• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Управление на тежкотоварен автомобил в зимна обстановка

Започната от Boroman21, Сряда, 21 Декември, 2011, 23:29:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kkkvd

Това е празен камион, който шофьора нарочно кърши.. мисля че е наравно, иначе има известен риск. Аз самия съм го правил това и е много ... густо, както казват пловдивчани. Нищо страшно няма, голям кеф е даже. Когато е натоварен не е желателно да се прави, не за друго, ами товара ще се омеша, пък и по-трудно тръгва ремаркето и тръгне ли, много бута. Но това от клипа е много готино и лесно да се направи. Даже е желателно да се пробва когато има възможност, човек да види какво става.


Бриги Магнито

Цитат на: ivopifeca - Вторник, 10 Април, 2012, 21:25:26
Тва на клипа,дали е на спускане та тоя почна така да се върти,или го направи нарочно ???Нещо не ми се връзва.
Чуй баце и се ограмотявай,значи тва е при изкачване и когато дадеш повечко газчица гъзеца на влекача лови на нейде оттам ти пък врътнеш обратно и после па другото обратно и те тва е резултато.
Тва ако е нарочно си кинем тапията за готвач,у тоя живот няма нищо нарочно. ;)

Мъцнах вещо мнение по-въпроса и е такова оти и аз ги праим сле Търновото същите простотии ,но върнем газта и работата се кротне.
Инак абсолютно мъцам,че ремаркенцето е празно та отскача.


Бриги Магнито



DeDo Vi

Пичове затваряйте темата, лето иде зимата си отиде. За вас де. За мен още не си е отишла. Може и да не вярвате но онзи ден северна Румъния беше блокирана поради снегонавявания, наложи ми се да слагам ланците. Ако някой ми беше казал, че април месец е слагал вериги щех да го плюнем като долен лъжец. Но ето, че и това го има.
Каквото и да си приказвате по темата, истината за мен са веригите. Навреме поставени и добре опънати веригите са ми спестявали много неприятности, гориво, и време.  Не напразно властите в Норвегия изискват камиона да е оборудван с 8 броя вериги. Но за съжаление повечето колеги ги мързи и когато забоксуват препречат пътя пред теб, язък че си с вериги.
А ако ви е мъка за зимата те ви едно фото от Румъния.

ivopifeca

Цитат на: Бригадира - Вторник, 10 Април, 2012, 22:04:36
Чуй баце и се ограмотявай,значи тва е при изкачване и когато дадеш повечко газчица гъзеца на влекача лови на нейде оттам ти пък врътнеш обратно и после па другото обратно и те тва е резултато.
Тва ако е нарочно си кинем тапията за готвач,у тоя живот няма нищо нарочно. ;)

Мъцнах вещо мнение по-въпроса и е такова оти и аз ги праим сле Търновото същите простотии ,но върнем газта и работата се кротне.
Инак абсолютно мъцам,че ремаркенцето е празно та отскача.
Като ме ограмотяваш,искам само да попитам,като е при изкачване и е започнал с тия врътки как не закъса,и как си се върна в лентата,само забележи самото въртене какво е,по ми мязва да е у равното,ако е с повече газ.

Бриги Магнито

Па че те ограмотвам,зимно време дадеш ли газчица мъжката губиш тракция върнеш ли я имаш тракция сещаваш ли се,кой не верва му казвам избира си едно леко баирче и си джитка смело напред в момента в който дадеш рязко газ гъзеца на влекача фаща гората. ;)

Не взимам скъпо бре не бой са,че те светнем. ;)


DeDo Vi

Цитат на: ivopifeca - Вторник, 10 Април, 2012, 22:17:05
Като ме ограмотяваш,искам само да попитам,като е при изкачване и е започнал с тия врътки как не закъса,и как си се върна в лентата,само забележи самото въртене какво е,по ми мязва да е у равното,ако е с повече газ.
Абе Ивчо-Пифчо, не се напягай бре пич, за всички ни е ясно, че си летен шофьор, демек не си наясно как да караш зимъска.
Казах ви приключвайте темата, ЛЕТО Е.
На мен лично ми писна от ЗИМАТА.

ivopifeca

Цитат на: Бригадира - Вторник, 10 Април, 2012, 22:20:04
Па че те ограмотвам,зимно време дадеш ли газчица мъжката губиш тракция върнеш ли я имаш тракция сещаваш ли се,кой не верва му казвам избира си едно леко баирче и си джитка смело напред в момента в който дадеш рязко газ гъзеца на влекача фаща гората. ;)

Не взимам скъпо бре не бой са,че те светнем. ;)
Не зимаш скъпо,чекаи да видим дали си носим парите,е щом е леко баирчето,а и щом има баир при такова рязко и бързо преминаване от лево на десно-точно затова ще преведем некои лев ;)

ivopifeca

Цитат на: DeDo Vi - Вторник, 10 Април, 2012, 22:25:06
Абе Ивчо-Пифчо, не се напягай бре пич, за всички ни е ясно, че си летен шофьор, демек не си наясно как да караш зимъска.
Казах ви приключвайте темата, ЛЕТО Е.
На мен лично ми писна от ЗИМАТА.
Дедо ли си,баба ли си тебе требва да те пускат зимата кога говорят за кодове да показваш финтове и как се кара.

Бриги Магнито

Бацета не се дръгляйте бре,по принцип не пишем да ми вервате нито па си плащам да ми вервате,но коги четнем нещо де тц не ловим вера гледам да мъцнем,по нагоре беше споменато,че всичко е с цел на равно или на спускане е твърдо ви мъцам нема такъв филм,направиш ли го тва на спускане мое само да те вадиме от некоя канафка и дере.
Бацко по принцип си е летно и съботно -неделно шоферче,но коги мъца ,мъца да знааете майтап нема,боли глава от таквиз изпълнения. ;)


ivopifeca

Имах в предвид,че ако не е нарочно,дали не е при спускане?И аз си мисля,че ако го прави нарочно,требе да е у равното,а ако е на баир-нагоре ,нещо много бързо сменя посоките,от лево на десно,па обратно,абе незнам,гледаите го и вие и преценете,за клипа де

imter

Дедо ,в Со Мата са ги учили,само на лед да карат и само напред,назад са страшна работа ;D ;D ;D ;D.

DeDo Vi

Цитат на: ivopifeca - Вторник, 10 Април, 2012, 22:51:46
Дедо ли си,баба ли си тебе требва да те пускат зимата кога говорят за кодове да показваш финтове и как се кара.
Баце, ти май не четеш всички постове а само избирателно а? Аз цяла зима съм си по пътищата, даже и снимка съм ти сложил, врътни с мишката по надолу и че видиш. И финтове не правя ама никога, карам разумно и с акъл зимата, за това и не съм закъсвал из преспите тази зима. Повярвай, ако имам избор цяла зима няма да излезна от нас. Но нямам избор. Защо си мислиш, че непременно трябва да се правя на герой, да въртя гуми и да правя слалом по пътя. 

dino412

Некой гледа ли хубаво клипа или само дупето на ремаркето?Първо наклона на дърветата издава че е на изкачване. Второ камиона си е добре натоварен минимум 16-18т личи по накланянето на ремаркето и усилието на влекача да го вкара в пътя.Трето преди завъртането се отклони леко в дясно и явно захвана с предна гума непочистен мокър сняг което завъртя влекача и от там и цялата композиция.Късмет че не отиде в някоя насрещна кола или в канафката.По между другото клипа както и повечето Руски е сниман от кола с така наречения видеорегистратор който Руснаците масово ползват.Някой виждал ли е да се продава такова нещо на нашия пазар щото е доста полезна вещ.
http://www.drive2.ru/cars/moskvich/2140/2140/uzbek-676/journal/4899916394579125964/#post
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

kkkvd

Цитат на: dino412 - Четвъртък, 12 Април, 2012, 11:54:31
Първо наклона на дърветата издава че е на изкачване. Второ камиона си е добре натоварен минимум 16-18т личи по накланянето на ремаркето и усилието на влекача да го вкара в пътя.Трето преди завъртането се отклони леко в дясно и явно захвана с предна гума непочистен мокър сняг което завъртя влекача и от там и цялата композиция.
Дино,
единственото за което мога да се съглася, е че се изкачва. От там нататък мога да споря с теб до утре, че  камион при изкачване няма да се кърши толкова, освен ако не даваш газ и си изключил ТС. Забележи, че стоп светлина никъде не се появи. Следователно пича ръгаше газта. Момента в който почна да се кърши не беше настъпил никакъв сняг. И най-накрая, не съм сигурен да ли са 16 или 16.5 тона, но съм сигурен, че е абсолютно празен, защото ремаркето стоеше водоравно, гумите нямаха бузи и цялата конструкция не се сучеше. Отпред имаше друг камион, нищо чудно да са се базикали.

За мен това си беше чисто заиграване :)

Искаше да постигне това, но го беше малко страх:


А ето как истински натоварен камион не се кърши, а ремаркето бута напред, само с малки корекции можеш да се спасиш, почнеш ли така да въртиш, като руснака, свършен си, сгъва те:


dino412

Нейскам да навлизам в спор но при тая ситуация светнат ли ти и стоповете вече си пътник.А ремаркето се кърши и усуква при висок товар при нисък все едно е празно.Забележи и че скоростта не е нито много висока нито много ниска.Според Мен около 50-55км/ч.А и влекача се поусука добре.Ако го е направил нарочно с газ после камиона нямаше да загуби скорост почти до спиране.
На 16сек. се вижда как предно десно колело излиза за момент в по-дълбокия сняг покрай пътя.Поднасяло Ме е макър и не чак така силно затова обръщам внимание на тия неща.По същия начин става и когато влезнеш с едно от предните колела с голяма скорост в по-дълбочка локва лятото.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.