• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Превозвачи искат отсрочка за нормативни промени в бра

Започната от admin, Събота, 12 Ноември, 2011, 15:03:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Българският съюз на товарните превозвачи събра подписите на представители на над 800 фирми, които искат отсрочка за влизането в сила на измененията в Наредба 11 от 31 октомври 2002 г.

Нормативният документ засяга осъществяването на автомобилните превози и късното публикуване на планираните корекции в него не предоставя технологично време за изпълнение на новите изисквания.

Ако промените влязат в сила, от 1 януари 2012 г. повече от 60 % от товарните компании у нас ще останат без лицензи и ще трябва да спрат работа, предупреди пред "Дневник" председателят на Българския съюз на товарните превозвачи Валентин Бянов.

Организацията е подготвила петиция с подписите на колегите си, която ще бъде изпратена до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и до ръководителя на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Валентин Божков.

От бранша настояват агенцията да приема документи и да издава лицензи по условията на сега действащата наредба, а на превозвачите да се даде гратисен период от шест месеца да представят нужните документи в съответствие с предвижданите промени.

Според сега съществуващите условия превозвачите трябва да са получили подновените лицензи и заверените копия поне две седмици преди края на 2011 г. Ако това не стане, превозвачите ще претърпят трудно изчислими загуби от временно спрени превози и неизпълнени договори по вече поети задължения. Това ще затрудни и българските търговци и производители.

"Изискването за извършване на одит, залегнало в проекта за промени в Наредба 11, може би нарушава Закона за счетоводството", каза още Валентин Бянов. Той допълни, че става дума за това, че се изисква одит на всички фирми, независимо от това, че някои от тях нямат оборот над един милион лева. Одит не може да бъде направен за минал период, както се иска, трябва просто да се изчака завършването на сегашната финансова година, за да се спази и това условие, стана ясно от думите на председателя на браншовия съюз. От там се надяват, че при обсъждане на промените за бранша ще поканят за мнение хора от различни организации, обединяващи действащи фирми от транспортния сектор.

Източник: http://dnevnik.bg/pazari/2011/11/11/1202528_prevozvachi_iskat_otsrochka_za_normativni_promeni_v/
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bad_kras

Е нека видим каква ще бъде цената на желязото след януари 2012.  ;D ;D ;D
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

!na

Не се нагърбвам да твърдя кой крив, кой прав в тази ситуация, но определено в България никой няма интерес на 1ви януари половината транспорт да замре. Затова мисля, че ще се намери решение.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

wolves

Не го ли направят,продължава девиза,,,Да Живей ДАЛАВЕРАТА,,,.Не им стигнали толкова години,сега за 6 месеца отсрочка какво може да стане?Крайно време е и в тоя бранш да се тури РЕД!!!!!!!!!!Също и помиярските фирми да си пометнат Качествено!

admin

А всъщност какви са новите промени? Някой запознат ли е?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Проектът за измененията и допълненията на наредбата може да се изтегли от страницата на ИААА
http://www.rta.government.bg/novini.html

Промените са свързани с приравняване с ЕО законодателство, съгласно регламент 1071/2009 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:300:0051:0071:BG:PDF

Досега действащата от тук http://www.rta.government.bg/n_uredba/n11.html

С няколко думи, превозвачите трябва да имат т.нар. "експлоатационен център" или база с административен офис, паркинг за ППСтата и оборудване за обслужване на автомобилите (или договор с фирма, която да извършва тази дейност); да имат назначен ръководител на транспортната дейност, който да е преминал съответни обучения, вкл в ИАА и т.н.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

Че досега не трябваше ли да имат подобни бази за обслужване на автомобилите? А аз се чудя защо много колеги правят ремонти по пътищата в Европа. :)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

kaloyan Mladenov

Едно от нещата които трябваше да направят е да преминат на курс за професионална компетентност.И те не намериха време.А хората кото им изкрват парата и са все по пътищата намериха,щот точно тия дет не намериха време да го изкарат, го изискваха.
Абе ма***а си е***

tonko_66

Никаква отсрочка!!! Време е и в БГ да се сложи ред в превозите. Стига са ловили риба в мътна вода. Чувам, че от КАТ щели да спират от движение ТИР-овете за всяка неизправност - вярно ли е? Ако е така, това е най-елегантния начин да го начукаш на работодателя, който се е**ва с теб.Никой по-добре от шофьора не познава техническото състояние на колата си. Ако "работодателя" не ти плаща- спираш пред първия катаджия или даяджия и му казваш: Това и това не е изправно и той пише акта на работодателя, а колата се спира от движение. А да видим дали тоя кютюк ще продължи да се е**ва с теб? Хитро и чисто, нали?

Емил

#9
Цитат на: tonko_66 - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 04:02:38
Никаква отсрочка!!! Време е и в БГ да се сложи ред в превозите. Стига са ловили риба в мътна вода. Чувам, че от КАТ щели да спират от движение ТИР-овете за всяка неизправност - вярно ли е? Ако е така, това е най-елегантния начин да го начукаш на работодателя, който се е**ва с теб.Никой по-добре от шофьора не познава техническото състояние на колата си. Ако "работодателя" не ти плаща- спираш пред първия катаджия или даяджия и му казваш: Това и това не е изправно и той пише акта на работодателя, а колата се спира от движение. А да видим дали тоя кютюк ще продължи да се е**ва с теб? Хитро и чисто, нали?
Колега глобите за техническото състояние на камиона се пише на шофьора в България за разлика от европа.
ELM

tonko_66

Да, така е. Но си представете каква кушия му отваряте и колко пари ще загуби докато го пусне отново в движение!!!

admin

Цитат на: tonko_66 - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 09:17:36
Да, така е. Но си представете каква кушия му отваряте и колко пари ще загуби докато го пусне отново в движение!!!

Като гледам и какви дръгели се движат, при една такава ситуация и качествен технически контрол може и никога да не го пусне в движение.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Емил

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 10:29:55
Цитат на: tonko_66 - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 09:17:36
Да, така е. Но си представете каква кушия му отваряте и колко пари ще загуби докато го пусне отново в движение!!!

Като гледам и какви дръгели се движат, при една такава ситуация и качествен технически контрол може и никога да не го пусне в движение.
За това трябват промени в закона .
ELM

Уди кълвача

Цитат на: tonko_66 - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 09:17:36
Да, така е. Но си представете каква кушия му отваряте и колко пари ще загуби докато го пусне отново в движение!!!

Точно за час, и от 20 до 50лв на негов човек на канала....

tonko_66

Уди, забравяш че пускането в движение става само в КАТ... А там ако имаш "приятел" на канала сумата е в пъти повече!