• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

За коректността и още нещо!

Започната от han_krum, Събота, 22 Октомври, 2011, 17:16:19

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Баце бре светкам те веднага .
Мноо се зарадвах,че питаш да ти каем честно,та ако си пич шефче ти дадем акъл я тоя въпрос го отпери на твойте убавци ма да звучи некак си така ,,Убавци мои ,че от вазе нищо не стаа не стаа ма мъцнете барлем некой де кат го вземем нема ме тормози за пари,ми ше си шлевете заедно и ше си свиркате и ше има мир и любов,,
Тва малко ше си го префазираш и ше ти се получи и да ти каем подушихте оттука че си сръбнал от сиропу,тъй че Фнимавай или весело или спирай  ;)


Бриги Магнито



gretcki

Хан-круме не знам какво целиш с нападките,но трябва да презнаеш че и от двата бряга има мърша,а аз за добро или зло съм бил от двете страни та да ти споделя кво ми се случи с първия ми бивш работодател.Става въпрос за една малка българска фирма с авто парк от 8 кам.първия камион които ми го даде беше един аксор които свине да го бяха карали щеше да е по чист,защо защото имало много текучество от шофьори разбрах.Одне ми доста време да го вкарам в ред да ми е кеф да го карам,а и давах и икономия и шефа беше доволен,после ме качи на ивеко 'страдалис' но какво стана прибирам се отчета и какво в преразход,но аз си държа на моето все пак камиона е нов и с комп.и си показва точно разхода,но шефа имал негова норма и не го презнава,не съм бил го вкарал в "работен режим" простоти, това ми бе първото рязане за нафта няма да го забравя никога.Изкара ме крадец,а когато не си откраднал и капка боли.Почнах на двойка с актрос 5-ца пак всичко ок.а "страдалиса"кой го хване се в преразход. Явно неговата норма не върви,но само мен ме изряза с нафтата нещо,и като дойде време да се разделяме се почуди с какво да ме резне та пари да не взема.Но всичко се връща на скоро разбрах че са дошли от банката и му взели ивекото и актроса барабар и 2 от новите ремаркета та сега е останал само с дръгели,не знам как ги пуска по европа,а там знаеш глобите какви са.Хванах се в една фирма която работи с дружба-ад и транспорта основно минава през нея и бившия "бос"ме потърси да ходатайствам за него нещо но нали знаеш каквото почукало такова се обадило.Та трябва да разбереш че докато камионите имат нужда от шофьори ти си зависим от тях или се качвай сам да си ги караш.




gretcki


dinko_68

Цитат на: abator - Неделя, 23 Октомври, 2011, 19:41:39
han_krum,
Пич, чак сега разбрах какъв човек си. Да знаеш, че от добротата си теглиш. Извинявай, че в предния си пост реагирах толкова рязко. Ама всички колеги те нападнаха и аз се подведох по тях. А и не бях осъзнал ситуацията в която си попаднал. До колкото разбирам си я позакъсал с парите. Някои диванета се правят на велики и ти бавят плащанията. Ония говеда, шофьорите, обаче не искат и да чуят повече за забавяне на заплатите и започнали да продават нафтата и гумите. Правилно си постъпил, като си пуснал обява. Нямаш никакво време за губене, че току виж започнали да разпродават и акумулатори, скоростни кутии, задни мостове. Някой по-нагъл може да засили и целия камион ... в Украйна примерно. Разбирам, че си готов да платиш всичко дължимо на шофьорите, ама друг път. Да знаеш, че тези дето си ги наел, не са никакви шофьори. Само знаят да искат пари, а работа не вършат никаква. Преди няколко месеца гледах едни такива в една друга фирма. Бавни им били камионите. За 12 часа не могат да минат 1000 километра и само се оплакват. На осем места имат товаро-разтоварни работи и само се скатават там и си почиват. Е, не се работи така!

Да се върнем на твоя случай. Хубаво си пуснал обявата, но 200 CV-та са твърде много. Ако почнеш да ги четеш, един месец няма да ти стигне. Хубаво ще е да ги съкратиш малко. Поискай да имат всички категории, включително и "А". Не, че ще карат мотори, но поне ще четеш по-малко. Ако пак са много, поискай им всички необходими документи, като психо, АДР, проф. компетентност, диг. карта, здравна карта, задграничен паспорт, свидетелство за съдимост и медицинско. Такааааа ... сега вече ще са намалели на поне 60-70 CV-та, но това пак си е много. На теб ти трябват само най-надъханите. Поискай им снимка в цял ръст по бански и зъбен статус. Това със зъбния статус е много важно. Като им искаш АДР, току виж някой път наистина се наложило да карат опасни товари, а те тия са си магарета и не могат да се пазят. Току виж запалил цигара и после иди и разправяй на компетентните органи, че този шофьор е РВ 0278 АА. Като му имаш зъбния статус, те ще си разберат кой е.

Такаааа ... след спазването на горните изисквания, вероятно я са останали десетина човека, я не. Това е добре, защото ще четеш по-малко, а на теб времето ти е ценно. Ако случайно измежду останалите кандидати има някой със опит, недей да го викаш на интервю. Това сигурно ще е някой вълк в агнешка кожа. Извикай тези, които нямат никакъв опит и за всеки случай ги питай къде се намира моторната спирачка. Ако някой ти каже, че е на ремаркето, то това е твоя човек. За всеки случай му задай и контролен въпрос, като например с колко гуми е композицията. Ако се затрудни, значи избора ти е правилен.

След като си избрал двама или трима души от кандидатите, им остави за следващата седмица едно CMR да го разглеждат и да се учат как се попълва. Хубаво ще е да не им го даваш за в къщи. Викаш ги сутрин на работа, даваш им CMR-то и вечер си го взимаш. На края на седмицата ги изпитай. Ако някой ти отговори правилно го изгони. Това не е твоят човек. Най-вероятно това е човек с богат опит, който през цялото време се е прикривал успешно. Такъв назначиш ли го, ще ти изпие не само нафтицата, ами и маслото, и антифриза.

Сега вече имаш един или двама души, които можеш да назначиш. В никакъв случай не им давай да карат камион преди да са подписали съответните документи. Можеш да им покажеш някакъв камион, за предпочитане нов, който може и да не е твоя. Казваш им, че най-вероятно ще карат точно такъв. Викаш ги да подпишат договор, непосредствено преди да ги натовариш на някой бус заминаващ за Западна Европа. В договора задължително включи клаузи от рода на:
- шофьора се задължава да служи във фирмата 17 години и 6 месеца
- предизвестие за напускане - 18 месеца
- за неспазване на предизвестието шофьора да ти дължи 12 брутни заплати
- първите 12 заплати остават като гаранция във фирмата

Освен това не посочвай в договора дата на която се изплащат заплатите. Това ще е изцяло в твоя вреда.
Задължително кажи на шофьора, че ще го осигуряваш на минималната работна заплата, но той ще взема мноооого повече, защото ще му плащаш на километър. Тук е момента да помислиш колко точно. Имай предвид, че и Бойко не обещава нищо в момента, защото е криза. Най-добре и ти не обещавай много. Кажи му 5 евроцента на километър и че това прави около 3000 - 3500 лв./месец. Ако някой от конкуренцията ти каже, че плащаш малко му кажи да си направят и те заплатите, като в твоята фирма и тогава транспортния бранш ще е много добре. Освен това накарай шофьора да подпише записна заповед най-малко за 55 000 евро. Все някога ще трябва да платиш камиона дето си го взел. Хубаво е да си осигуриш парите от сега.

И така, вече имаш назначен шофьор. Качваш го на буса и да заминава да бачка. Ще е много хубаво ако камиона е с магнит. Този е пълен професионалист и ще си го кара така дълго време, защото за него това не е нещо необичайно и нередно.

Пич, желая ти успех и ако има още нещо, питай. Нали за това са форумите.  ;D
Цитат на: admin - Неделя, 23 Октомври, 2011, 20:03:02
Абатор, написал си едно безценно упътване за ръководители на транспортни предприятия. Предлагам твоята публикация да стане официален документ при наемане на транспортни работници. :D
Здравейте колеги,колежки и съфоромници,изчетох цялата тема,искам,подкрепям и съм твърдо "ЗА" поста на Абатор да стане едно безценно упътване за "ръководители" на транспортни предприятия,както е предложил и самия Администратор.Лични адмирации и към двамата за гениалните идеи.Лично към Абатор имам молбата да се възползвам лично от неговата творба(само с негово разрешение разбира се) като я предложа и на няколко други работодатели като въпросния тук г-н ХАН_КРУМ.Аз всъщност не знам защо се е нарекъл с това прозвище,което според мен лично въобще не му подхожда и ще се опитам да поясня кое ме кара да мисля така като искам да му задам следния директен въпрос но преди това нека спомена факта от историята кой е всъщност ХАН КРУМ?
.........Това е ако не ме лъже паметта човекът създал първите писани закони в Първото българско царство,известни още като:Крумовите закони които са били насочени към създаване на строги норми в българското общество за защита на частната собственост, предпазване от разоряване на обеднялото население, против клеветниците, лъжесвидетелите, лъжците, крадците и техните съучастници.
....та като се има предвид горе споменатото и с името на коя свята личност е посмял да се нарече и най вероятно и оприличи аз искам да попитам така нареклия се г-н ХАН_КРУМ,спазва ли писаните закони положени като начало от човекът чието име е решил да ползва макар и тук просто в един форум
.....за да проверим това,ще задам към него следния под въпрос:
-Г-н, Хххх (хан_крум),след като твърдите,че плащате съвсем точно и коректно на хората които се трудят за вас като международни шофьори,смеете ли да потвърдите и се закълнете ако трябва и пред закона,че спазвате НАРЕДБА ЗА СЛУЖЕБНИТЕ КОМАНДИРОВКИ И СПЕЦИАЛИЗАЦИИ В ЧУЖБИНА,в сила от 01.07.2004 г.
Приета с ПМС № 115 от 03.06.2004 г(обнародвана многократно след това като последата и промяна е от 08.03.2011),т.е. изплащате ли тези суми както е посочено от закона и могат да се видят в таблицата от файла които съм ви прикачил ако не знаете случайно от къде да си го припомните(а дали не и да научите)???
...Тъй като както според повечето от вас(работодателите) сме прости шофьорите,бих ви помолил отговорът ви да бъде освен честен(защото твърдите,че сте такъв) но и прост така че да бъде разбираем от всички нас
...Понеже вече знам че положителен отговор няма как да ми дадете от факта,че сам казвате,че плащате по 0.12€/км,възниква въпроса към вас-защо и кое ви дава правото да пренебрегвате ПИСАНИТЕ ЗАКОНИ?
...Нека след като говорим и искаме честност,бъдем такива и сега в този момент тук и докрай!!!
...За всички взели участие по темата искам да кажа,че мнението ми по всичко от всеки написано до тук се препокрива на 100%(разбира се без това на "хан_крум" и саламандарката) и затова сам сложил по едно + за всеки а за въпросните в скоби личности - (за съжаление)
...Желая на всички лека вечер а на Митковците само след 2 часа,здраве нон стоп,късмет и много,много усмивки! :) :) :)

BoBy_BoY

 Колега dinko_68, ти тука изби рибката, браточка! :D Сега няма да има сън моя милост-,,Ще си признае ли?" ??? Ами ако излъже? ::)----езичето :D :D :D :D, клъц-клъц!"
Абе момци, заплащането на км не е ли противозаконно? ::) (четох го някъде) И до като си мислим, че това не поражда никакъв стимул, а по скоро обогатява черната хроника...

admin

Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:44:04
Колега dinko_68, ти тука изби рибката, браточка! :D Сега няма да има сън моя милост-,,Ще си признае ли?" ??? Ами ако излъже? ::)----езичето :D :D :D :D, клъц-клъц!"
Абе момци, заплащането на км не е ли противозаконно? ::) (четох го някъде) И до като си мислим, че това не поражда никакъв стимул, а по скоро обогатява черната хроника...

Много ясно и точно си го пише в Регламент 561. Забранено е стимулирането под каквато и да е форма на шофьорите за изминаване на повече километри.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

France

Цитат на: admin - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:45:27
Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:44:04
Колега dinko_68, ти тука изби рибката, браточка! :D Сега няма да има сън моя милост-,,Ще си признае ли?" ??? Ами ако излъже? ::)----езичето :D :D :D :D, клъц-клъц!"
Абе момци, заплащането на км не е ли противозаконно? ::) (четох го някъде) И до като си мислим, че това не поражда никакъв стимул, а по скоро обогатява черната хроника...

Много ясно и точно си го пише в Регламент 561. Забранено е стимулирането под каквато и да е форма на шофьорите за изминаване на повече километри.

Добре, признаваме, че е така! Но как да коментираме ние ситуацията, ако ми позволите:
На твърда заплата е шофьора, дават му наряд, а той: "Ооо, нямам часове." (по телефона), а на колегата до него на паркинга: "Е..л съм им ...! Нали си взимам заплатата на края на месеца! Хахах!!!". И това аз съм го виждала и чувала лично - не веднъж и дваж!
А така - до 10000 км. - твърда заплата, а като са му малко - да прави по 13000-14000 км. без да нарушава, пак ще си взима заплатата, която е взимал преди като твърда, но и няма  да се е..ва и повърта.
Това е нашето становище и вие знаете, че е истина.
Че пътища, които се пресичат, когато някога се разделят, като ранени змии криволичат, но никога от тях не става път...

admin

Цитат на: salamandarkata - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:52:32
Цитат на: admin - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:45:27
Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:44:04
Колега dinko_68, ти тука изби рибката, браточка! :D Сега няма да има сън моя милост-,,Ще си признае ли?" ??? Ами ако излъже? ::)----езичето :D :D :D :D, клъц-клъц!"
Абе момци, заплащането на км не е ли противозаконно? ::) (четох го някъде) И до като си мислим, че това не поражда никакъв стимул, а по скоро обогатява черната хроника...

Много ясно и точно си го пише в Регламент 561. Забранено е стимулирането под каквато и да е форма на шофьорите за изминаване на повече километри.

Добре, признаваме, че е така! Но как да коментираме ние ситуацията, ако ми позволите:
На твърда заплата е шофьора, дават му наряд, а той: "Ооо, нямам часове." (по телефона), а на колегата до него на паркинга: "Е..л съм им ...! Нали си взимам заплатата на края на месеца! Хахах!!!". И това аз съм го виждала и чувала лично - не веднъж и дваж!
А така - до 10000 км. - твърда заплата, а като са му малко - да прави по 13000-14000 км. без да нарушава, пак ще си взима заплатата, която е взимал преди като твърда, но и няма  да се е..ва и повърта.
Това е нашето становище и вие знаете, че е истина.

А тези GPS-и за какво са? Как така нямал часове? Хайде сега да не си пишем излишни глупости.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

France

Цитат на: admin - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:54:15
Цитат на: salamandarkata - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:52:32
Цитат на: admin - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:45:27
Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 22:44:04
Колега dinko_68, ти тука изби рибката, браточка! :D Сега няма да има сън моя милост-,,Ще си признае ли?" ??? Ами ако излъже? ::)----езичето :D :D :D :D, клъц-клъц!"
Абе момци, заплащането на км не е ли противозаконно? ::) (четох го някъде) И до като си мислим, че това не поражда никакъв стимул, а по скоро обогатява черната хроника...

Много ясно и точно си го пише в Регламент 561. Забранено е стимулирането под каквато и да е форма на шофьорите за изминаване на повече километри.

Добре, признаваме, че е така! Но как да коментираме ние ситуацията, ако ми позволите:
На твърда заплата е шофьора, дават му наряд, а той: "Ооо, нямам часове." (по телефона), а на колегата до него на паркинга: "Е..л съм им ...! Нали си взимам заплатата на края на месеца! Хахах!!!". И това аз съм го виждала и чувала лично - не веднъж и дваж!
А така - до 10000 км. - твърда заплата, а като са му малко - да прави по 13000-14000 км. без да нарушава, пак ще си взима заплатата, която е взимал преди като твърда, но и няма  да се е..ва и повърта.
Това е нашето становище и вие знаете, че е истина.

А тези GPS-и за какво са? Как така нямал часове? Хайде сега да не си пишем излишни глупости.


Аз за пореден път казвам, че GPS-и на камионите си нямам и не всички имат. Също както нямам и причина да ви лъжа. Но ако така ви е по-лесно да мислите, мислете...
Че пътища, които се пресичат, когато някога се разделят, като ранени змии криволичат, но никога от тях не става път...

admin

Не ставаше дума конкретно за теб, а за това, че съвременните технологии позволяват такъв контрол на водача и съответно фиксирано заплащане.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

totunio

 13000-14000 км. без да нарушава. Много лесно се пише на клавиатурата.

France

Още по-лесно се и навъртат - стига да можеш малко да смяташ. Аз съм се научила да си смятам добре времето и възможностите и по повече можеш, ама какво да ти обяснявам щом си го написал това явно е излишно... ;D
Че пътища, които се пресичат, когато някога се разделят, като ранени змии криволичат, но никога от тях не става път...

BoBy_BoY

 Аз GPS на камиона си имам! Никога не са ме следели за часове, колко съм карал. Един път се пробваха но се разбрахме, че системата в задръствания, градско, прекъсване под 15 мин ги отчита като почивки. Това, че сте попаднали на такива шофьори проблема си  лично Ваш. Но дай да се разберем, никой не ви дава правото да погазвате законите на която и страна да е, а дори и България! Ако някой ви е ощетил не законно, то си има ред и начини за доказване, мислим.  

France

Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 23:11:58
Аз GPS на камиона си имам! Никога не са ме следели за часове, колко съм карал. Един път се пробваха но се разбрахме, че системата в задръствания, градско, прекъсване под 15 мин ги отчита като почивки. Това, че сте попаднали на такива шофьори проблема си  лично Ваш. Но дай да се разберем, никой не ви дава правото да погазвате законите на която и страна да е, а дори и България! Ако някой ви е ощетил не законно, то си има ред и начини за доказване, мислим. 

Смятам, че се отнася и за двете страни, нали???
Че пътища, които се пресичат, когато някога се разделят, като ранени змии криволичат, но никога от тях не става път...

dinko_68

молба към Администратора:
.....пиша втори пост вече,а нищо не се публикува...има някакъв проблем....снощи друг колега имаше същия проблем,нямам идея какво става

BoBy_BoY

Цитат на: salamandarkata - Вторник, 25 Октомври, 2011, 23:14:42
Цитат на: BoBy_BoY - Вторник, 25 Октомври, 2011, 23:11:58
Аз GPS на камиона си имам! Никога не са ме следели за часове, колко съм карал. Един път се пробваха но се разбрахме, че системата в задръствания, градско, прекъсване под 15 мин ги отчита като почивки. Това, че сте попаднали на такива шофьори проблема си  лично Ваш. Но дай да се разберем, никой не ви дава правото да погазвате законите на която и страна да е, а дори и България! Ако някой ви е ощетил не законно, то си има ред и начини за доказване, мислим. 

Смятам, че се отнася и за двете страни, нали???
Ами мисля, че пишем в темата за ,,Коректноста и още нещо?"-пропуснал ли съм нещо? В поста си не съм взел страна-(шофьор-работодател). Сателитната система се слага за удобството на спедиторите. По този начин се следи маршрута, часовете на каране(след колко време ще е на товаро-разтоварния пункт), за сигурност,... Има и тъкива каде слагат на резервоарите да следят и разхода на гориво.

BoBy_BoY