Проблем с тахографа? Имам ли вина?
Форум на българските шофьори
Неделя, 28 Април, 2024, 22:27:35 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Проблем с тахографа? Имам ли вина?  (Прочетена 7831 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
R420
Начинаещ
*

Рейтинг: +19/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 3



Активност
0%

Ел. поща
« -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 01:34:39 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги, искам да споделя мойте неволи. Работя в Англия вътрешно ( БГ регистрирана фирма) и един път в седмицата пътувам до Германия. Спряха ме полицаи в (GB) на A303 до Amesbury за проверка. Не съм очаквал там да ме спрат. По национала. Установи се че два пъти съм презастъпил шайбите от 5 до 10 минути преди да ги сменя. Две шайби. Проблема не е в това че съм ги презастъпил, а това че като съм карал и става 24ч. откакто изтича времето и тахографа трябва да продължи да чертае (върху карано или пауза време), а при мен директно спира на 24ч. и не чертае. Директно ми обявиха че това е някаква манипулация и за всяка от двете шайби глобата е 200 £, общо 400. Магнити никога не съм слагал. Това се случва днес 7.12.2011г., два дена преди да се прибера за България. Парите трябваше да се платят на момента, защото иначе щяха да ме арестуват. Искам да споделите, имам ли аз някаква вина и може ли шефа пак да ми ги удържи. Очевидно е че тахографа не е наред. Два пъти ми крадат нафтата в Англия, общо 700 литра, която ми я удържаха. Ами аз за четири месеца работа, все едно съм работил наполовина.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 01:34:39 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2383/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 01:54:26 »
ОтговорОтговор

Явно имаш проблем с тахографа. Изправният тахограф си продължава да чертае, ако не смениш шайбата. Обаче проблема е деликатен, тъй като шефа ти е в България и няма как да знае, че тахографа е развален. Може би ако ти беше разбрал, че има повреда, и си му казал за това, а пък той на негова отговорност да реши да караш....Знам ли какво да ти кажа....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 01:54:26 »

 Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #2 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 02:37:14 »
ОтговорОтговор

Колега няма проблем с тахографа.Има едни модели тахографи(моделите са от тези с тавата де то се слага шайбата на нея ,  разбира се има и такива с тава които продължават да чертаят след 24часа) които след 24часа спират да чертаят и трябва да смениш шайбата.Принципно не правят проблеми контролите ако имам МАЛКО чертана пауза върху карано(около 10мин примерно).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2980
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #3 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 02:42:35 »
ОтговорОтговор

Колега, отдавна вече не карам камион със шайби,(вече са дигитални), но пък години наред съм карал такива преди. И никога не съм видял тахограф, който спира след оборот от 24 часа. Освен това казваш, че става дума за 2 шайби? Не ти ли направи впечатление, когато смени първата, че тахографа е спрял?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
zhzhivko
Младши потребител
**

Рейтинг: +14/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 64
Теми: 6



Активност
0%


« Отговор #4 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 09:29:34 »
ОтговорОтговор

Всички дигитални тахографи имат вградена батерия, също така и последните с шайби са с батерии. И като се прави заверка ,,истинска'', се сменят и батериите, и някой от камионите при ниско напрежение в акумулаторите си спират консуматорите. И батерията в тахографа му служи да работи и без акумулатори и при изключена ключ маса.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

не е важно колко взимаш а колко време ще ги взимаш
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #5 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 11:26:17 »
ОтговорОтговор

Има такива тахографи, които след 24 часа спират да чертаят. Повечето са инсталирани на Рено-Премиум.
 Ами пич, прави са си заптиетата!  Защото това води до мисълта, че си карал без тахо-шайба, например, а глобата за това е 2500Е. Трябва така да си го нагласиш, че навреме да си сменяш шайбите. По принцип ако паузата е застъпана с пауза не е нарушение. Когато бутнат тахото на скенера и там се вижда как е чертано в два или три кръга.
 Ами баце, кофти е за кинтите, че са ти отишли курбан!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
R420
Начинаещ
*

Рейтинг: +19/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 3



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #6 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 11:40:54 »
ОтговорОтговор

И двете шайби са ми презастъпили в/у пауза. Нямам карано върху карано, обаче те си мислят че аз съм манипулирал нещо тахографа. По принцип това може да се обжалва до 28 дена, ако ли не го направиш, парите вече са на полицията примерно. Шефа ми живее в Лондон, не БГ. Утре преди да си тръгна ще говоря с него и ще видиме кой крив, кой прав. Като се прибера в къщи към неделята, ще пиша за резултата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2383/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #7 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 13:43:14 »
ОтговорОтговор

Ще очакваме да споделиш какво е станало, но вероятно тези полицаи доста са се сблъсквали с манипулирани тахографи и затова и са те глобили. Явно според тях нещо не е наред. Дано все пак да отпадне глобата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
dinko_68
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +77/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 154
Теми: 2



Активност
0%


« Отговор #8 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 14:23:40 »
ОтговорОтговор

Колега,тахото си е наред (моя например е по същия начин) и това трябва да го знае шофьора и да се съобразява с това,така, че какво ще прецени шефа ти си е негова работа т.е. дали ще ти плати глобата или ще ти я удържи.Вината и проблема в случая са си твои,не, че ми се иска да те обвиня но ако приемем,че тахото е за сервиз и се отиде на такъв ще се констатира че всичко си му е наред и тогава да не вземе да ти удържи и парите за сервиза пък.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2980
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #9 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 14:48:07 »
ОтговорОтговор

   Според мен е изключено да бъде наложено наказание (особено в Англия), само по съмнение. В мотивите за налагането му със сигурност е посочена конкретната причина и законовата норма.
   Колега, ако смяташ, че наистина има проблем в тахографа, задължително настоявай за лабораторна експертиза. А за да убедиш и шефа си, може да се окаже достатъчно да отидете в съответния сервиз за камиони и да беседвате с тахографаджията по проблема.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #10 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 17:31:26 »
ОтговорОтговор

Ето за driver1 http://qdeca.snimka.bg/?album;aid=639428;pid=25790656 този тахограф спира след 24часа чертане.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2980
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #11 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 17:37:13 »
ОтговорОтговор

Добре, значи това няма как да не се е знаело както от собственика на камиона, така и от шофьора. В този смисъл полицаите са прави на формален повод - след спирането на тахографа мможе да караш без това да бъде отразено на шайбата. Но аз пак не разбрах - как тахографа спира на 24-тия час, а шайбата е застъпена върху пауза?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
R420
Начинаещ
*

Рейтинг: +19/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 23
Теми: 3



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #12 -: Четвъртък, 08 Декември, 2011, 20:43:03 »
ОтговорОтговор

Ако трябва да сменяш шайбата примерно да кажем в 15ч., аз съм я поставил вчерашния ден по същото време, но не съм почнал да карам,а съм почивал. На другия ден като трябва да я сменя аз обаче забравям и карам. Светва ми червена светлина внимание и проблем тахо. Аз съм с скорост 90км. и там спира все едно си извадил по време на движение диска. Аз разбира се виждам проблема и излизам на първия изход като спирам в аварийното платно. Това са 5-10мин. докато спра и го сменя. Да стане примерно 15ч. и 15мин. аз тогава по това време не съм карал на тази шайба. В такъв смисъл е била на пауза. Полицаите също ми поискаха и дигиталната карта да не съм карал с нея едновременно  Усмивчица Има нещо и друго. Този камион се е прибирал в България преди един месец за четири дни да мине технически преглед и е минал заверка на тахографа. Ако имаше проблем, не трябваше ли човека който го проверявал да каже че има такъв. Още повече че си е сложил неговия подпис там.
Както и да е. Парите сега са платени от шефа и неговата карта, пък после ще видим.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
dinko_68
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +77/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 154
Теми: 2



Активност
0%


« Отговор #13 -: Петък, 09 Декември, 2011, 00:31:33 »
ОтговорОтговор

Ето за driver1 http://qdeca.snimka.bg/?album;aid=639428;pid=25790656 този тахограф спира след 24часа чертане.
Това пък е моя и той също спира на 24ч

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* PC090024.JPG (569.55 KB, 1280x960 - видяно 2891 пъти.)
Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-2980
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #14 -: Петък, 09 Декември, 2011, 00:51:42 »
ОтговорОтговор

Възможно е, аз с такъв тахограф не съм работил, само с тези, които са на таблото и се отварят с ключе. След това - направо с дигитален. Така и не ми стана ясно обаче как хем е спрял да пише на 24-я час тахографа, хем е писал върху паузата...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!