съдби в миналото,а и може би в настоящето и бъдещето е вашият избор,така да е,но да я издигате на пиедестал е меко казано смешно.

Транспорта е просто нещо,идеята му е да се пренесе нещо от точка А до точка Б и колкото по-сложно я изпълнявате тази идея,толкова повече си усложнявате живота.
Когато човек се хване да свърши нещо,то той го прави по свой начин и всичкото маймуна де му дава акъл,че не трябва така,а иначе мое и пожелаем само да гризе банана и да се големее

П.П.За много години на всички и нека сме живи ,здрави и по-сплотени


Snitch

За много години на всички,живи и здрави !

Всеки си преценя,може би най-важното мнение по темата беше малко по-горе,където беше казано,че хората доволни от дискордия,просто са свикнали с неволите на тая фирма.Аз лично,я подминах,да за такива като мене без много опит в международния шоферлък сигурно е хубава,но тея взимания и давания с икономията ме дразнят,както и карането в Турция,просто като чуя Турция и бягам като дявол от тамян ...
I'm not totally useless, I can be used as a bad example ...

hunter_75

Цитат на: Бриги Магнито - Понеделник, 02 Януари, 2017, 11:42:01
Бацета,всеки е решил как да прекара живота си,дали ще го пропие или проспи си е негов избор.
Мразя когато някой си решил да твори някакъв бизнес ще ми поставя правила които пряко засягат начина ми на живот.
Кат е решил,че бизнеса му така трябва да е,да си го направи сам или да си намери хора които да споделят или ги устройва този вариант.
Аз съм от хората,които мрънкат и често сменят фирми и фирмички ,поради некадърност или конфликт на интереси и това е моя избор,но за разлика от много мразя да ме правят на длъжник някому,на никой нищо не дължа в това число и на Виолончелисти разни.
Както обичам да казвам щом ви влече дерзайте.
Щом Дискордия съсипала и\или променила доста човешки съдби в миналото,а и може би в настоящето и бъдещето е вашият избор,така да е,но да я издигате на пиедестал е меко казано смешно.

Транспорта е просто нещо,идеята му е да се пренесе нещо от точка А до точка Б и колкото по-сложно я изпълнявате тази идея,толкова повече си усложнявате живота.
Когато човек се хване да свърши нещо,то той го прави по свой начин и всичкото маймуна де му дава акъл,че не трябва така,а иначе мое и пожелаем само да гризе банана и да се големее

П.П.За много години на всички и нека сме живи ,здрави и по-сплотени
Батко,магнит ли си,феросплав ли си,каквото и да си там,ти си знаеш.Никой насила не те е вакал никъде,дали у Дискордия,дали другаде,така че че добре е да не се филмираш като някакъв особено ценен индивид.Хората са вложили не малка сума пари,така че откъдето искат,оттам ще им се кара стоката.А тебе,и мене не ни кара никой да се свираме там та да ни експлоатират както си искат.Така че мълчи си,да ти мислят за по-умен,че доста олекна напоследък  ;)

Бриги Магнито

Правилно Баце,никой ме не вика освен един.
Па и щом и пара играе ,както казах дерзайте.
Па язе и олекнал да съм,че си ломотим мое се обзаложиш.
Иначе да знааш мноо съм си ценен за мен си,па другите а си се упраат.

Баце ,ти да не си ,,затрая" у Дискордията бре,дааше вид на по-пичага ?


dapadgiata

я ша пробвам оти ми не е на....банана :)
Имам деца ,жена ма и треа се пробва .Като не стаа ша проам друга смотана фирма,оти я не мисла ,че у България има свестни фирми,ма са срещат,ма до де ги намера.......мое и да са парна тук тамеее :)

dapadgiata