Укрепване на товара-начини и приспособления
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 01:21:03 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Укрепване на товара-начини и приспособления  (Прочетена 51445 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 00:22:34 »
ОтговорОтговор

Укрепването на товара е за някой проста и лесна работа но си има тънкости който много често могат да ти спестят доста евро от глоби(особено в Германия).С тази тема ще споделя нещата който аз знам за укрепването на товари , неща научени къде от практика ,къде от питане и гледане и къде от прочетени материали (лошо , че са все чуждестранни).В много от западно европейските страни се провеждат курсове точно по такива теми свързани с международния транспорт ,лошо е че  в България има само един ПУЦ и това е.И после гледаме умно.Надявам се темата да ви хареше и всички да споделим по нещо.

Колани за укрепване на товара (тираджиски колани)

Има няколко вида колани , едноконечни --това са колани които "нямат край" и нямат куки са тресчотка.Единия край е зашит към нея ,а другия край влиза в канала на затягащия  механизъм на тресчотката.Този тип колани най-често се използват за стягане на товара към пале или като допълнителни за стягане на товара на "пачка".Двуконечни--това са стандартните колани с два свободни края с пришити куки.Колани тип "примка",това са колани на който двата края са като примки.Те се използват за затягане на хоризонталните греди на ремаркето , най-често когато се използват групажни разделителни греди или се возят варели и бидони(за тях ще стане въпрос по надолу в темата).Всеки колан има определени технически параметри,те са написани на етикета ,който има всеки колан.Всеки етикет и колан  има различен цвят ,според цвета се определя от какъв материал е направен колана .На етикета пише кога е произведен колана(дата и година) ,дължина на колана и силите на опън(LC) и сила на натягане на тресчотката(STF).Тези сили са в нютони(N).От това каква е силата на опън на колана се определя за колко тона е колана.Товароносимостта и силите на опън и натягане зависят и от това как ще ще се използва колана , праволинейно или П-образно.Друго нещо което пише на етикета е и какъв тип са куките на колана(SHF),(HT).Има отворени куки има куки с предпазите против откачане.Различните видове куки се отбелязват с няколко букви(A,B,C,D).Вече и някой колани имат и тресчотки от по новия вид.Тези тресчотки имат специален механизъм ,който предотвратява претълкулване на товара при освобождаване на колана (особено при кръгли товари).Механизма освобождава колана постепенно.Има колани който са на два ката.Тези колани се използват за по тежки товари.
Друго важно нещо е според вида на товара и теглото му какви и колко колана да се сложат.Има няколко неща който трябва да се знаят ,колко е теглото на товара ,какъв е коефициента на триене между пода на ремаркето и палето или самия товар и колко е ъгъла който прави колана между товара и пода на ремаркето.Ако товара ни е примерно 4 тона и имаме колани 4-5 тонни(най-често ползваните колани).Колкото е по голям коефициента на триене толкова броя на коланите намалява(на това аз лично много не разчитам и обичам да има повечко колани).Коефициента на триене се увеличава с позтавяне на гумени подложки проти хлъзгане.Ъгъла който прави колана между товара и пода на ремаркето е добре да е по близо до 90градуса.Колкото е по малък този ъгъл то броя на коланите траябва да е по голям също така и трябва да се избират и колани с по голяма сила на натягане на тресчотката и сила на опън на колана.Силата на натягане на тресчотката (STF)е различна независимо ,че колана е за 5 тона.

Колан за 5тона (STF)350[daN]
Колан за 5тона(STF)450[daN]
Колан за 5тона(STF)500[daN]

Също така ако изберем колан от 5тона но с по голяма сила на натягане на тресчотката (примерно 450) може да намалим броя им ако преди това сме използва ли примерно колан с STF350 или 250.
Всичкото това нещо което описах по горе става най лесно със специални таблици предлага ни от водещите фирми за колани(примерно SpanSet).На самата таблица има прав ъгъл от 0 до 90 градуса (нещо наподобяващо на транспортир).Градусите са разделени на няколко цвята.Таблицата се слага директно на пода на ремаркето до предварително опънат колан.Според колко е ъгъла който прави колана и в кой цвят влиза се определя какъв колан ще е необходим посредством таблица.Важно е и да се знае коефициента на триене на товара защото в таблицата има и неговите стойности.

Подложки против плъзгане на товари

Подложките против плъзгане имат няколко разновидности според дебелината и плътноста им.Функцията им е да намалят коефициента на триене между товара ,палето и пода на ремъркето.Подложките или се изрязват от роло или има и такива с определени размери като парчета.Самата подложка се поставя там където товара ,палето контактува с пода на ремъркето.Най-често пърчетата подложка имат квадратна  или като лента форма.При подложките колко е по тежък товара и плътно стъпва на подложката толкова по добре.

Предпазни ъгли и предпазни шлаухи

Има няколко вида предпазни ъгли -ъгли с ъгъл по-голям от 90градуса ,тези угли се използват когато товара има ъгъл по от 90градуса.Другия вид ъгли са ъгли на който стените им имат леко предварение(малко по малко от 90 градуса).Това спомага след като ъгъла се стегне с колана стенитему прилепват по плътно към товара.Друг вид ъгъл е стандартен ъгъл с гърбица която спомага за по добро прилепяне към товара.Друг вид ъгъл е ъгъл с две гърбици на едната страна на ъгъла.Този при този вид ъгли напрежението от колана се предава повече на стените на  самия ъгъл и отслабва напрежението на ръба.Така се избягва деформации на товата.Тези ъгли имат предпазни стени които предпазват колана от изхлузване.Лошото на тези ъгли е ,че всеки ъгъл е за определена ширина на колана.
Палетни ъгли-палетните ъгли наподобяват "винкел".Имат различна дължина(80см.1,20м.2,40м).Тези ъгли могат и да се режат на по къси парчета.Има палетни ъгли които по страните си имат дупки за поставяне на гърбици за по плътно прилепяне на страните на ъгъла към товара.Палетните ъгли се използват за по меки и нежни товари с прави ъгли.Най-често товари от кашони на палети опаковани с опаковъчно фолио или товари в дървени сандъци.
Предпазните ъгли служат за   по-добро прилепяне на колана към товара ,за предотвратяване на претриване и износване  на колана в ръбовете на товара ,също чрез предпазните ъгли колана се натяга равномерно от двете страни на товара при П-образно стягане.Предпазните ъгли имат определени стойности на сила на натягане на тресчотката.

Предпазни шлаухи--има два вида шлаухи цели , те са по-меки за да се използват трябва колана да се вдене през шлауха.Тези шлаухи най-често се използват когато се налага стягането на бетони елементи(бетони пръстени) ,кангали от арматурно желязо или пачки метални профили.По-дългите модели цели меки шлаухи се използват при автовозаджийските колани когато се налага да се стягат гумите на колите.Другия вид шлаухи са разцепени те са и по-твърди.За да се монтират на колана само трябва да се разтворят и колана да влезе в тях.Тези шлаухи се използват при стягане на рола от ламарина също и ламарина на пачки.Те са по подходящи и когато товара има по-остри ръбове.Приложението на шлаухите е същото като това на предпазните ъгли.

Уплътняващи въздушни възглавници

Възглавниците представляват нещо като надуваеми дюшеци само че са от много по твърд материал.Има няколко вида възглавници -за леки товари за средно тежки и за тежки товари.Възглавниците имат едно приложение ,да укрепят и уплътнят товара когато това не може да стане с колани.Самата възглавница се поставя между палетите с товара или между палета с товара и прените на ремаркето или контейнера след което възглавницата се надува с компресор с въздух докато уплътни товара.След като товара се достави възглавницата се изпуска посредством вентил или се прави лека дупка.Тези възглавници се използват най-често при хладилници,контейнери.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-Ipuud_GO1Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-Ipuud_GO1Y</a>

Линейни метални шпригли , хоризонтални групажни прегради , вертикални телескопични прегради

Линейните метални шпригли се монтират в каналите на хоризонталните прегради на ремаркето ,замествайки дървените дъски.Тези шпригли представляват метални профили с два държача, по един на страна.Шприглите имат отвори за поставяне на групажните прегради.Металните шпригли се използват при превоз на варели ,бидони и групажни товари.Варелите и особено бидоните са малко особен товар от към укрепване и ако недай си боже стане някоя беля и варелите или бидоните се освободят в ремаркето металните шпригли ги държат в ремаркето , ако шприглата е дървена тя се чупи и всичко пада на пътя.Особено са задължителни при ремаркета "щора".

Хоризонтални групажни прегради ,те представляват метални профили с два държача ,по един на страна и на всяка страна имат по едно ухо.Преградата се монтира като всеки държач влезе в отвора на металните шпригли от ляво и дясно перпендикулярно на ремаркето.Самата групажна преграда се стяга с два колана ,единия край на колана се закача за ухото на преградата а другия край за текелажното ухо(закрепващо ухо) на ремаркето.Другия колан се слага на другото ухо на преградата и текелажа.Коланите трябва да са Х-образни.Най-близките вертикални греди на ремаркето до групажната преграда се стягат с колан с примки от двете си страни или Х-образно с обикновени колани за текелажите.Групажните прегради служат за предотвратяване на прекатурване на товара при положение ,че не е запълнен обема на ремаркето ,при превоз на групажни товари когато имаме няколко адреса , при укрепване на товар от варели или бидони.Групажни прегради се използват и при превоза на товари в хладилни ремаркета.При хладилника в стените му има отвори за монтаж на преградите.

Вертикални телескопични прегради , те най-често се използват при контейнерите.Представляват телескопични тръби с две лапи в двата края , задвижват се или с газов амортисьор или с заден механизъм.Принципът им на действие е следния: част от контейнера е пълен ,телескопичните прегради се поставят до последните палета и се разтягат така ,че лапите на преградата да опрат в пода и тавана на контейнера.Така палетата с товара опират в преградите.


Колеги силни се надявам темата да ви хареса и вие да се включите.Понеже трудно ми е да качвам снимки давам линк ето на този сайт който сега намерих в гугала.Там има снимки на повечето описани от мен неща.    

http://www.piubultec.bg/

Причина за редакция: Коригиран линк!






Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Вторник, 22 Ноември, 2011, 07:59:41 от admin » Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 00:22:34 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 11:15:15 »
ОтговорОтговор

        Браво, за старанието. Нещо ми се струва, си объркал порядъка на силата, за коланите. Най-слабите колани, са 2'000 daN (чете се, дека Нютони. А Нютон е учен и е с главна буква.). Дека Нютон, е мярка за сила, представката "дека", означава по 10 (като, един декар=10ара). Силата и масата, са различни величини, но за да получим пресечна точка, тяло с маса 2 тона, 2'000 килограма или тегло (силата с която го, привлича Земята) 20'000 Нютона или 2'000 декаНютона. Така че, известното (не съвсем правилно), колан 2'000 daN е 2 тона, 5'000 daN е 5 тона, 8'000 daN е 8 тона, не знам да има за по голяма сила, мисля там са веригите. На курса за квалификация, показваха някакви филмчета за колани. Не бях се замислял преди, но целта на колана е да го притиска в пода, а не да го държи когато тръгне. Казано по научно, увеличава нормалния натиск, към пода. Всяко тяло, с масата си, се притиска към пода (ако е хоризонтално е на 100%, така, ако се наклони може да стане почти 0) и тази сила по коефицента на триене, е силата необходима да го задвижи (ние се стремим, да не се задвижи). Така, ако едно пале е 2 тона, то се притиска в пода с 2'000 daN. И ако сложим колан 3'000 daN, ако закачването е на 90 градуса и двата края на колана създават сила 2х3'000 daN. Нормалния натиск става 8'000 daN или четири пъти е по-трудно да се задвижи, ако сложим подложка увеличаваща коефицента на триене, може силата да се увеличи още няколко пъти. И пак браво, за старанието, някой методи не бях изобщо чувал.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 11:15:15 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 11:22:11 »
ОтговорОтговор

Поздравления и от мен за положения труд. Хубаво е, когато човек влага такова старание в работата си.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #3 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 18:21:05 »
ОтговорОтговор

Колега МИНКО ИЛЧЕВ не съм се обърка сигурно ти нещо не си ме разбрал.Тези няколко стоиности който аз съм дал за 5тонни колани са ,сала на надягане на тресчодката(пише се на етикета STF), това което ти казваш е силата която носи на опън самия колан(пише се на етикета LC).И двете са в [daN] , има колани примерно:

5тона LC 2.500/ STF 350
5тона LC 2.500/ STF 450
5тона LC 2.500/ STF 500

Има колани които са за 10 ,20 , 25 тона някой от тях са на два ката.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #4 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 19:49:43 »
ОтговорОтговор

Колега МИНКО ИЛЧЕВ не съм се обърка сигурно ти нещо не си ме разбрал.Тези няколко стоиности който аз съм дал за 5тонни колани са ,сала на надягане на тресчодката(пише се на етикета STF), това което ти казваш е силата която носи на опън самия колан(пише се на етикета LC).И двете са в [daN] , има колани примерно:

5тона LC 2.500/ STF 350
5тона LC 2.500/ STF 450
5тона LC 2.500/ STF 500

Има колани които са за 10 ,20 , 25 тона някой от тях са на два ката.

        Така е, вероятно не съм разбрал. Дано съм бил полезен. Определено, много малко се знае, за укрепването на товара.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #5 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 20:52:15 »
ОтговорОтговор

Точно това е най лошото ,че много малко се знае в България за укрепване на товари.Няма  книги или материали по темата.Незнам защо някое издателство не хване да издаде някоя книга по темата макар и тя да е превод от някоя чуждестранна.Друго което може да се направи е някоя от  големите фирми (като Балкан Стар , Volvo България ,Евро камион MAN ) да хванат да направят курсове точно по тия теми свързани с международния транспорт , нещо подобно на това което преди време се беше провело в София или пък сега на скоро и от  Volvo (имам предвид за курса за икономично каране).Подобни курсове са честа практика в много от западно Европейските страни.

П.П: Колеги сега чак си прочетох темата хубаво ,извинявам се че има малко правописни грешки но вчера я писаш на бързо ,а и нета беше мани мани.В часта от темата "Подложки против плъзгане" и по точно във второто изречение "Функцията им е да намаляват" Вярното е "Функцията им е да увеличават".Правилната дума не е намаляват ,а е увеличават.Извинявам се за грешката.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« Отговор #6 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 20:53:42 »
ОтговорОтговор

+1 за полезно-интересната тема

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #7 -: Вторник, 22 Ноември, 2011, 21:21:17 »
ОтговорОтговор

Първо мерси за информацията много е ценна.
После браво за старанието + 1 (бира) за всичи писали по темата.
В момента пиша с тел. и ми е трудно.   
Имам много въпроси и мнения  но нямам възможност.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1787/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: Сряда, 23 Ноември, 2011, 18:54:50 »
ОтговорОтговор

Бацета темичката и данните арни,ма моя милост си връзва тук таме с коланче и не търси натиск ,а просто да понакрепва туй онуй.
Има случай се возат нещица високи,обемисти и т.н. ,но материало им лабав и налегнете ли тресчотчицата по юнашки по-добре не го връзвайте.
Та мислим учените са си учени те Нютони,таблици туй-онуй ма малко у реалността еле па моята не е баш така.

П.П.Не одим по немско,тъй че ич не ми е кво сакат.Но връзвам у нашенско и мъчим го некво.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #9 -: Сряда, 23 Ноември, 2011, 20:37:18 »
ОтговорОтговор

Бригадире веднага ти давам отговор за по меки , високи или такива товари които поради това ,че не са толкова плътни коланите немогат да ги хванат плътно.
Има специални покривала с уши в краищата.Самия товар се покрива с тези покривала а коланите минават през ушите им.Така самото покривало придържа товара към пода на ремаркето а самите колани изпъват покривалата също така самия товар се стяга през средата като се разделя на няколко части.Такива товари най-често са хартиени багове пълни с насипен материал.
Бидоните са също кофти товар за укрепване защото бидоните най-често са на палета увити с фолио и захванати към палето с пласмасови ленти.Колкото и добре да се стегнат с колани самите бидони поддават затова при бидони се ползват метални шпригли и групажни прегради.Ако бидоните заемат целия обем на ремъркето(имам предвид пода му) или част от него ,бидоните се разделят на няколко части с групажните прегради.Това се прави защото ако стане нещо и се налага екстремно спиране бидоните тръгват напред.Ако всичките са заедно задните редове бидони бутат по предните (от енерцията при спиране) и става мазало.Като бидоните се разделят на части натиска е много по-малък защото се спират в групажната преграда.
А и за по-нежни и леки товари има и по-малки колани.
Ето няколко клипчета за нещата които обясних.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ASzawTO3JMk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ASzawTO3JMk</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=l1zGlOyhLaA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=l1zGlOyhLaA</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FUPOra2oJZ4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FUPOra2oJZ4</a>


Утре още по темата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 23 Ноември, 2011, 20:43:34 от Trucker_Boy » Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2929
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #10 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 02:25:43 »
ОтговорОтговор

   Ще ви споделя за един начин за укрепване изискван в заводите на "Арсилор-Митал". Става дума за бобини от ламарина поставени върху дървена подложка с отвора нагоре, високи около 1.30м. и тежащи около 8-12т. всяка.
   Използват се 3 колана. Бобината се поставя така в ремаркето, че средата и да е точно срещу халките (или отворите) за коланите.
   Първият колан се прекарва от едната халка до другата страна отгоре на бобината и леко се опъва с тресчотката, без да се пренатяга.
   Следващия колан се закачва на съседната халка, прекарва се отстрани на бобината върху вече поставения колан (на около 0.50м. под горния ръб на бобината) и се закача на халката от същата страна от която е и другия край на този колан.
   По същия начин се постъпва и с третия колан, но се закачва на халките от другата страна на ремаркето.
   Когато цялата система е готова се натягат здраво вторият и третият колан. Това предизвиква натягането и на първия. Предимството на тази система е, че накъдето и да се подхлъзне товарът, това довежда до автоматично донатягане на системата, а и е невъзможно изхлузването от товара поради цилиндричната му форма. Разбира се, нужни са и гумени подложки под дървената скара.
   Дано съм обяснил разбираемо този начин и да съм полезен на колегите, които не са го знаели. Мога да кажа, че съм направил десетки курсове така и товарът никога не е мръднал и на сантиметър. Успех!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #11 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 19:03:37 »
ОтговорОтговор

Ако сте возили ламинирани плоскости знаете каква гадост е този товар. Та въпроса ми е как да се укрепят при условие ,че те нямат сцепление между самите плоскости. Варианта с гумени подложки не върши работа.
групажната  дъска спира само малка част от тях  а се товарят  4 пачки на по 3м..
Вторият въпрос е как да се укрепят малки 5-10 литрови пластмасови баки пълни с течност (примерно боя) и омотани в фолио .Трудността идва от това,че  баките се смачкват на най-долния ред. Палето е много тежко натоварено 1000кг.
другата особеност е ,че баките се хлъзгат на палето  и изпадат от него.
 Ето за какво става дума  с ламината:

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* dwer.JPG (29.62 KB, 842x505 - видяно 7866 пъти.)
Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #12 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 20:49:48 »
ОтговорОтговор

За плоскостите от ламинат ,преди да се натоварят на ремаркето слагаш гредички на които самите плоскости да легнат и на самите гредички слагаш ленти от подложките.Ленти между пода и гредичките и между гредичките и първите плоскости.След това ги стягаш с колани самите плоскости (стандартно стягане с няколко колана както си показал на картинката).След като си стегнал  пачки с плоскости с колани разделяш пачките с групажни прегради (две или три прегради на страна щом са по високи ), след това с колани стягаш групажните прегради на Х-обрезно.Единия край на колана за ухото на преградата ,а други край за ухото на ремаркето от другата страна.Следващия колан го закачаш на гругите уши на преградата и на ремаркето.Същото правиш и с следващата групажна преграда ,която идва малко над първата.Така ако плоскостите тръгнат напред се спират в коланите или преградите.
За баките с боя ,щом всички баки на палето са умотани с фолио значи няма как да изпадат.Стягаш ги с колани и палетни ъгли (от по-дългите) колкото коланите да ги придържат без много стягане ,че да не се спукат баките.Над баките може да се постави дървени плоскости преди да се стегнат с коланите.Плоскостите ще държат баките да не мърдат , а и натоварването от коланите ще се разпредели по на равно.Такива малки пласмасови баки наистина са много кофти товари. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #13 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 21:04:33 »
ОтговорОтговор

За ламината Мерси!. Хитро  даже ми мина мисълта да го стегна с колани като пакет-  целия ламинат на кръст като поставя коланите предварително. За баките обаче варианта е неприложим. Толкова са фини и меки че с ръка да ги натиснеш се огъват  а и самата течност ги люлее и размества .Два курса имам с боя и при втория се наложи да спирам рязко ... Добре ,че клиента ми е приятел... целия камион на ръка пререждане имаше около 20 бр смачкани и 5-6 спукани за късмет без теч.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 21:14:56 »
ОтговорОтговор

Колеги, а палета с картофи в чували как връзвате? Всеки път измислях нови начини и резултат никакъв. Даже веднъж и глоба отнесох заради свличане на чувалите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Етикети:
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!