• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Управление на тежкотоварен автомобил в зимна обстановка

Започната от Boroman21, Сряда, 21 Декември, 2011, 23:29:06

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

kkkvd

Да започна отзад напред. Мен са ме теглили с 25 тона тор на заледен път с много сняг върху леда с едно малко тракторче - 35-40 коня не вярвам да е повече. Сцепи се да буксува и то на леда но потеглих. Идеята е, че много често е необходимо теглителна малко теглителна сила към тази на камиона и става. Примери за джип теглещ ТИР има много и в Интернет.

Относно управлението в хлъзгави условия: При композиция с полуремарке имаме реално управление с един волан и педали на две превозни средства. От там и по-сложното каране. Първото МПС е със задно предаване, а второто МПС е с предно предаване, защото ако разгледате полуремаркето като отделно превозно средство, то си има теглителен мост и управление.
Следователно зора е по голям, щото в завой и на хлъзгаво двата типа МПС имат различно управление.

Катеренето е газ колко може, да не спре и бъзикане на тракшъна по усет включване и изключване от копчето, щото често ти отнема от мощността към задния мост като е включен и аз го цъквам за да дам жега из баира, нищо че буксува яко. Някой казват да се катери на ниски обороти, аз съм против. Ниските обороти предполагат в един момент да смениш предавката, а тогава става весело.

Пускането - лично аз си пускам на моторна спирачка, но на по-висока предавка, тогава не подхлъзва. На ниска предавка и моторна оборотомера пада на 0. Примерно на сканията на 5 бавна само на моторна. Може и на ретардер, но на първа позиция... лекичко.

А всичко това се учи с практика, намираш хубава и безопасна отсечка и тренираш.. опитваш това, онова и гледаш какво става. Имам един колега, не пробва пътя със спирачката, че можело да поднесе... Аз си го пробвам чат-пат, смятам, че не е опасно, ако мръдне ремаркето малко, ясна е работата.


dino412

Цитат на: godji - Четвъртък, 01 Март, 2012, 20:05:40
Пък аз що си мисля ,че Камаз-а изобщо няма блокаж   ::)
Цитат на: pumix - Четвъртък, 01 Март, 2012, 20:19:44
Има блокаж.
Има блокаж само на междуосовия диферинциал.На мостовете блокаж имат само по-новите модели с редукторни мостове на з-д Мадара Шумен но тоя конкретно си беше с Руските мостове.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

pumix

Цитат на: dino412 - Сряда, 14 Март, 2012, 00:58:28
Има блокаж само на междуосовия диферинциал.На мостовете блокаж имат само по-новите модели с редукторни мостове на з-д Мадара Шумен но тоя конкретно си беше с Руските мостове.
Баце,аз що си мислим,че Камазурата не е 4х4 та да има междуосов диференциал.Е има и такива де,ма тоя май не е.Таааа има си блокаж и върши голема работа-личен опит,на един така му изорах ливадата направо компир моеше да сее.Е извлекох се от калта.Машина е Камазецо.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Mandor

Този е 6х4 и определено двата задни моста са задвижващи. И между тях си има блокаж.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

dino412

Цитат на: pumix - Сряда, 14 Март, 2012, 01:28:06
Баце,аз що си мислим,че Камазурата не е 4х4 та да има междуосов диференциал.Е има и такива де,ма тоя май не е.Таааа има си блокаж и върши голема работа-личен опит,на един така му изорах ливадата направо компир моеше да сее.Е извлекох се от калта.Машина е Камазецо.
Междуосов диферинциал има всяко МПС с повече от един двигателен мост.Камаза има диферинциал между двата задвижващи моста който се блокира посретством копче от кабината и така двата моста поемат целия въртящ момент от мотора.Отделен въпрос е че като пробуксува едно колело от единия и едно от другия мост камиона пак си остава на място защото няма блокаж на диферинциалите на самите мостове.А че Камаз-а си е дзвер никой не спори.По Руските снежни пътища много трудно ще видиш Камаз с вериги пък и по строежите като валне дъжд почти нищо друго не върви освен Камаз.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Бриги Магнито

Бацета не моем да не смапнем,та значи Камазо е 6 x4,но ако вие искате иначе си е 6x2 ,Кавазакито,което съм имал частта да подкарвам нямаше блокажи на диференциалите,но имаше ,както казах опция да включваш двата моста или да си перкаш на средният.
Тва да си мъцнем,ко ме сърби ,че не моем да заспим .


pumix

Е значи грешката е моя,оказва се,че аз бъркам и съм в голяма заблуда.Демек това,което съм мислил,че включва блокажите,всъщност включва другия мост-от 6х2 да стане 6х4.Бригадирче,ма аз мислим,че задния е задвижващ,а средния може да го включваш и изключваш.Карал съм Камаз няколко месеца,но никога не съм се завирал да гледам между мостовете ко има.Освен по двигател на друго място не съм ръчкал.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Бриги Магнито

Оууууу бацета не ми вервайте бре,аз Кавазаки съсках по заместване на един колега и мислим кат врътках гуметки да беха средните,ма повним ли,я не повним одеве ко кафе пих с мляко или без мляко.
Но гаранция е 6 x2 по асфалто с опция за 6 x 4  кога се спече работата, мислим Татрата е 6x4на асфалто и 6x6 кога се спече работата,ма там имаше нещо интересно за включването и задвижването на предният мост ма кат не знам ко беше.


dino412

Цитат на: Бригадира - Сряда, 14 Март, 2012, 18:13:19
Оууууу бацета не ми вервайте бре,аз Кавазаки съсках по заместване на един колега и мислим кат врътках гуметки да беха средните,ма повним ли,я не повним одеве ко кафе пих с мляко или без мляко.
Но гаранция е 6 x2 по асфалто с опция за 6 x 4  кога се спече работата, мислим Татрата е 6x4на асфалто и 6x6 кога се спече работата,ма там имаше нещо интересно за включването и задвижването на предният мост ма кат не знам ко беше.

Кат не помниш си записувай бре че кат пиеш две каивета с мляко става зле едното требе без млеко.
А иначе си прав "Кавазакито" тегли само със средния мост и кат се включи блокажа от кабината почва да тегли и задния мост.

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Бриги Магнито

Малиииииииииии ма мноо съм помнателен,а?
Не бе са вече мое да мъцнем-Я кат ви ричам от ме не слушате.
Майтап бре. :D :D :D :D


dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Scania_and_Volvo

Вижте как се овладява ТИР в зимни условия:
http://www.youtube.com/watch?v=-0EJ7yhd1NQ

P.S. Ето предимно по такива планински пътища искам да карам. Иглолистна гора, чист планински въздух в кабината, красива, красива природа!
http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

georgi87

Цитат на: Scania_and_Volvo - Вторник, 10 Април, 2012, 18:58:41
Вижте как се овладява ТИР в зимни условия:
http://www.youtube.com/watch?v=-0EJ7yhd1NQ

P.S. Ето предимно по такива планински пътища искам да карам. Иглолистна гора, чист планински въздух в кабината, красива, красива природа!
Ще се сетиш ти че по-хубаво от Русия нема. ;D

ivopifeca

Тва на клипа,дали е на спускане та тоя почна така да се върти,или го направи нарочно ???Нещо не ми се връзва.

ivopifeca