Така, относно това рязано недоразумение, ето малко уточнения които знам аз.
Модела се произвежда в Турция, засега. Заводите са два и са до Истанбул. Единият е Коджаели точно до Истанбул, а другият на около 100км на юг - Ескисехир Иноню ( или както там се изговаря на мръсният им език). Първият е основният където се сглобява, а вторият е повече за части и елементи.
Новото Карго ( защото има и старо, знаете), е с 100% патентна собственост на Форд Отосан, които са в групата на небезизвестните Коч Холдинг. От своя страна заводите и цялата фирма е с участие на американците от Форд. В какви проценти, незнам.
Засега в Русия доколкото знам ( а и проверих) , се продават само произведени в рязанландия Каргота. И си плащат "import tax" от 10%. Декември миналата година е подписан меморандум, благодарение на който е започнало да се пренастройва оборудването и да се подготвя за производство на това Карго, в ..... Калининград ( знаете къде се намира нали?
). По точно в завода на Автотор в Калининград. Засега обаче, доколко знам, оттам НЕ Е започнало производството на модела за експорт, тоест импорт в Русия.
Интересното е, че при подписване на договора, от Газпром за заявили, че за следващте 5 години, ще закупят 1000 ( словом хиляда) единици от това "нещо"
. Интересно нали?
А иначе объркването относно информациите за модела се базират на факта, че за Русия, целият мениджмънт е поверен на Соллерс-Форд групата. Това е холдинг с 50 на 50 дялове на руснаците от Соллерс и директно Форд. Там резаци няма. И нека да не се бърка Соллерс-Форд (с централа в Химки, Москва), със само Соллерс, който произвеждат ..... УАЗ, ФИАТ, Санг Янг, Исузу, Мазда, Тойота и т.н. Тоест Соллерс си е една компания, но в добавката Форд, трябва да се има предвид, че е обща , 50 на 50 компания с Форд, САЩ.
Тези им фаблики (на само Соллерс, без Форд) са в Небережний-Челни (бившата на Ока), Уляновск, Владивосток....а и май единият в Елабуга.
А на Соллерс-Форд в Елабуга - води се "икономическа зона Особой" или нещо такова.... на 30км от Челни е, (там заводите са два) и Всеволжск.
Точно във Всеволжск ( на 35км от Питер) е единият завод за производство на Форд за руският пазар, САМО ЧЕ НЕ НА КАРГО, а на Фокус, Мондео, Транзит и Експлорър . Преди няколко години преместиха производството и сега там доколкото знам се правят само коли, а бусовете, джипа и т.н., ги премесиха в Елабуга, във вторият им завод.
Иначе относно този "урод" новото Карго - официалната информация гласи, че ..... е изцяло разработен от турски "специалисти", изцяло с най-модерните компютърни технологий (КАД, КАМ и т.н...... те не че другите производители не ги ползват от 20 години, ама както и да е :-))) ) и че турците са подпмогнати от специалисти от централата на Форд . Какво точно значи това.... едва ли има някой който да обясни
.
Друго - за техниката на няколко места парадират, че моторите са си техни -->
Ecotorq is a heavy duty diesel engine primarily used in Ford Cargo heavy duty trucks, designed and built by Ford Otosan. Ecotorq is billed as the first diesel engine completely built with CAD/CAM technologies in Turkey.The Ecotorq engine has been engineered with the all-new Ford Cargo heavy duty truck project undertaken by Otosan engineers. ..... което според мен е наивна , дебелашка лъжа. Просто защото моторите (те имат и малки 7 и 9 литрови) са си чист FPT , тоест Ивеко. То е и видно най-малко от спецификацийте им. А иначе другите им елементи са си ..... "мешана скара" от всички производители, то е ясно.