• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Управление на тежкотоварен автомобил в зимна обстановка

Започната от Boroman21, Сряда, 21 Декември, 2011, 23:29:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho


Като се остави на страна скоростта и непрекъснатата линия защото не е по темата, при тази ситуация няма как да се направи нищо просто няма време и разстояние.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

JoroBoro

Наклон, мокра настилка.....изтърва го .... преумора може би?

JoroBoro


Бриги Магнито

Момци ,мислим у туй клипче не ремаркето ми влекача оправи работата,нормално е кат влекача се изговни после каруцата да довърши работата.


fxmaster

Цитат на: MagnuM - Вторник, 27 Декември, 2011, 19:37:48
На 1 клип който си пуснал, ако не си забелязал гондолата се удря в снегорина и затова занася.

... после и в мантинелата, и така...

dino412

Цитат на: fxmaster - Сряда, 28 Декември, 2011, 08:50:17
Цитат на: MagnuM - Вторник, 27 Декември, 2011, 19:37:48
На 1 клип който си пуснал, ако не си забелязал гондолата се удря в снегорина и затова занася.

... после и в мантинелата, и така...
Едно от нещата който го отърва е двата двигателни моста на влекача а другото е празната гондола.
Цитат на: loshdancho - Вторник, 27 Декември, 2011, 20:23:22

Като се остави на страна скоростта и непрекъснатата линия защото не е по темата, при тази ситуация няма как да се направи нищо просто няма време и разстояние.
Това щеше да стане и на горния клип ако влекача беше двуосен.Макър че явно колегата с IVECO-то тръгвайки да изпреварва е видял насрещната кола и е решил че АBS-а ще свърши чудеса.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

ivopifeca

Мисля че ще бъде полезно за всички,по старите и опитни колеги да споделят и дадат съвети и тънкости при зимно шофиране,примерно при спускане изкачване на наклони и така нататък,при нашите чистачи на пътища няма да е лошо да си даваме съвети при по екстремни ситуации :)

Don_Bazilio

Правилно трябва да подбереш:
- ако прецениш, че трябва да сложиш вериги при катерене, не се инати - направи го
- предавката-нито да е висока, нито да е ниска
- правилно да подбереш оборотите на двигателя и да не си играеш с газта
- усетиш ли, че започва да боксува с поднасяне - СПРИ и дай назад до изходно положение. Никой не може да знае какво има под първия слой сняг
- при спускане карай бавно. Усетиш ли поднасяне-в никакъв случай не натискай спирачката. Опитай се да коригираш само с волана
- кажат ли ти от КАТ да чакаш - не се прави на герой, чакай. Загледай се колко паметници има по пътищата - те са на "героите"
   Айде и някой друг да помогне

Trucker_Boy

Ето тема за карането през зимата - http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1502.0
Ще помоля всички преди да пуснат тема да се уверят, че няма вече пусната такава. ;)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

LKW

Направи едно кръгче във форума и ще намериш такава тема.Темата е на Boroman21 , а аз съм писал там точно по този въпрос.Верно  млад съм (23 год.) ,но ако ми нямаш вяра може някой да направи заверка правилно ли е.Там съм написал всичко друго няма.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Бриги Магнито



Бриги Магнито



Бриги Магнито



driver1


godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

stoan

Ако има някой, който разполага с известен опит в стартирането на двигател при температури под -20 градуса, това определено са руснаците. Ето някои съвети, които циркулират из тамошните автомобилни форуми и биха могли да спестят ядове в задаващите се сибирски студове у нас.



● Първото, което трябва да направи водачът още преди да завърти контактния ключ, е да натовари слабо акумулатора в продължение на около 5 секунди, за да се загрее електролитът преди същинския старт. Най-добре е да се включат късите светлини или габаритите.

● След това задължително трябва да се проверят всички превключватели и консуматори на електричество - подгряване на седалките и стъклата, вентилатора на парното, мигачите и т.н. Така акумулаторът няма да бъде натоварен с допълнително потребление, докато захранва най-важния в случая агрегат - стартера.

● По време на опита за запалване не бива да се натиска педалът на спирачката. Светлините на стоповете също хабят скъпоценния ток.

● Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.

● Ако автомобилът е дизелов, добре би било подгряващите свещи да бъдат активирани 2-3 пъти преди старта.

● Няма смисъл да се върти повече от 5 секунди. Ако колата не запали за толкова, няма да успее от първи път. По-добре в акумулатора да се съхрани енергия за втори опит, какъвто трябва да бъде направен най-рано 10 секунди след първия.

● Ако двигателят не запали от три или четири опита, по-добре да се откажете, за да не изцедите силиците на батерията напълно. Тогава помагат други хватки от руския автомобилен фолклор, които могат да се видят тук - http://fakti.bg/avto/19635-ako-akumulatorat-padne-a-niama-koi-da-buta.

stoan