• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

За коректността и още нещо!

Започната от han_krum, Събота, 22 Октомври, 2011, 17:16:19

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

dinko_68

не знам какво става но за трети път пиша следното (и не се публикува):.....

Цитат на: salamandarkata - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:52:32
Цитат на: admin - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:45:27
Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:44:04
Колега dinko_68, ти тука изби рибката, браточка! :D Сега няма да има сън моя милост-,,Ще си признае ли?" ??? Ами ако излъже? ::)----езичето :D :D :D :D, клъц-клъц!"
Абе момци, заплащането на км не е ли противозаконно? ::) (четох го някъде) И до като си мислим, че това не поражда никакъв стимул, а по скоро обогатява черната хроника...

Много ясно и точно си го пише в Регламент 561. Забранено е стимулирането под каквато и да е форма на шофьорите за изминаване на повече километри.

Добре, признаваме, че е така! Но как да коментираме ние ситуацията, ако ми позволите:
На твърда заплата е шофьора, дават му наряд, а той: "Ооо, нямам часове." (по телефона), а на колегата до него на паркинга: "Е..л съм им ...! Нали си взимам заплатата на края на месеца! Хахах!!!". И това аз съм го виждала и чувала лично - не веднъж и дваж!
А така - до 10000 км. - твърда заплата, а като са му малко - да прави по 13000-14000 км. без да нарушава, пак ще си взима заплатата, която е взимал преди като твърда, но и няма  да се е..ва и повърта.
Това е нашето становище и вие знаете, че е истина.

понеже вече се изписа за ГПС системите няма да го повтарям само искам да вметна,че след като колежкЕ САЛАМАНДАРКА нямаш такава система просто не ти прави чест да говориш за колеги които дали имат или нямат часове би трябвало да знаят по добре от теб,а ако сезираш твои шофьори-просто си монтирай въпросните ГПС и така знаеш истината и остава да си плащаш коректно за да имаш и коректни а и кадърни колеги....
...в контекст на всичко изписано до тук си позволявам да задам и на теб въпроса:
-След като искаме и говорим за честност и коректност питам аз,плащаш ли и ти честно и коректно на шофьорите си командировките+квартирните за всеки божи ден изкаран извън границите на България и ако НЕ-защо и кое ти дава право да заобикаляш този закон?

dinko_68


abator

Виждам, че в тази тема малко я позациклихме. Шофьорите обвиняват чорбаджиите в лоши практики и обратно - чорбаджиите обвиняват шофьорите в лоши практики. Същевременно нито шофьорите, нито чорбаджиите отричат тези нередности. А, защо ги допускаме тогава? Има ли това някакъв аналог в миналото?

ЦитатЗаконът на Грешам

Сър Томас Грешам бил английски търговец и финансист, работил през 16-и век за крал Едуард VI и неговата полу-сестра, кралица Елизабет I. По негово време английските крале намалявали съдържанието на ценен метал в сечените от тях монети и изплащали натрупаните си дългове с обезценените нови монети. Хората обаче бързо разбирали за понижената стойност на новите монети и започвали да използват само тях за разплащанията си, а старите и по-ценни монети запазвали за себе си или ги разменяли в чужбина на по-добра цена.

Томас Грешам отбелязал този факт в едно свое писмо до кралица Елизабет I по случай нейното възкачване на престола през 1558 г. В писмото си той не е формулирал изрично известния закон. Това направил шотландският икономист Хенри Дънинг Маклеод през 1858 г. Той нарекъл тенденцията ,,лошите" пари да изместват ,,добрите" пари на името на Грешам

Източник: www.ivanstamenov.com

Мисля, че в нашия случай спокойно можем да пренапишем този закон на: "Лошите практики, изместват добрите практики". Нашия труд, това са монетите от горния цитат. Практикувайки тези лоши практики, ние остъргваме тези монети. Сами виждате, че навсякъде в България се работи по този начин. Какво става с не остърганите монети? Според Закона на Грешам, такива монети търсят по-добра реализация в чужбина.
Казано накратко, лошите практики, обезценяват бранша като цяло. Ако това обезценяване продължи дълго време, то това ще доведе до криза.

Надявам се, че успяхте да проследите шантавата ми мисъл.  :)

abator


dinko_68

Цитат на: abator - Вторник, 25 Октомври, 2011, 23:53:54
Виждам, че в тази тема малко я позациклихме. Шофьорите обвиняват чорбаджиите в лоши практики и обратно - чорбаджиите обвиняват шофьорите в лоши практики. Същевременно нито шофьорите, нито чорбаджиите отричат тези нередности. А, защо ги допускаме тогава? Има ли това някакъв аналог в миналото?

ЦитатЗаконът на Грешам

Сър Томас Грешам бил английски търговец и финансист, работил през 16-и век за крал Едуард VI и неговата полу-сестра, кралица Елизабет I. По негово време английските крале намалявали съдържанието на ценен метал в сечените от тях монети и изплащали натрупаните си дългове с обезценените нови монети. Хората обаче бързо разбирали за понижената стойност на новите монети и започвали да използват само тях за разплащанията си, а старите и по-ценни монети запазвали за себе си или ги разменяли в чужбина на по-добра цена.

Томас Грешам отбелязал този факт в едно свое писмо до кралица Елизабет I по случай нейното възкачване на престола през 1558 г. В писмото си той не е формулирал изрично известния закон. Това направил шотландският икономист Хенри Дънинг Маклеод през 1858 г. Той нарекъл тенденцията ,,лошите" пари да изместват ,,добрите" пари на името на Грешам

Източник: www.ivanstamenov.com

Мисля, че в нашия случай спокойно можем да пренапишем този закон на: "Лошите практики, изместват добрите практики". Нашия труд, това са монетите от горния цитат. Практикувайки тези лоши практики, ние остъргваме тези монети. Сами виждате, че навсякъде в България се работи по този начин. Какво става с не остърганите монети? Според Закона на Грешам, такива монети търсят по-добра реализация в чужбина.
Казано накратко, лошите практики, обезценяват бранша като цяло. Ако това обезценяване продължи дълго време, то това ще доведе до криза.

Надявам се, че успяхте да проследите шантавата ми мисъл.  :)
Браточка,"шантавата ти мисъл" си е много вярна но монетата е предмет и където я оставиш си стои там,за разлика от душата която си иска мястото където се чувства най добре(Но с всичко това смятам,че се отдалечаваме много от темата)....
Дано и мен сте ме разбрали правилно. :)

dinko_68

Защо ли според вас,въпросния господин Хан_Крум и неговата защитница Саламандарка която до преди минутки беше онлайн тук не искат да ми отговорят простичко на въпроса дали изплащат командировки+квартирни които са по закон?
-А уж говорим за коректността и още нещо.... ??? ??? ???Стелка(саламандарка)

wolves

Шо не са ги плащали,и немат намерение.

han_krum

Специално искам да отговоря на г-на с ник dinko_68
Вие като бяхте работодател плащахте ли ги тези дневни?
Това е много добре като е нормирано от държавата само,че няма как да се спазва.
В момента е на мода заплащането на ден,и много от шофьорите са доволни.Работи не работи получава м/у 45 и 60 Евро.Аз лично съм против това заплащане и не го прилагам.Според скромното ми мнение :така работят фирмите със слаби диспечъри....
И не погазвам никакви писани закони-моля,моля ;D

BoSt

#96
 Лелелее. Тя тая темка стана доста актуална и май всеки чака неква нова лакъртия!!  ;D
Не знам и не мога да разбера кой за кво се пени,всяко стадо си има мърша,както са казали хората. Не е мястото за някой да се доказва тук във форума,па нема и шанс. :) По темата специално мое да се изпише страшно много,но явно нашия хан търси конфронтации а не дебат. Прав е човека,че има мноо измет,но не само тук и между нас(има я на всякъде и по всички етажи). Говори за коректност???? За разбиране на проблеми???? За заплащане и тем подобни. Лично мое мнение ювиги-лоялни хора и разбиращи нещата има(във всяка една сфера),но трудно се намират един друг а за да вървят нещата е нужен екип и диалог,каквито в повечето наши фирми липсват. Навсякъде има негативизъм и най-малкото нещо рефлектира и е в състояние да обърне каруцата. Пишете за CV-та,дай на български-казва се автобиографии(от копиране  на европейците няма да станем по-умни),казвате че някои отпада за едно или друго,но надали си правите труда да проучите нещата(питали си колегите  ;D колко пъти като е свързано с време и средства,и дали тяхното мнение е меродавно или са имали търкания с дадения колега и го плуят навсякъде),пишете за некво заплащане от 0,12 евро и то било много  ;D(1. няма такова заплащане при европейците дето гоните,защото това е предпоставка за нарушения 2.с такова високо заплащане какво ще вземе вашият шофьор при престой,забрани,задръствания и др. като не мое да мине никъв км.? 3. не искам да коментирам колеги дето въртяли по 15 до 20 000 км за 1 месец или други подобни щуротии,но всеки си шета на акъла. 3. учудвате се за потребителски кредити :) ми има хора които мислят,че има коректност ще могат да си погасяват кредита естествено сметка без кръчмар в много от случаите >:( та кой ли не би искал да си вземе кола или апартамент и т.н. 4. да не говорим за заплати,осигуровки и др. 5. за магнита да Ви обясня,че отговорност носите и Вие защото трябва да сте запознат с работата на Вашия рег. номер(както ги наричате) а като ръководител транспортна фирма трябва да сте наясно колко км може да навърти без евентуални нарушения,но както казах може да се пише страшно много по темата. Въпроса е дали е нужно!!!!! Винаги ще се намерят провокатори като Вас,но рано или късно всичко ще си дойде на място. Всеки има некви проблеми,но вашите тръгват първо от някои други институции и рефлектират на по-ниско ниво. Ние нямаме вина,че навла или лизинги ви гонят,но всеки работи за пари(това е идеята),така че не избивайте комплекси тук или да режете хората си за да си платите разходите или тези на Вашата съпруга. Не искам да коментирам повече постовете Ви,но това не значи,че не сте актуален(просто болшинството само чете,гледа сеир,а постовете са винаги от едно малцинство което по мое мнение трябва просто да Ви игнорира заради самия Ви тон и поставянето на всички под общ знаменател. Късмет в продължаващата конфронтация
 П.П.След последния коментар съм почти наясно що за рег. номера имате :),но няма да задълбочавам повече.

dinko_68

#97
Цитат на: han_krum - Сряда, 26 Октомври, 2011, 09:49:21
Специално искам да отговоря на г-на с ник dinko_68
Вие като бяхте работодател плащахте ли ги тези дневни?
Това е много добре като е нормирано от държавата само,че няма как да се спазва.
В момента е на мода заплащането на ден,и много от шофьорите са доволни.Работи не работи получава м/у 45 и 60 Евро.Аз лично съм против това заплащане и не го прилагам.Според скромното ми мнение :така работят фирмите със слаби диспечъри....
И не погазвам никакви писани закони-моля,моля ;D

Веднага отговарям на г-н Хан_Крум:
1. За сега все още не съм станал работодател,ако някога имам и тази чест-ДА,ще плащам тези пари които са отредени по закон и независимо каква им е сумата,ако ли пък не мога да си позволя да ги изплащам ще потърся друга алтернатива като например:
- качвам се и си карам аз ако искам да се занимавам с това;
- ако и тази алтернатива ми е невъзможна има само едно решение и то се крие в отговора на въпроса:-Избрал ли съм ??? ??? ??? правилно бизнеса с които мога да се справя или е още е време да се трудя като шофьор или там нещо друго и отговорът идва автоматически мисля.

ЦитатТова е много добре като е нормирано от държавата само,че няма как да се спазва.
2. Да, г-н Хан_Крум,много е добре като е нормирано,но не се пояснявате защо да не може да се спазва като:
- след като Законодателят- решава че има необходимост от даден закон издава същият и прилага в действие с Решение(Постановление) на Министерския съвет,то това означава,че от този момент нататък няма основание с което да се нарушава закона и да не се изпълнява в цялата си същност
....така,че г-н Хан_Крум,не казвайте,че закона не може да се спазва само заради това,че на вас и себеподобните ви просто не ви изнася,това е просто друга тема на съвсем друг вид разговор
3. Казвате,че в момента е модерно да се плаща на ден,ами ето ви идеален повод и лесна формула при определяне на заплатата на шофьорите за да спазите това условие и да не сте нарушител на закона: А+В=С Където:
   А-дневна командировка(дневни пари-по силата на Закона:до 30 командировъчни дни минимум по 35€ но не повече и от двойния им размер т.е 70€;  при повече от 30 командировъчни дни с 25% по малко,т.е. минимум сума от 35€-(25% от 35€)=26,25€)

    В-квартирни суми (по силата на Закона това са минимум сума от 65€)

    С- дневна сума за изплащане(надник минимум от 91,25€) на шофьор командирован извън границите на Република България
........така според мен шофьорите също биха били доволни....поправете ме ако греша....
4. Според вас неизпълнението на закона не се ли смята за ПОГАЗВАНЕ както сте си го определили вие.....? Както и да е,ПОГАЗВАНЕ или не,терминологията в случая не е толкова от значение от колкото фактите и те са,че ВИЕ г-н Хан_Крум,както и вашите колеги в бранша не се придържате към стриктното и съвестно зачитане и изпълнение на Българското Законодателство,което според мен ви нарежда в списъка на закононарушителите или просто казано от Закона-престъпници!
  Благодаря на вниманието на всички и искам само да отбележа за да съм малко по ясен и за да не се получават недоразумения,че посочените от мен суми в евро малко по горе са предимно за страните от Европейския съюз а не просто за извън пределите на Родината ни!!!
Лек,ползотворен и усмихнат ден пожелавам на всички,на колегите разбира се лек и безавариен и да не пропусна Митковците -НАЗДРАВЕ и много ЗДРАВЕ!!!

Причина за редакцията: Забранено е писане с червен цвят!

Бриги Магнито

За мре темето заеби са как да разберем Ханчо шо направи намери ли си нова бройка или не.
Ханчо баце ако наминеш насам мъцни ,че ше умрем от любопитство знааш мноо съм Мара подробната.


bad_kras

Дилемата е измежду 200-тата CV-та , а времето е пара.  Тукя у форума отдушника само ....  :)    Като му писне да префърля и да му чете "деловодителката" въпросните модерни хартиики , па ше разпусти чувста у темичката   :)
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

han_krum

Абе много скучно станало без мене......тц тц тц!!!!Наложими се да пътувам за да оправям поразиите на един ваш колега,мой служител!
Я сега съдници мой да ми кажете кво да го праим тоя моя убавеце дето ми бастиса едното хенгерче и ми се наложи да плащам на пътна помощ да го довлече до гаража?????Заплатаката и командировката покриват шлепирането ма другите разходи от кого да ги избивам??????(Преди да сте ме заапали да ви кажа,че заради своеволията на тоя в понеделник изпускам товар по износа и ще ми праснат неустойка)!!!А каже те де????

Бриги Магнито

Е седи малко бре Ханчо ,твойта малко кат рибата у морето он турнал тигано.Не знам дали знааш път време нема тъй че тва че си се залетел да пазариш товар ,а камиона ти го нема баце твоя си работа ше си береш гайлето.Станахте кат врачки тва шефчетата бре със седмица напред се кълнете у верност,да са ви казвали,че сметка без кръчмар понекогиш удра на греда.
Относно пичо ше ти мъцнем-казвах ли ти,че твойте са изтрещели,казвах ти.Са ко ми ревеш.


bad_kras

 ;D ;D ;D Аман от тоз текстил бре , та нали гусин Хан знае ко му пише на кабинта отпреди - що пак виновния е серсемо? Вж пророк е Бригадиро относно "изтрещелите" , ма бутни и разказо да кабин майстора !   ::)
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

dinko_68

#103
...

dinko_68

Цитат на: Бригадира - Неделя, 30 Октомври, 2011, 10:52:31
Е седи малко бре Ханчо ,твойта малко кат рибата у морето он турнал тигано.Не знам дали знааш път време нема тъй че тва че си се залетел да пазариш товар ,а камиона ти го нема баце твоя си работа ше си береш гайлето.Станахте кат врачки тва шефчетата бре със седмица напред се кълнете у верност,да са ви казвали,че сметка без кръчмар понекогиш удра на греда.
Относно пичо ше ти мъцнем-казвах ли ти,че твойте са изтрещели,казвах ти.Са ко ми ревеш.
е,ювиги,много правилно тук ти е отговорил Бригадира и в това отношение аз няма да го повтарям а що се отнася до поразиите на твоя шофьор ще ти кажа 2 неща:
- ако плащаше както си му е реда,щеше на не 100% а на 1000% да имаш коректен и опитен.... колега-разбира се никой не е застрахован но пък за това закона пък е измислил това:
- КАСКО-това,че ти не си си го направил или си решил да икономисаш от месечните вноските с идеята,че като стане нещо ще си ги избиеш разходите от шофьора,това си е твой проблем само и не е редно пак да се бърка в джоба на човека който ти вади хляба

И като такъв един пример ще ти дам следното което се случва в една немска фирма с БГ шофьори:
Тъй като и те се научиха да взимат на работа ниско заплатени колеги за които е видно и факт,че квалификацията им и професионализма им е не само на необходимото ниво а дори и съмнително за някои,само за един период от4-5 месеца 5 чисто нови камиона ДАФ и МЕРЦЕДЕС бяха почти тотално унищожени като един от фрапиращите случаи е,че едната вечер един от "специалистите-колеги" се удря в мантинела и кабината и мотора са смлени но пък товара трябва до сутринта да е на адрес му се дава друг влекач(чисто нов Мерцедес) с които откарва товара,товари същия ден прави си почивка и на вечерта блъска и Мерцедеса.
За никой от тези случаи не е удържано и цент дори на колегите при които се е случило съответния инцидент.Както искаш Хан_Круме,така си прави изводите!

Повтори ми се малко публикацията след като исках да направя допълнени и моля админа като му се извинявам да премахне предната!

dinko_68