• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAN Efficient Line в България

Започната от Trucker_Boy, Петък, 18 Ноември, 2011, 22:47:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy




MAN Efficient Line e серия влекачи TGX 18.440 4x2 с XLX кабина, оборудвани със специален пакет от опции, благодарение на които може да се намали значително разходът на гориво – нещо, от което е заинтересуван всеки собственик на товарен автомобил. Световната премиера на MAN Efficient Line беше миналата година през септември, а тази година българските клиенти го видяха за първи път на есенния Пловдивски панаир
Концепцията на Efficient Line e фокусирана върху намаляване на разхода на гориво на влекачи TGX за международен транспорт, като се минимизират загубите в двигателния тракт, подобрява се аеродинамиката, ограничава се съпротивлението при търкаляне и се осигурява специално обучение за водачите. Всичко това осигурява потенциал за спестяване на до 3 л дизелово гориво на 100 км. За да докаже това твърдение, мюнхенският производител организира през лятото европейски тур ,,Consistently Efficient" (Постоянно ефективни) 2011, в който три композиции с влекачи MAN TGX – два от тях TGX EfficientLine и един ,,стандартен", изминаха повече от 70 000 км (по всякакъв терен, т.е. при условията, с които ежедневно се сблъсква всеки водач) и посетиха 20 града в 10 различни европейски държави (за съжаление България не беше сред тях). Трите композиции тежаха точно 38,5 тона, което позволяваше прецизно сравнение на работните данни и разхода на гориво.




Влекачът Efficient Line e оборудван с двигател с мощност 440 к.с., което според производителя е оптималният вариант по отношение на мощност и разход на гориво. Кабината винаги е XLX, а предавателният механизъм е автоматизираният TipMatic, който се предлага в две версии – т.нар. пълна версия, при която водачът може да превключи в ръчен режим на работа, и fleet версия, която въобще не позволява намеса на водача.
Тъй като съпротивлението вследствие на нарушаването на аеродинамичната форма е основната причина за повишаване на разхода на гориво в транспорта на дълги разстояние, TGX EfficientLine се доставя без ,,екстри" като външен слънцезащитен сенник и фарове и ,,фанфари" върху стандартната си кабина XLX.
Особености за България
По принцип Efficient Line е фиксирана конфигурация с целия пакет опции, но от гледна точка на първоначалната инвестиция или съобразно конкретните нужди на българските клиенти MAN Efficient Line може да се поръча и без някои от опциите. Задължителни са автоматизираната предавателна кутия и ограничението за максимална скорост – 85 км/ч. Конфигурацията обаче може да е със или без интардер, аеропакетът може да не е пълен, т.е. може да се поръча само горен спойлер, без странични защитни панели между колелата на влекача, а също така и резервоарите могат да се поръчат по-големи.
Стандартната гаранция за MAN Efficient Line е 3-години за силовия тракт и 1 година за целия влекач. Съществува интересна възможност за финансиране на покупката на такъв влекач с опция за обратно изкупуване в края на третата година. За целта се сключва тристранен договор между MAN Truck & Bus Германия, клиента и лизинговата компания. Опцията за обратно изкупуване в края на третата година води до значително намаляване на лизинговите вноски за трите години на ползване, коментира Владислав Атанасов, главен оперативен директор в Еврокамион, представител на MAN Truck & Bus за България. Освен това тя дава по-голяма сигурност на лизинговата компания, която на третата година получава остатъчната стойност на превозното средство. Източник : www.kamioni.bg


www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори