• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Проблем с горивна помпа КОМЪН РЕЙЛ

Започната от shrek6721, Вторник, 06 Декември, 2011, 08:25:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

shrek6721

Здравейте колеги!Имам нужда от помощта ви!Става въпрос за камион MAN TGA 480 с двигател D28 с горивна система комън рейл.Проблема е ,че помпата блокира буталата в крайно нагнетено положение и няма палене.Сменихме филтри,горива и масла-с лабораторни анализи,помпи 3 броя като от тях 2 нови на BOSCH и проблема продължава.Сменяваме помпата ,камиона работи перфектно без да губи мощност, нито да пуши и каквито и да са недостатъци,работим с гондола и тонажите са над 45 тона бруто.След изгасване на двигателя до 2-3 часа пали,след това при завъртане на стартера блокират буталата.Горивата са от ЕКО И ЛУКОЙЛ ,маслото е ELF.Експеримента продължава.Майстори до сега всякакви барабар и с тия на BOSCH,от BOSCH не ни признаха и гаранцията вече 2 пъти.Ако някой е имал подобен проблем или да даде съвет нека сподели!Благодаря ви предварително!!!Лека и доходна!!!Здраве и късмет на вас и семействата ви!!!Честит празник!!!

shrek6721


admin

Колега, как така блокират буталата на помпата? Това по какъв начин точно е установено?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

shrek6721

След разглабяне на помпата ,всичките 3 бутала са в нагнетено положение и пружините не ги връщат в начално положение,връщат се с дорник и с чук.

admin

Цитат на: shrek6721 - Вторник, 06 Декември, 2011, 09:24:28След разглабяне на помпата ,всичките 3 бутала са в нагнетено положение и пружините не ги връщат в начално положение,връщат се с дорник и с чук.

Много странна работа. Нямам идея от какво може така да блокират. Някой специалист трябва да каже.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

maxi1999

Във форума има един човек г-н Жегарски, мисля че той може да ти помогне.
Кажете им,че идвам и водя ада след себе си.Уаят Ърп

MagnuM

;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

yyulii

Здравей колега.Команреила  не е ли една тръба?И от нея има изходи за дюзите?Проверете клапаните на изходите.Успех.

admin

Цитат на: yyulii - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 18:40:14
Здравей колега.Команреила  не е ли една тръба?И от нея има изходи за дюзите?Проверете клапаните на изходите.Успех.

Комънрейлът е много повече от "една тръба". Доста сложна система, с още по-сложно обслужване и настройки.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dinko_68

Цитат на: admin - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 19:31:00
Цитат на: yyulii - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 18:40:14
Здравей колега.Команреила  не е ли една тръба?И от нея има изходи за дюзите?Проверете клапаните на изходите.Успех.

Комънрейлът е много повече от "една тръба". Доста сложна система, с още по-сложно обслужване и настройки.


   Кòмън рèйл (common rail) е система за управление на впръскването на горивото, използвана в съвременните дизелови двигатели с вътрешно горене.
Още преди стартиране на двигателя, електрическата помпа за ниско налягане заработва за известно време, позволявайки запълването на горивната система с гориво с налягане около 2.5 bar. Предварителното запълване на системата спомага за нормалното заработване на помпата за високо налягане, а заедно с това се избягва досадното многократно и продължително превъртане на стартер при смяна филтри или ремонти по горивната система. В същото време електронният блок (EDC) определя оптималните параметри за пуск на двигателя получавайки информация от ред датчици като:положение на педала на газта,температура и налягане на атмосферния въздух, температура на горивото, температура на охлаждащата течност. С превъртането на коляновия вал от стартера се задейства и помпата за високо налягане, а в същото време EDC определя положението на вала, а от там и на всяко едно бутало, изчислява се точния момент за впръскване на гориво в съответния цилиндър, определя се точната порция и се подава сигнал към съответния инжектор. След като двигателят е заработил EDC започва да следи и още няколко параметъра като: налягане на компресора (турбото), желанието на водача, скоростта на движение, обороти, натоварването на агрегата и др. Различното в тази система, е че помпата за високо налягане има само един изход, независимо от броя на цилиндрите, налягането на този изход е променливо във времето и се определя от EDC в зависимост от режима на работа, високото налягане постъпва в общ за всички инжектори тръбопровод (common rail), а инжекторите се управляват електрически за да се осигури оптимална работа на двигателя във всички експлоатационни режими. С цел да се подобри качеството на горивния процес, да се намалят вредните емисии и да се снижи шума при детонационното изгаряне – порцията гориво се подава с много по-голямо налягане (до 1800 bar) и не еднократно а на поредица от малки порции, като общия им брой достига 5 за един такт.


   Колега shrek6721, действително тук ще получиш много мнения по въпроса ти но мисля, че стойностно и вярно мнение ще получиш само от добри специалисти в реномиран сервиз, така че моя съвет е да не търсиш решение на проблема си тук, все пак това е една цяла и не малко сложна система а не ГНП на Мадарката или Камаза....

Пожелавам ти бързо и леко решаване на ситуацията.


yyulii

Колега мого хубава лекция!!!Ама решете му проблема на човека????ЕЕЕЕЕ-теоретици бол,снимки,скици,научно доказано.ДА- ДА АМА НЕ-Петко Бочаров. :'(

dinko_68

Цитат на: yyulii - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 21:38:55
Колега мого хубава лекция!!!Ама решете му проблема на човека????ЕЕЕЕЕ-теоретици бол,снимки,скици,научно доказано.ДА- ДА АМА НЕ-Петко Бочаров. :'(

   Колега, нали се сещаш, че ако бяхме такива специалисти от каквито мисля има нужда човека, надали щяхме да спим по кабините и да дигаме прахоляка по пътищата и много от нас да не се прибират по няколко месеца у дома.

   Хората са го казали:
Козата си сака пръч! ;)

yyulii


admin

Цитат на: yyulii - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 21:55:27
Да ама има "СЕРВИЗИ"......който режат ...... ???

Безплатен обяд много отдавна няма. Особено с тези нови и модерни системи е голямо страдане във финансов аспект, когато се наложи посещение в сервиз. Но пък все си мисля, че целта оправдава средствата. Помисли само до какви нива е слязъл разхода на гориво в резултат на използването на подобни системи.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dinko_68

Цитат на: admin - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 22:00:07
Цитат на: yyulii - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 21:55:27
Да ама има "СЕРВИЗИ"......който режат ...... ???

Безплатен обяд много отдавна няма. Особено с тези нови и модерни системи е голямо страдане във финансов аспект, когато се наложи посещение в сервиз. Но пък все си мисля, че целта оправдава средствата. Помисли само до какви нива е слязъл разхода на гориво в резултат на използването на подобни системи.

   Абслютно прав. ;)
Без пари вече и мама на тати не давала. Не само разхода а и повече се набляга и на екологията.....
   А и ако все ставаше да не плащаме или пък да минаваме по другия начин тия сервизи и заводи производители нали щяха да са фалирали до сега.

yyulii

Ние май почнахме да се караме за чужда сметк.Колега има една подробност-която е много неприятна при смяна на една-две дюзи се променя налягането в самитае дюзи или какато каза колегата при импулсите има различно впръскване,за нова или стара дюза.Затова се сменят всичките дюзи ама в сервиз,и като проблема се повори за тяхна сметка

yyulii