• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Управление на тежкотоварен автомобил в зимна обстановка

Започната от Boroman21, Сряда, 21 Декември, 2011, 23:29:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Ба го баце оно ако има ток му светнат дзъркелите на къси си е убавиня,че у поечкото случай най-много да примижът.
Те за тва я ,че мъцнем друг метод за палене на -20 по Целзий
-най-важното нещо е да му се дръпне молитва нещо от сорта на,, не запалиш ли ,те бичим на скраб,,
-второто важно нещо е да установите  ,седи ли ви капака на акумулаторите ако седи непокътнат шанса да запалите Ви се увеличава в пъти  ;)
-следващата Ви стъпка към успешен старт е да успеете да откъртите вратата и да стигнете шофьорската седалка
-следва поставянето на контактният ключ и подаването на контакт,ако уредите и лампите светнат и евентуално зумера запищи без премигвания съответно прекъсвания ,шанса все още не Ви е напуснал
- и ето го момента на истината завърта те ключа ,тук вече има два варианти върти и невърти ,към невърти спада и причукването на бендикса не довело до въртене на стартера.
-ако все пак е завъртял стартера, до максимум 5-6 превъртане на мотора не се ли появат белосивкавосинкави пушеци шанса ви за палене драстично намаля и ще Ви се наложи да си купите нов дръгел или да си смените филтрите и смените нафталино с по читав модел нещо от сорта на бъркоч лекокорабно гориво и авиационен бензин,но тъй като и двете са доста трудоемки Ви препоръчвам да си закупите флаконче етър. ;)
-за случайте ,който не са ви довели до по-горното има два варианта или сте запалили или сте нямали ток ако е вторият вариант или сте се отказали и сте отишли да си доспите или още обикаляте да търсите я кабели я некой да Ви дава ток.
Сайт не моем Ви предложим,но за да Ви се унагледи може да отидете на първият паркинг към 7-8 сутринта на въпросните -20 градуса по Целзий.




Бриги Магнито



Mandor

А етера се заменя съвсем успешно от запален вестник, поставен на тръбата след въздушния филтър (само за дизели). Като глътне огъня и си пали веднага.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Бриги Магнито

Цитат на: Mandor - Петък, 27 Януари, 2012, 23:38:41
А етера се заменя съвсем успешно от запален вестник, поставен на тръбата след въздушния филтър (само за дизели). Като глътне огъня и си пали веднага.
Стар доказан метод с кодово название,,факел,,  ;) много успешен способ.


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

М да палнаамеги на -20 викам да дигнем летвата на -40-50 градуса по Целзий ,ко че кажете. ;)


fxmaster

Цитат на: Бригадира - Събота, 28 Януари, 2012, 00:12:46
М да палнаамеги на -20 викам да дигнем летвата на -40-50 градуса по Целзий ,ко че кажете. ;)

Може, ама ето един рашън пауър без подгряване

Бриги Магнито

Баце тц твърдо тц с тва шушляче де ми се носи тоя дали е -40 твърдо тц.
На -40 има една особеност при студен старт без нея вервай ми нема жив дръгел къде да запали.
Че зачекам и други предложения и че Ви осветлим.
Не че съм бил на -40 и знам,не че съм технически запознат с дръгелите,но че Ви светнем. ;)


fxmaster

Цитат на: Бригадира - Събота, 28 Януари, 2012, 08:37:13
... На -40 има една особеност при студен старт без нея вервай ми нема жив дръгел къде да запали. ...

На -40 нафтата е желе, а маслото - грес. За друго верно не се сещам. Ще чакам и аз.

P.S. Може би имаш впредвид жокерите във всмукателния тракт ?

Бриги Магнито

 ;) Джокерите си ги съобщил баце ,а да видим при тез джокери,че ли моеме да сътворим запалване.
Също е готино да се знае ,че на -40 обикновенно не се гаси двигателя,но стават непредвидени обстоятелства и той е бил загасен за повече от 4-5 часа да речем или пък цяла седмица и ни се налага да го съживим отново ,а да видим ще успеем ли или ще го погребем завинаги . ;)

Също интересно е ,че антифриза концентрат е до -40 градуса ,кво ли пък се ползва за -50  ;)


admin

Цитат на: Бригадира - Събота, 28 Януари, 2012, 08:50:06
;) Джокерите си ги съобщил баце ,а да видим при тез джокери,че ли моеме да сътворим запалване.
Също е готино да се знае ,че на -40 обикновенно не се гаси двигателя,но стават непредвидени обстоятелства и той е бил загасен за повече от 4-5 часа да речем или пък цяла седмица и ни се налага да го съживим отново ,а да видим ще успеем ли или ще го погребем завинаги . ;)

Също интересно е ,че антифриза концентрат е до -40 градуса ,кво ли пък се ползва за -50  ;)

Има антифриз и за -60 градуса. Вервай ми. Освен това само концентрат не върши никаква работа. Трябва да е в правилната пропорция с вода и тогава се получават и правилни резултати!

http://www.prista-oil.com/bg/pages/antifreeze-28.html
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Цитат на: admin - Събота, 28 Януари, 2012, 09:12:48
Цитат на: Бригадира - Събота, 28 Януари, 2012, 08:50:06
;) Джокерите си ги съобщил баце ,а да видим при тез джокери,че ли моеме да сътворим запалване.
Също е готино да се знае ,че на -40 обикновенно не се гаси двигателя,но стават непредвидени обстоятелства и той е бил загасен за повече от 4-5 часа да речем или пък цяла седмица и ни се налага да го съживим отново ,а да видим ще успеем ли или ще го погребем завинаги . ;)

Също интересно е ,че антифриза концентрат е до -40 градуса ,кво ли пък се ползва за -50  ;)

Има антифриз и за -60 градуса. Вервай ми.
Тц е тука не ти повервах ,води се антифриз,но му прочети опаковката на този за -60 и на този за -40  ;)
Антифриза е до -40 за да е антифриз той задължително е разреден с вода за тез -40 без вода замръзва на силните -12 ,-15 градуса  ;)
По интересувайте се за антифризите и може да си дуднем.
Иначе факт има тъй наречени антифризи за -60 ,но химичният им състав е далеч от тъй наречения антифриз. ;)

И преди да заспорим ето нещо полезно http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/101-2008-06-19-14-11-27/70-antifreeze


fxmaster

Цитат на: Бригадира - Събота, 28 Януари, 2012, 08:50:06
... Също интересно е ,че антифриза концентрат е до -40 градуса ,кво ли пък се ползва за -50  ;) ...

Пак антифриз бате, 70% етилен гликол и 30% вода (справка една таблица по средата на страницата http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene_glycol). Това си важи до -50. Обачееее , аз съм виждал туба дето си пишеше -70! Какво има вътре - е..ем ли го ...

На въпроса ти. Като учех у съюзо, ката божи ден ни возеха до училище с едно чудо - автобусче на шаси на ГАЗ. Та там, ако чичо Гошо - шофера е забрайл вечерта да шибне шнура на нагреватела на картера у контаца ставаше весело. Впървом се впрегахме в бригада да откопаем дръгела и най-вече под картеро. Патом смело за дръва - шо требе се кладе огень под картеро. Огеня га му се получи запалването го остаеме да гори полвин час. После акумулатора - ако не го е свалил, бегом за друг от стаята за почивка (шо там е топло и не падат за една ношт ;) ). Кога маслото е на чорба и тока закачен, вече имаме мегдан чичо Гошо да връти стартерот. Некой от нази получаваше чичето с етеро и дежурен на филтара. Ше врътим стартер - чичо Гошо са набира на ключа, авера на шишето е етер ииииии... нема никой :( Айде пак. Тоз път накой държи горяща факла пред филтъра. Пак врътим. И така докато не стане едно от ТРИТЕ - не свърши тока, не свърши етера или не свършат нервите на чичо Гошо. Али нещо от теа три се е получило, гасим лагерниот огень, затваряме и у дома на топло. Училище нема...

Сериозно - това ми е от личен опит/наблюдения при темератури -25 до -50. За БЕНЗИНОВ двигател ГАЗ. Отпосле разбрах защо в сибир не важат дизелите. Защото ако е дизел огньовете са два поне - под картера и под резервоара за "салярка". Руснаците когато застудее почват да мешат нафтата с 10% керосин. Става и с газ за горене. Ако ли пък си МНОГО на зар - 5% бензин. Или лампа от късите да свети в гърловината на резервоара. Или си навиват на горивопроводите няква термолента беше. Или на горивните филтри си слагат нагреватели. И не си гасат двигателите.
За старт ползват жокери. Най-често етер, 90-100% спирт (ако не са го изпили вечерта) и открит огън на дупката на филтъра.

От мен толкоз. Айде някой друг да мъцне нещо.

П.С. Малеее, как ми скача мисълта. Все едно съм шизофреник :)

Бриги Магнито

Баце еваларка за сайта там няма температура за тва повече от -55 по Целзий  ;)
Относно тайната за дизел на -50 работата отива към разкриване на разковничето и то е огън  ;) и само огън.
Дизеловият мотор съм съгласен не е добро решение на температури от - 40,50 градуса,но виреее и съответно пали.

Една скоба само да отворя ,палят определени марки дръгели не всички. ;)

Относно антифриза до тук се въртим на истинския,който съдържа етилен гликол за температури видно и от таблицата над -55 се ползва друго химическо съединение  ;)


Бриги Магнито

Всъщност нека се приеме,че се правя на интересен и да не се взимат мойте постове насериозно.
Момци сори,че оспамих темата за пореден път,надявам се да си я продължите по ваш вкус.

П.П. кОРЕАГИРАЙТЕ ТРИЙТЕ КО ВИ ДУША САКА


Boroman21

Е добре де на тез клипчета що палят без подгрев?Аз си права зимата 2-3пъти подгрев на една дизелова корса и ако не е замръзнала нафтата си кине бендикса от въртене ;D

Boroman21